חוסר שביעות הרצון של מפרסמים מתכני השנאה ביוטיוב נמשך

בעיותיה של ענקית הווידיאו לא הסתיימו - כעת מצטרפות לחרם המפרסמים עליה גם הענקיות וריזון, AT&T ואחרות, שביטלו מיליונים מהפרסומים שלהן בסרטוניה כתוצאה מחוסר נוחות מובהק לנוכח תכנים שמשתמשים מעלים

ערוץ טראמפ נחסם ביוטיוב

על אף התנצלותה של גוגל (Google), החברה שבבעלותה נמצאת יוטיוב (YouTube), והבטחתה מלפני מספר ימים לשפר את המצב הבעייתי שנוצר, הרשת החברתית מבוססת הסרטונים עדיין נמצאת במשבר שנדמה כהולך וגדל.

כעת החלה אף ענקית התקשורת AT&T לבטל חלק מהפרסום שלה ביוטיוב, בטענה כי הוא עלול בחלקו להופיע לצד סרטוני יוטיוב שנויים במחלוקת שכוללים למשל תכני שנאה וטרור.

הכל החל בבריטניה לפני כמה ימים, כשמספר חברות חשובות שמפרסמות ביוטיוב – בכללן ממשלת בריטניה וכמה מהמותגים הגדולים בממלכה המאוחדת, כגון הגרדיאן (Guardian) – החליטו להסיר את הפרסום מטעמן מהשירות, מפני שחלק מהפרסומות הופיעו לצד תוכן לא הולם וקיצוני. למשל, פרסום ממשלתי בריטי שהוצג בתוך קטעי וידיאו של דיוויד דיוק, מנהיג הקו קלוקס קלאן (Ku Klux Klan) לשעבר.

המחאה מתפשטת לארצות הברית

אלא שכעת המחאה נגד יוטיוב מתפשטת גם לארצות הברית, וזאת על אף הבטחותיה הכמעט מיידיות של הענקית גוגל שהחלה ב"סקירה יסודית" של מדיניות הפרסום שלה, וכי בתוך מספר שבועות תעניק למותגים שליטה רבה יותר על המיקומים שבהם מופיעים פרסומיהם ביוטיוב, וכן בכל שאר רשת הפרסום שלה.

בהצהרתה לתקשורת ציינה AT&T ש"אנו מודאגים מאוד מכך שהמודעות שלנו הופיעו לצד תוכן יוטיוב המקדם טרור ושנאה. עד שגוגל תוכל להבטיח שזה לא יקרה שוב, נסיר את המודעות שלנו מהפלטפורמות של גוגל שאינן מיועדות לחיפוש". באמרה פלטפורמות שאינן למטרות חיפוש, מכוונת AT&T ליוטיוב וכן בפרסום לתצוגה. נציג תאגיד התקשורת אישר כי החברה מסירה פרסומים שלה בשירותי גוגל בכל רחבי העולם.

וריזון (Verizon) אישרה שגם היא משעה מודעות מהפלטפורמות של גוגל שאינן חיפוש. בהצהרתה אמרה כי "וריזון הוא אחד המפרסמים הגדולים בעולם, ואחד המותגים המכובדים ביותר. אנחנו נוקטים בזהירות בכדי להבטיח שהמותג שלנו לא יושפע לרעה".

"לאחר שקיבלנו הודעה על כך שהמודעות שלנו מופיעות באתרי אינטרנט שאינם מאושרים, נקטנו פעולה מיידית להשעיית מיקום פרסומות מסוג זה ופתחנו בחקירה. אנו עובדים עם כל שותפי הפרסום הדיגיטלי שלנו בכדי להכיר את הקישורים החלשים כדי שנוכל למנוע זאת בעתיד".

עוד חברות מצטרפות לחרם

בנוסף לווריזון ו-AT&T, הודיעו גם חברות אחרות שישעו את מודעותיהן באתר הסרטונים. על החברות נמנות גם Enterprise, ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson) וחברת התרופות גלקסו סמית' קליין (GlaxoSmithKline).

בתגובה לחרמות אמרה גוגל כי "איננו מתייחסים ללקוחות פרטיים, אך כפי שהוכרז, התחלנו בחינה מקיפה של מדיניות הפרסום שלנו והתחייבות ציבורית לבצע שינויים המספקים למותגים שליטה נוספת על המיקום שבו המודעות שלהם מופיעות".

עד כמה תיפגע גוגל מהחרם?

כדאי לזכור שלגוגל יש המון מה להפסיד אם חלילה תאבד נתחים גדולים מהפרסום בשירותיה, בעיקר משום שהענקית הפכה להיות המוכרת הגדולה ביותר של פרסום באינטרנט, וזאת בעיקר על ידי הזיווג בין שירותיה – הכוללים רשת עצומה של תוכן שחלקו משלה וחלקו של אתרים אחרים – עם עסקים גדולים וקטנים המחפשים אמצעי לתפוס את עין הלקוחות, שעברו באופן די מובהק מהמדיה המסורתית אל האינטרנט.

עסקי הפרסום של החברה הניבו ברבעון הרביעי של שנת 2016 כ-22.4 מיליארד דולרים, שהם כ-85% מסך ההכנסות של אלפבית (Alphabet), תאגיד האם של גוגל, באותה תקופה.

מצד שני אולי אין מקום לדאגה גדולה של ממש לגוגל, מכיוון שהחלק הגדול ביותר של סכום הזה עדיין מגיע מהפרסום במנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין וויו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים