משרד הכלכלה השיק אקסלרטור ערבי-יהודי

האקסלרטור מפעיל תוכנית בת שנה, שבה משתתפים יזמים משני המגזרים ● מלווים את התוכנית מנטורים מחברות בולטות, בהן סאפ, Dell-EMC ובנק הפועלים

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. צילום: אסף ארז

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה השיקה אתמול (ג') בנצרת את המחזור השני של האקלסרטור Hybrid, שמטרתו להקים מיזמים עסקיים משותפים לערבים וליהודים.

כ-70 יזמים נבחנו למחזור זה של התוכנית ומתוכם התקבלו שמונה בלבד. המשתתפים הציגו היום את המיזמים שלהם בפני חברים בקהילת הסטארט-אפ במגזר הערבי ובמעמד רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

האקסלרטור נפרש על פני שנה, שבמהלכה מנטורים ממעוף לעסקים עוזרים ליזמים לגבש תוכנית עסקית, לבצע מחקרים להיתכנות המוצר ולצורך שלו בשוק, ולפתח אותו. כמו כן, נערכות כמה פגישות עם משקיעים פוטנציאליים, לצורך השגת מקור מימון והבאת המוצר לשוק בהקדם.

הסוכנות, באמצעות המנטורים, מעניקה למיזמים הנבחרים ליווי צמוד הכולל הדרכות, ייעוץ מקצועי מלא, סיוע בקבלת מימון ועוד. עמותת בוגרי 8200 מפעילה את התוכנית וחבריה מלווים אף הם את המיזמים עד לשלב הסופי של הוצאת המוצר.

ממשחקים לימודיים ועד אדריכלות בתלת מימד

קבוצות היזמים שנבחרו להשתתף במחזור הנוכחי כוללות אנשי מדע ורפואה שמפתחים, בין היתר, אפליקציית חינוך שמעבירה בדרך משחקית את החומר הלימודי, מתודה לשחרור מבוקר של חומרים כימיים בתרופות אנטי סרטניות ופלטפורמה דיגיטלית, שמטרתה להעביר את תחום השרטוט האדריכלי לעולם התלת מימד.

בין התומכות בתוכנית ניתן למצוא מספר חברות בולטות בהיי-טק ובתעשייה בכלל, בהן בנק הפועלים, מעבדות סאפ (SAP), שיבולת ושות', קרן Takwin, גליל סופטוור ו-Dell-EMC.

קויתי אמר כי "השקת האקסלרטור מעניקה הזדמנות ליזמים שקרנות ומשקיעים לא מגיעים אליהם ביום יום. בעזרת המנטורים של מעוף לעסקים אנחנו בונים לכל מיזם תוכנית עסקית מותאמת לצורך יציאה לשוק. האקסלרטור מהווה חממה לדו קיום חברתי בישראל, בו בזמן שהוא מחזק את כלכלת אומת הסטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים