דיווח: אפל החלה לבצע ניסוי במכונית אוטונומית

מכונית לקסוס RX450h SUV לבנה נצפתה כשהיא יוצאת ממתקן של אפל, מצוידת במערך חיישנים - כך לפי אדם שראה את הרכב

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

כשבועיים חלפו מאז קיבלה אפל (Apple) היתר לבדוק את המכונית האוטונומית שלה בקליפורניה, וברשת פורסמו תמונות של הרכב על כבישי עמק הסיליקון.

מכונית לקסוס RX450h SUV לבנה נצפתה כשהיא יוצאת ממתקן של אפל, מצוידת במערך חיישנים – כך לפי אדם שראה את הרכב וסיפק תמונות לאתר בלומברג (Bloomberg).

החיישנים שנצפו הם לידאר בן 64 ערוצים (LIDAR – ר"ת Light Detection And Ranging) של Velodyne Lidar, שמשמש כטכנולוגיה למדידת מרחק ולסריקה תלת ממדית על ידי הארת המטרה בקרן לייזר, לפחות שני רדארים ומערך של מצלמות. החיישנים האחרים נראים כמוצרי מדף של ספקים שונים ולאו דווקא מוצרים שאפל ייצרה – כך לפחות לפי מומחה שראה את התמונות.

דובר אפל סירב להגיב.

אישור לניסוי מכוניות אוטונומיות – ל-30 חברות

בחודש שעבר העניק משרד התחבורה של קליפורניה לאפל היתר לבצע ניסויים עם שלוש מכוניות מתוצרת לקסוס. פרויקט המכונית האוטונומית של אפל, המכונה בקרב עובדי החברה "פרויקט טיטאן", חווה חודשים קשים, מאז שבוב מנספילד, בכיר ותיק בחברה, לקח על עצמו את הובלתו. לפי דברי מקורבים לנושא, הוא החליט למקד את הפרויקט קודם כל בפיתוח תוכנה לנהיגה אוטונומית, לפני שיצרנית ה-iPhone תפנה לייצור מכונית אוטונומית משלה. בטרם השינוי האסטרטגי הזה, היו פרסומים על כך שאפל קיימה מגעים לרישוי הטכנולוגיה שלה עם יצרניות מכוניות, בהן פולקסווגן (VolksWagen) וב-מ-וו (BMW).

עד כה התיר משרד התחבורה הקליפורני בדיקה וניסוי של מכוניות אטונומיות בתחומה ל-30 חברות, בהן חברות טכנולוגיה, סטארט-אפים ויצרניות רכב. המחוקקים במדינה אף כותבים בימים אלה חוקים המאפשרים את הניסויים והבדיקות למכוניות אוטונומיות.

לפי מידע שפרסם משרד התחבורה הקליפורני, נוסף על אפל, גם ויימו (Waymo) של אלפבית (Alphabet) והסטארט-אפ Zoox משתמשים לצורך ניסויים בטכנולוגיות של מכוניות אוטונומיות בדגמי RX450 של לקסוס, המיוצרים על ידי טויוטה (Toyota).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים