גרטנר: הוצאות הטכנולוגיה הגלובלית ב-2017 ירדו

החברה משנה את תחזיות ההתייעלות הטכנולוגיות שסיפקה בינואר, בהסבירה את הדברים בחוזקו של הדולר האמריקני

סקר אתגרים טכנולוגיים לממשל. גרטנר

מומחי חברת המחקר וייעוץ טכנולוגיית המידע גרטנר (Gartner) מגינים על יכולות החיזוי של החברה, לאחר שנאלצו לשנות את התחזית לעלייה הצפויה בהוצאות הטכנולוגיה הגלובלית שסיפקו לשנת 2017. החברה עושה זאת בתוך תליית הסיבה בדולר האמריקני, ובכך שלא צפויה להתרחש ירידה בשערו בשנה הקרובה.

לפי ג'ון-דיוויד לאבלוק, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר, השער הגבוה של הדולר גורם לכך שההוצאה הלאומית בארה"ב על IT תסתכם ב-67 מילארד דולרים פחות מכפי שצפתה החברה קודם לכן. שער הדולר החזק ישפיע גם על הרווחים של החברות הבינלאומיות מהתחום, שבסיסן בארה"ב.  

לפי האומדן האחרון, היקף הפעילות של עסקי משתמשי הקצה בתחום הטכנולוגיה ב-2017 יעמוד על 3.5 טריליוני דולרים – אם אכן תתגלה התחזית כנכונה. מדובר על עלייה של 1.4 אחוזים ביחס ל-2016. כמעט מחצית מהעלייה של 2.7 האחוזים שניבאה גרטנר בינואר.

אנשי גרטנר אמרו שהתחזית הקודמת התבססה על ההנחה שהדולר האמריקני ייחלש, אבל כעת משתנה ההנחה הזו. עוד ציינו בגרטנר כי תחזית ההוצאות העולמיות של ה-IT נותרה "ברמת וודאות גבוהה" ואפשרה לעסקים "לבסס את החלטותיהם העסקיות הקריטיות על מתודולוגיות מוכחות ולא על ניחושים".

פירוט הנתונים המעודכנים

כעת מבהירים בחברה כי רוב ענפי הטכנולוגיה העיקריים צפויים להתרחב במידה מסוימת ב-2017, למעט הענף הגדול ביותר, שירותי ה-Comms, אשר צפויים לרדת ב-0.3 אחוזים ביחס ל-2016, על בסיס שנתי ל-1.38 טריליון דולרים.

תוכנות ארגוניות ושירותי IT צפויים לגדול ב-7.1 ו-4.7 אחוזים ל-351 מיליארד דולר ו-917 מיליארד דולר בהתאמה.

דטה סנטרים, שנפגעו מעסקים נוספים ששוכרים שטח אחסון בענן, צפויים לגדול ב-0.3 אחוזים ל-117 מיליארד דולרים.

אגף המכשור – המונע על ידי טלפונים ניידים ומחליפי מחשבים אישי עסקיים – צפוי לגדול ב-1.7 אחוזים ל-645 מיליארד דולר.

כמובן, כל זה נתון לשינוי – ושינוי נראה כדבר הקבוע היחיד בתחזית הטכנולוגית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים