אפל ונוקיה שמות סוף לסכסוך ופותחות דף חדש

שתי החברות לא מסרו פרטים מעבר לכך, אבל שתיהן חתמו על הסכם חדש שכולל עסקים נוספים מעבר לדמי הרישוי

סוף טוב, הכל טוב. אילוסטרציה: iiievgeniy/BigStock

סכסוך אחד פחות? התביעות ההדדיות בין אפל (Apple) לנוקיה (Nokia) נמחקו מבית המשפט, פחות מחצי שנה לאחר שהתחיל הסכסוך בין שתי החברות, בגין טענות של שני הצדדים לגבי תשלומי רישוי עבור טכנולוגיות שמוגדרות כקניין רוחני של החברה הפינית.

שתי החברות לא מסרו פרטים מעבר לכך, אבל שתיהן חתמו על הסכם חדש שכולל עסקים נוספים מעבר לדמי הרישוי, אם כי ידוע שהיא תעביר על ההתחלה סכום יחסית גדול במזומן כחלק מיישוב הסכסוך.

בעקבות ההסכם תתחיל אפל להחזיר למדפים ציוד אותו נאלצה להוריד לאחר תחילת סכסוך הפטנטים בין שני הצדדים, שהחל בדצמבר באחרון, בעיקר ציוד רפואי שנמכר תחת המותג Withings, ושני הצדדים אף מסרו שיש כוונה לשתף פעולה בפיתוח פתרונות עבור שוק הרפואה הדיגיטלי.

מרוצים מפתרון הסכסוך

"אנחנו מרוצים מפתרון הסכסוך שלנו ואנחנו מביטים קדימה להרחבת היחסים העסקיים שלנו עם נוקיה", אמר ג'ף וויליאמס, מנהל התפעול של אפל. לפי מה שנודע, בכדי לחזק את ההסכם החדש מתכננות שתי החברות לערוך מדי תקופה פגישות ברמת ההנהלה.

"מדובר בהסכם רב משמעות בין נוקיה לאפל. הוא מניע את היחסים שלנו עם אפל מיריבים בבית המשפט לכדי שותפים עסקיים שעובדים יחד לתועלת הלקוחות שלנו", אמרה מריה ורסלונה, משפטנית ראשית בנוקיה.

כזכור בדצמבר האחרון ביצעה אפל מהלך משפטי שמזכיר מאוד את דרך הפעולה של מול קוואלקום (Qualcomm) – תביעה נגד נוקיה, בין השאר, בגין גביית כספים מופקעת ומוגזמת מאפל והיצרניות שלה. כחלק מהמהלך היא גם הודיעה שהיא תפסיק לשלם לנוקיה תשלומי רישוי עבור פטנטים שנמצאים בשימוש גם במכשירי ה-iPhone.

התגובה של נוקיה הייתה תביעה ב-11 מדינות, כולל גרמניה וארצות הברית, על הפרת כ-32 פטנטים, תביעה שהורחבה אחר כך אל מדינות נוספות, וכללה כמעט כל היבט שקשור לייצור הטלפונים והטאבלטים של אפל.

אבל כאמור, שתי החברות הצליחו להגיע לסיכום מחוץ לכותלי בית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים