פרויקט למניעת שכחת ילדים ברכב זכה בהאקתון של IATI

ChildCare מבקש למנוע את התופעה על ידי אפליקציה עם חיישני מיקום, שממוקמים בכניסה לגן הילדים וברכב של ההורים ● מפתחים משבע חברות רב לאומיות, בהם HPE, נוקיה ו-eBay, לקחו חלק בתחרות

משתתפי ההאקתון של IATI. צילום: ניר שמואל

הקיץ מתקרב, ולצערנו, סביר להניח שעם חום יולי-אוגוסט נשמע על עוד מקרים של ילדים שמתו לאחר שההורים שלהם שכחו אותם ברכב. פרויקט ChildCare נועד לסייע למנוע את המצב הזה.

ChildCare זכה בהאקתון השנתי החמישי של IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שנערך באחרונה. הפעם הוקדש האירוע לפיתוח טכנולוגיות בעלות יכולת השפעה חברתית. השתתפו בו 35 מפתחות ומפתחים ממרכזי המו"פ בישראל של חברות רב לאומיות, כ-HPE ,HP Indigo, מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), מארוול (Marvell), סימנס (Siemens), נוקיה (Nokia) ו-eBay. כן השתתפו בהאקתון מפתחים בוגרי התוכנית של עמותת טק קריירה, שמסייעת בהכשרה טכנולוגית של יוצאי אתיופיה ובקידום העסקתם בהיי-טק הישראלי.

הפרויקט מציע פתרון אפליקציה שמשולבת עם חיישני מיקום, שממוקמים בכניסה לגן הילדים וברכב של ההורים. חברי הצוות הזוכה הם מאיר קריכלי ורז זמיר מ-HP Indigo, חיים קספו ורוני גוטרמן ממוטורולה, ומקסים זמסקי מסימנס.

פרויקטים נוספים שפותחו בהאקתון הם Social Buddy – סייען אישי לילדים על הרצף האוטיסטי; Learners For Learners – פלטפורמה ללמידה מותאמת אישית; Eat Smarter – אפליקציה לניטור מזון במסעדות כדרך לשיפור איכות החיים ובריאות הציבור; ואפליקציה להשבתת הסלולרי בזמן נהיגה.

המיזמים הטכנולוגיים הוצגו באירוע ה-Demo Day, שנערך במשרדי HPE ביהוד, במעמד מנכ"לית IATI, קרין מאיר רובינשטין, יו"ר האיגוד, ארז צור, מנכ"לי חברות היי-טק רב לאומיות, מנהלי קרנות ובכירים נוספים.

רובינשטיין אמרה כי "ההיי-טק הישראלי מוביל לא רק בחדשנות טכנולוגית, אלא גם ביכולת המיוחדת להניח את התחרות בצד ולשתף פעולה למען שינוי חברתי ויצירת עולם טוב יותר. ההאקתון החברתי של תעשיית ההיי-טק הישראלית, נועד לקדם מסר של שינוי חברתי באמצעות חדשנות טכנולוגית".

היא ציינה ש-"עשרות מפתחים ומפתחות מוכשרים משבעה תאגידי טכנולוגיה מהמובילים בעולם, שחלקם אף מתחרים ביניהם, שיתפו פעולה בצוותים מעורבים ויצרו יחד כלים בעלי יכולת השפעה חברתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים