קבוצת מבנה העלתה לאוויר מערכת ERP של מיקרוסופט

לדברי חיים שרגל, מנמ''ר קבוצת מבנה, "כל שלוש חברות הקבוצה מנוהלות במערכת אחת, שתומכת בקבלת החלטות חוצות-ארגון" ● "קיבלנו אחידות בתהליכים העסקיים של הקבוצה"

חיים שרגל, מנמ"ר קבוצת מבנה. צילום: ניב קנטור

קבוצת מבנה, על כל חברות הבת שלה, העלתה לאוויר מערכת ERP לניהול נדל"ן מסחרי מניב ואחזקת מבנים – של מיקרוסופט (Microsoft).

חיים שרגל, מנמ"ר קבוצת מבנה ומנהל הפרויקט, תיאר אותו בכנס ERP בעולם הדיגיטלי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום, הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, יהודה קונפורטס, עורך ראשי ועידית לסר, מנכ"לית IT Solutions.

לדברי שרגל, קבוצת מבנה היא חברת נדל"ן אשר מנהלת כ-1.8 מיליון מ"ר של שטחים להשכרה במאות אתרים ברחבי הארץ.

מטה ניהולי משותף

הוא תיאר את מצב מערכות ה-ERP בטרם הפרויקט. עד 2013, אמר, פעלו שלוש החברות בקבוצה לחוד. אז, ציין, החל תהליך של איחוד פעילויות, תחת מטה ניהולי אחד. בשנת 2014, אמר שרגל, הוחלט על איחוד תפעולי של הקבוצה לטובת סינרגיה של הפעילויות, והוקם מטה ניהולי משותף.

אלא, אמר, בשלוש החברות פעלו שלוש מערכות ERP שונות: בכלכלית ירושלים עבדה מערכת ERP תפנית מבית מטריקס, במבני תעשיה – AS400, וב-דרבן עבדה מערכת Sap Business one.

לצד אלו, ציין שרגל, עבדו גם מערכות נלוות כגון "תחזוקנית" – לניהול האחזקה המונעת והשבר, וכן מערכות לניהול רכוש קבוע, שהיו בשימוש עד היום בחברות השונות. "היה שוני בין המערכות", אמר שרגל, "בהיבט הטכנולוגי והן מבחינת הלוגיקה, וזה היה לא נכון – תהליכית, תפעולית וטכנולוגית".

המערכת שהוטמעה היא Microsoft Dynamics AX 2012 יחד עם פתרון ורטיקלי לנכסים Flex Property, והחליפה את המערכות הקיימות.

צוות IT Solutions בראשותם של לסר, יובל שמיר ועפרה שר, ליווה את שרגל, שניהל את הפרויקט יחד עם הנהלת הקבוצה – משלב אפיון הצרכים ומיפוי החלופות הקיימות, דרך בחירת הפתרון והאינטגרטור – ועד לעלייה לאוויר. העלייה לאוויר בוצעה על ידי אקספרטס, שותף מיקרוסופט מקומי.

בלחיצת כפתור אחת

בשנת 2014, אמר שרגל "יצאנו למכרז, בתוך שנתיים הוחלפו שלוש מערכות ה-ERP. השנה נתמקד בשלב ב' בפרויקט, והוא יסתיים במאי השנה".

האתגרים שהיו בטרם ובמהלך הפרויקט, אמר שרגל, "היו הרצון באחידות, הצורך בבקרה, הדרישה לגמישות לטובת ביצוע שינויים וכן הרצון במודולריות".

שרגל ציין כי "עולם הנדל"ן הוא מורכב, בשל היותו מכיל היבטים רבים, לרבות של התנהלות חוזית, טיפול בתחומי שיווק, אחזקה ועוד. בעבר, בטרם הפרויקט, על מנת להציג תמונת מצב של לקוח, נדרשו שלושה דו"חות שונים. במערכת החדשה הנתונים הללו מתקבלים בלחיצת כפתור אחת".

לאחר השלמת התהליך, סיכם שרגל, "כל שלוש חברות הקבוצה מנוהלות במערכת אחת, אשר תומכת בקבלת החלטות חוצות-ארגון. קיבלנו אחידות בתהליכים העסקיים של הקבוצה – כגון שיווק הנכסים, רכש, הנדסה ותחזוקה, כמו גם בניהול והתפעול הפיננסי במחלקות הכספים של החברות".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נירה

    מנהל פרויקט מוכשר ! , יש כל כך הרבה כשלונות בפרויקטי מחשוב ,אז טוב לקרוא על משהו שהצליח

  2. נירה

    למזג 3 חברות עם 3 מערכות מידע נפרדות בפרק זמן קצר ולהצליח גם בהיבט הכספי והאיכותי ,כל הכבוד !!

  3. רוני

    בחור מוכשר להחליף.3 מערכות מידע ב 3 חברות שונות למערכת אחידה , פרויקט לא פשוט ולהצליח במימד הזמן והתקציב כל הכבוד ! מקווה שהמנהלים שלו מעריכים את זה

אירועים קרובים