סלקום במהלך אסטרטגי: משיקה מערך סייבר לאבטחה כוללת לעסקים

מעטפת פתרונות לשליטה ולבקרה בזמן אמת להגנת סייבר באמצעות ממשק דיגיטלי חדשני

סייבר 360

סלקום נכנסת לתחום הגנת הסייבר לארגונים ומשיקה היום (ג') מערך סייבר מתקדם לאבטחה כוללת לעסק. פתרון שמאפשר הגנה על הארגון מקצה לקצה תחת השם "סייבר 360".

לראשונה בישראל, ניתנת ללקוח העסקי הקטן והבינוני פלטפורמה שמאפשרת ניהול מערכת ההתרעות והגנת הסייבר בכל רגע נתון וזאת באמצעות "פורטל סייבר מתקדם" המספק תמונה כוללת ובזמן אמת של כלל מוצרי הסייבר הפעילים, תחת מסך אחד, בעברית ובממשק ויזואלי וגרפי מתקדם שניתן לגשת אליו מכל מסך ובכל עת : המחשב הנייח, הלפטופ, הנייד, הטאבלט.

החברה מציעה שורת פתרונות שמנוהלים כולם בענן, המאפשרים לכל ארגון לבחור את רמת האבטחה ושכבת ההגנה הנחוצות לו, בהתאם לצרכים ולאופי שלו (Tailor Made). מהחברה נמסר כי ניהול אבטחת המידע יבוצע באמצעות פורטל ייחודי, שפותח במיוחד עבורו, ומעניק ללקוח תמונה מרכזית במקום אחד על מצב אבטחת המידע בעסק שלו. הלקוח יוכל לצרוך באמצעות הפורטל את כל המוצרים או חלק מהם, ולהוסיף או להוריד שירותים.


הפורטל, שנקרא סלקום סייבר, כולל גישה למידע מקצועי, שירותי אבטחת מידע להתמודדות עם איומי סייבר ומערכת דו"חות מבוססת פתרון SIEM של מק'אפי (McAfee), בשיתוף TripleCyber, שמתמחה בעולמות אבטחת המידע. את הדו"חות ניתן להפיק בחתכים שבועיים וחודשיים. כלל השירותים שהלקוח בוחר מאוגדים בתוך הפורטל, ניתן לראות אותם על מסך אחד והם למעשה "מדברים" האחד עם השני.

כמו כן, מציעה סלקום תמיכה מקצועית ורציפה של אנשי המקצוע שלה, שניתנת טלפונית או בחצר הלקוח. במסגרת זו הקימה החברה SOC (ר"ת Security Operation Center) שהינו מודל ייחודי של צוות מומחים מקצועי המספק ללקוח תמיכה בזמינות מלאה של 24/7

יצוין כי הפורטל פתוח ברישום ללא עלות לשימוש כלל הלקוחות העסקיים שרכשו בעבר מוצר אבטחה בענן של סלקום. כאשר למעשה הם יכולים לנהל את המוצר על גבי הפורטל ולהוסיף שכבות הגנה.

שורת הפתרונות שמוצעים תחת מסך אחוד

Firewall בענן- שירות מבוסס פורטינט (Fortinet), שמספק הפרדה מאובטחת בין הרשת הפנימית של הארגון לרשת העולמית. השירות מאפשר גישה מאובטחת מרחוק, חסימת מתקפות ואפליקציות, ושירותי אנטי וירוס ואנטי רוגלות. כמו כן, הוא מסנן אתרי פישינג.

Firewall בענן שמיועד לארגוני SMB שמשתמשים בתשתיות פס רחב – גם כאן מדובר בשירות מבוסס פורטינט. הוא כולל מנגנוני הגנה מתקדמים וחיבור מאובטח מרחוק לארגון.

WAF בענן – פתרון Firewall אפליקטיבי מבוסס ריבלייז (Reblaze), שמאפשר הגנה מפני מתקפות שמטרתן מניעת זמינות האתר לגולשים, פריצה והשחתה. השירות מספק הגנה לאתרי האינטרנט של הארגון ללא קשר למיקום הפיזי של האתר – הן באתר הלקוח והן בחוות השרתים בעולם.

מניעת מתקפות DDoS בענן- פתרון מבוסס רדוור (Radware) שמאפשר הגנה על קווי האינטרנט, התשתית והשרתים של הארגון מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות, שמטרתן להשבית את רשת התקשורת או האתר באמצעות הצפה והעמסה על משאבי המחשוב. השירות מזהה ומבדיל בין תעבורה לגיטימית וחוקית לתעבורה זדונית.

Mail-Relay בענן – שירות מבוסס Cybonet שמספק הגנה על תעבורת המיילים בארגון מפני וירוסים וספאם. הדואר שמגיע לשרת הארגוני מופנה ראשית למערכת ה-,MR לשם בדיקה וסינון. לאחר מכן, הדואר הלגיטימי חוזר לשרת הארגוני. בזמן תקלה טכנית או תקלת תקשורת, המערכת מגבה את ההודעות הנשלחות, כך שהדואר נשמר עד לחזרה לשגרה.

Back Up בענן – שירות מבוסס TerraSafe, שמבצע גיבוי יומיומי, מאובטח ומוצפן בתקן בינלאומי של המידע העסקי, המסמכים והתכתובות, השרתים, תחנות העבודה, התוכנות המשרדיות והמייל. בתשלום נוסף כולל השירות גיבוי לאתר מחוץ לישראל. מסלקום נמסר כי ניתן להתמודד באמצעותו מול אחד מסוגי המתקפות המדוברים ביותר לאחרונה – הכופר.

BackBox בענן – פתרון המבוסס על החברה שנושאת את אותו השם ושמבצע גיבוי קונפיגורציות לרכיבי תקשורת ואבטחת מידע. כמו כן הוא מאפשר ניהול באופן שוטף של גיבויים של התקני תקשורת אבטחה, ובכך מעניק יכולת שחזור הגדרות באופן מיידי במקרה של תקלה, ומאפשר  המשכיות בעבודתו השוטפת של העסק.

צוות תגובה IRT – שמורכב ממומחים בעולמות האפליקציות והתשתיות, באיומי אבטחת המידע, בשיטות לניתוח חקירות מחשב (Forensics Computer), בהפעלת כלים מתאימים, וברגולציות ונהלים מקומיים ובינלאומיים רלבנטיים. הצוות נותן מענה לקשת רחבה של איומי סייבר, כמו חקירה ואיתור של מתקפות פנים וחוץ ארגוניות, והתפרצות נוזקות בארגון.

סקרי סיכונים לעסק – בהם סקרי סיכונים ומודיעין סייבר, סקרי חסינות סייבר מנקודת המבט של ההאקר, ובדיקת חדירה פנימית ולמייל הארגוני.

"בכוונת סלקום להוביל גם בהגנת הסייבר"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר כי "כקבוצת תקשורת מובילה, בכוונתנו להפוך לספק שירותים מוביל גם בתחום הגנת הסייבר".

לדברי יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של הקבוצה, "בעידן הנוכחי, שבו מערכות מחשוב של גופים ממשלתיים ופרטיים הפכו לקו החזית הראשון מול מתקפות סייבר משוכללות ומתוחכמות, ארגונים נדרשים לפתרונות מקצועיים בעולם אבטחת המידע. זיהינו שארגונים, קטנים כגדולים, זקוקים לפתרון מקיף וליד מכוונת בעולמות אלה, ואנחנו משיקים פתרון מקצה לקצה לאבטחת המידע בעסק. אנחנו מציעים לעסקים מערך כולל לזיהוי, ניטור, טיפול וריכוז של כלל צרכי אבטחת הסייבר שלהם".

רון שבילי, סמנכ"ל הטכנולוגיות קבוצת סלקום:" בנינו מערכת התפורה לפי מידות ואופי פעילותו העסקית של כל לקוח, המערכת פותחה בדגש על זמינות מלאה ותצורה פשוטה וידידותית למשתמש והיא תעמיד לבית העסק כלים לזהות מתקפת סייבר, להתמודד איתה ולמזער נזקים."

קרן שתוי, סמנכ"ל מגזר עסקי קבוצת סלקום: "בשנתיים האחרונות אנו רואים גידול משמעותי בתקיפות סייבר המבוצעות כנגד חברות . בהתאם הולכים וגדלים הביקושים לפתרונות אבטחת סייבר קיימים שאנו מציעים ללקוחות מכל קצוות המשק, ארגונים קטנים כגדולים, ובמגוון תחומים. כבר כיום סלקום מטמיעה פתרונות אבטחה של שותפיה העסקיים, כדוגמת צ'ק פוינט, פורטינט ו- סיסקו, הן בחצר הלקוח והן בענן. היום אנחנו שמחים להשיק את כ מערכת השליטה והבקרה הכוללת ובהתאמה אישית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם אליוא

    שכחתם לציין שהשירות תחת חסותם של Zimperium Inc ?

אירועים קרובים