גוגל השיקה כלי חדש במטרה להילחם בחדשות המזויפות

בכל פעם שתחפשו ערך כלשהו במנוע החיפוש, הענקית תדגיש "מקורות מהימנים" במקרה הצורך, ולצד זאת תקציר הטענות שנבחנו והתבררו כנכונות

החדשות מזויפות, המלחמה בהן - אמיתית. אילוסטרציה: Zerbor/BigStock

גוגל (Google) השיקה תוסף חדש במטרה להילחם בחדשות המזויפות (Fake News).

מעתה, בכל פעם שתחפשו ערך כלשהו במנוע החיפוש, ענקית הטכנולוגיה תדגיש "מקורות מהימנים" במקרה הצורך, ולצד זאת תקציר הטענות שנבחנו והתבררו כנכונות – אינפורמציה על הטענה, מי טוען אותה והאם יש אמת בדבר. מדובר בבדיקת ידיעות חדשותיות באתרים חדשותיים.

לטענת גוגל, האתרים ייבדקו על ידי אלגוריתם שייעשה את המלאכה. עוד הוסיפה, כי החברה לא תבדוק בעצמה פרסומים חדשותיים. לא צוין אילו פרמטרים יכללו ב"תו התקן" המדובר, אך לפי הפרסום בבלוג החברה הם יסתמכו בין היתר על פידבק מהגולשים, כמו גם מהמפרסמים.

הפונקציה הושקה לראשונה באוקטובר האחרון בארצות הברית ובבריטניה. עתה, היא מתרחבת לכל מקום ובכל השפות. עם זאת, ענקית החיפוש אמרה כי לא בכל חיפוש יופיע הכלי נגד חדשות מזויפות.

כמו כן, גם גוגל יודעת שלא תצליח להילחם בתופעה הרחבה. "ייתכן כי יהיו דפים של תוצאות חיפוש שמפרסמים שונים בדקו את אותן טענות והגיעו למסקנות שונות. עם זאת, אנחנו עדיין חושבים שזה מסייע לאנשים להבין את מידת תמימות הדעים סביב טענה מסוימת", נכתב בפוסט בנושא בבלוג החברה.

הכלי לא נולד בחלל ריק. זה חודשים ארוכים שגוגל עומדת בפני ביקורת עיקשת בגין חלקה בהפצת ידיעות חדשותיות לא מהימנות, ובכך מסייעת להפצת דיסאינפורמציה. הראשונה מבין ענקיות הטכנולוגיה שהתקינו תוסף שכזה היא פייסבוק (Facebook).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים