ארצות הברית: אלפים מעובדי AT&T פרצו בשביתה בת שלושה ימים

סכסוך העבודה בין ספקית האינטרנט הענקית, מספר שתיים בארצות הברית, לבין עובדיה בעיקר בתחום האלחוטי - עלול להביא להפסקות אינטרנט בכל המדינה ואף לסגירת בתי עסק

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

כ-37 אלף עובדים של ענקית הטלקומוניקציה AT&T בארצות הברית, שהם פחות מ-14% מכוח העבודה הכולל של החברה, פתחו בסוף השבוע בשביתה בת שלושה ימים, לאחר שלא הצליחו להגיע להסכם על חוזיהם החדשים מול ספקית האינטרנט.

זו הפעם הראשונה שעובדי תחום האלחוט של AT&T נמצאים בשביתה, דבר שהביא לחשש כי החנויות יהיו סגורות במהלך סוף השבוע, כך טען איגוד עובדי התקשורת של אמריקה, ה-CWA (ר"ת Communications Workers of America), שהעובדים שפתחו בשביתה הם חבריו.

כבר ביום ד' האחרון הניח האיגוד אולטימטום עת הכריז כי חברי CWA שהם עובדי אלחוט מ-36 מדינות, ינטשו את עבודתם אם ההסכם לא ייחתם עד ליום ו' בשעה 15:00.

העובדים דורשים העלאת שכר שתכסה את עלויות הבריאות ההולכות וגדלות בארצות הברית, וכן הם תובעים שיעניקו להם ביטחון תעסוקתי מול תופעת מיקור-החוץ הרווחת, שירותי בריאות סבירים ושעות העסקה הוגנות יותר.

קצת יותר ממחצית העובדים שפרצו בשביתה הם חלק מהאגף האלחוטי של AT&T, והשאר הם עובדים קוויים, כולל מספר קטן של טכנאי DirecTV, כך אמר דובר החברה, מרטי ריכטר.

"שביתה היא לא האינטרס של אף אחד, וזה מביך שמנהיגות האיגוד קוראת לאחת, כאשר אנו מציעים תנאים שעל פיהם העובדים שלנו בחוזים אלה ירוויחו מבחינה כלכלית", ציין ריכטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים