מי מתחרות על רכישת חטיבת השבבים של טושיבה?

החברה הודיעה על פיצול החטיבה ומאז ההתעניינות בה הולכת וגוברת ● אילו חברות נמצאות ברשימה? וההצעה של מי עומדת על 18 מיליארד דולר?

טושיבה

התחרות על חטיבת השבבים של טושיבה (Toshiba) עתידה, ככל הנראה, להיות לוהטת יותר מהצפי הראשוני. כפי שניתן היה לצפות, לא רק יצרניות יתחרו על המשאבים שהחברה היפנית מוכנה למכור בגין הפסדי הענק שלה, אלא גם חברות אחרות.

כפי שכבר דיווחנו, לא מעט חברות שפועלות בתחום שבבי הזיכרון רואות את עצמן כמועמדות – מווסטרן דיגיטל (Western Digital) דרך היינקס (Hynix) ועד מיקרון (Micron), אבל לתמונה נכנסות גם הצעות משולבות.

לפי דיווחים רבים, אחת ההצעות המעניינות ביותר שייכת לשותפות, לצורך העניין, בין ברודקום (Broadcom) לסילבר לייק (Silver Lake), שהביאה לחברת אחזקת הון פרטית שמתמחה באחזקות בתחום הטכנולוגי. הדיווח הראשוני על כך הגיע מסוכנות החדשות הסינית ניקיי, וממנו עולה כי ההצעה של שתי החברות עומדת על 18 מיליארד דולר – סכום שבהחלט יכול להציל את טושיבה, שהפסדיה השנה עומדים, לפי ההערכות, על תשעה מיליארד.

אבל ההצעות הללו הן רק רצה הקרחון. לפי דיווחים בעיתונות הכלכלית היפנית, ובמיוחד ב-Japan News, יותר מ-10 גופים מתעניינים ברכישה, וביניהם אחד מעניין במיוחד: הצעה משולבת של אפל (Apple), גוגל (Google) ואמזון (Amazon). אם לא מדובר במתיחת 1 באפריל עסקית במיוחד, זהו שילוב מעניין של חברות שזקוקות לזיכרון ולכונני SSD חזקים עבור מערכות השרתים שלהן. בכל מקרה, גם אם מדובר בהצעה שאכן הוגשה, אין פרטים נוספים לגבי הסכום.

חברה אחרת שהציעה סכומים גבוהים היא הון האי תעשיות (Hon Hai Precision Industries), שרכשה באחרונה את שארפ (Sharp). לפי ההערכות, הסכום שהציעה חברה זו עומד על קצת יותר מ-18 מיליארד דולר, או כשני טריליון ין.

מנהלי טושיבה אמורים, לפי הידוע, להכריז כבר ביוני הקרוב על הרוכשת של חטיבת השבבים שלה, או לפחות על מספר קטן של מועמדות סופיות, כך ששיא העניין עוד לפנינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים