פייסבוק בוחנת תגובת Dislike ב-Messenger

שירות ההודעות של הרשת החברתית תופס אותנו לפעמים לא פנויים לצ'יטוט, אבל מחויבים בכל זאת בתגובה ● סמלי אימוג'י הם הפתרון הקלאסי למצב, ובקרוב תראו אותם גם כאן בנוסף לסימן "לא אהבתי" ממנו נמנעה הענקית במשך שנים

Disslike ענק לפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) אישרה לאחרונה לאתר TechCrunch כי תגובות אימוג'י ייכנסו בקרוב לתקופת בדיקה ב-Messenger שלה. רוב האימוג'ים יהיו זהים לאלו שאתם מכירים היטב מאוסף החדשות, אבל הבדיקה הזו מכילה גם חידוש שיש בו מן הדרמה. למה?

פייסבוק נרתעה במשך כל השנים מהוספת כפתור Dislike, שיאפשר לחבריה לא לאהוב – ובמוצהר – פרסום של משתמש אחר. לתפישתה של ענקית הרשת החברתית, ה-Dislike עלול היה להכניס אליה אווירה שלילית ולייצר שיימינג בהיקף גדול יותר ואולי אף סוחף במיוחד, שלא יועיל, בלשון המעטה, לקהילה העצומה, והסואנת בלאו הכי, של כמעט שני מיליארדי המשתמשים.

כשאת אומרת לא – למה את מתכוונת?

כעת, כך התבשרנו, יכנס כפתור ה-Dislike – אשר פייסבוק טוענת שהוא מייצג מעין תגובה של "לא" לנאמר, מאשר שליליות מוחלטת או שיימינג – וניתן יהיה לעשות בו שימוש בשירות ההודעות המידיות. "אנחנו תמיד בודקים דרכים להפוך את ה-Messenger ליותר מהנה ומעניין", אמרה פייסבוק ל-TechCrunch. "זהו מבחן קטן שבו אנו מאפשרים לאנשים לחלוק אימוג'י המייצג בצורה הטובה ביותר את רגשותיהם לגבי ההודעה".

את התגובות באמצעות אימוג'ים הכניסה הרשת החברתית לשירות שלה לקראת סוף שנת 2015 ולאחר מכן, לפני יותר משנה, היא הוסיפה גם עוד מגוון לחצנים ראשיים לכפתור הלייק האלמותי – אימוג'י צוחק, בוכה, כועס ונדהם וגם סימן לב. המהלך הבא וההגיוני יהיה להוסיף אפשרויות תגובה דומות לתוך ה-Messenger, בנוסף לאפשרות לתגובה מיידית של "כן" ו"לא".

שואלת רעיונות ממתחרות

כמו כל תכונה שמתווספת לרשת החברתית, גם החידוש הזה לא יופיע מיד בפייסבוק של כל המשתמשים, אלא יבחן קודם כל אצל קבוצת בקרה כדי לראות אם הוא זוכה במספיק משובים חיוביים מהבודקים. התכונה החדשה תתאים במיוחד לצ'טים קבוצתיים, מכיוון שהתגובות – אימוג'ים או Dislike – יוכלו להיות מוצמדות להודעות ספציפיות בתוך שרשור.

צודק מי שהחידוש הזה נשמע מוכר. תכונה זהה פחות או יותר זמינה כבר בכלי ההודעות העסקי Slack וזאת כיוון שבאופן לא מפתיע, בכל פעם שלפייסבוק שנגמרים הרעיונות, היא לא חוששת "לשאול" כאלו מהמתחרות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים