iOS או אנדרואיד – איזו מערכת אמינה יותר? דו"ח חדש ומפתיע

דו"ח בשם "מצב הביצועים והבריאות של התקנים ניידים" חושף נתונים מפתיעים: 62% ממכשירי ה-iOS סבלו מתקלה כלשהי ברבעון השלישי של 2016, וזאת לעומת 47% ממכשירי האנדרואיד

אנדרואיד 10 - עדיין הגירסה הדומיננטית בשוק.

אז איזה מכשירים אמינים יותר? מכשירי ה-iOS של אפל (Apple) או הכמות האדירה והמגוונת של מכשירים שמבוססים על אנדרואיד (Android) שמגיעים מעשרות יצרניות?

אם בדרך כלל ההנחה היא שמכשירי iOS הם אלה שבטוחים יותר לשימוש, הרבה בגלל שיטת הגן הסגור בו נוקטת החברה, דו"ח בשם "מצב הביצועים והבריאות של התקנים ניידים" חושף נתונים שאולי יפתיעו רבים: 62% ממכשירי ה-iOS סבלו מתקלה כלשהי ברבעון השלישי של 2016, וזאת לעומת 47% ממכשירי האנדרואיד.

הדו"ח הוכן על ידי Blanco Technology Group והוא אינו מתייחס לתקלות חומרה בלבד, אלא גם לתקלות של מערכת ההפעלה וכן לתקלות שנגרמות על ידי אפליקציות, וכן לבעיות תפעול באופן כללי. יש לציין שהוא גם נערך, לפחות בחלקו, בתקופת ההשקה של העדכונים הראשונים ל-iOS 10 שגרמו למכשירי iPhone רבים להינעל. מצד שני, אין בו ביטוי, אולי רק בדו"ח הבא, לכשל הגדול של Galaxy Note 7.

כך או כך, לפחות 65% ממכשירי ה-iOS שהיו במבחן במהלך הרבעון השלישי של 2016, כולל מכשירי ה-iPad למיניהם, דיווחו על התרסקויות של אפליקציות בעוד שבמקרה של אנדרואיד מדובר ב-25% מהמכשירים.

מצעד התלונות והתקלות

באופן גלובלי, הנושא שהכי הטריד את משתמשי iOS היה התחממות של המכשיר (17%), ורק לאחר מכן התרסקות של אפליקציות (15%). עם זאת, כשבוחנים את האזורים השונים, ההתפלגות שונה.

באירופה 24% טענו שהבעיה העיקרית היא ביצועים באופן כללי, ולעומת זאת בארצות הברית 72% דיווחו שהבעיה העיקרית שלהם היא התרסקות אפליקציות. באסיה 23% התלוננו על התחממות המכשירים. אפשר גם למצוא תלונות על חיבור ה-Wi-Fi, תקלות במיקוד האוטומטי של המצלמה ועוד ועוד. כמו כן התברר שהבעיות רבות יותר ככל שהמכשיר מתקדם יותר: ה-iPhone 6 צבר יותר דיווחים על תקלות מאשר iPhone 5 וכך הלאה.

ומה בתחום האנדרואיד? סמסונג (Samsung) "זכתה" במקום הראשון והלא רצוי עם 11% מבעלי המכשירים שלה שדיווחו על תקלות, הרבה יותר מכל חברה אחרת. שיאומי (Xiaomi), במקום השני, צברה רק 4%.

בהיבט של המכשירים, מתוך ה-47% שדיווחו על תקלות, קטף ה-Le 2 של LeEco את המקום הראשון עם 13%, כשלאחריו שני מכשירים של שיאומי עם 9%: ה-Redmi 3S וה-Redmi Note 3.

Blanco Technology Group התייחסה גם לאפליקציות שמשפיעות לרעה על המכשירים. Pokémon Go, משחק המציאות הרבודה שהיה להיט לזמן מה, גרם להכי הרבה תקיעות ובעיות סוללה בשתי הפלטפורמות. אחריו, ב-iOS נגרמו הכי הרבה ביותר בעיות מהאפליקציות של סנאפצ'ט (Snapcaht), אינסטגרם (Instagram), ופייסבוק (Facebook). בצד של אנדרואיד זה היה יישום אנשי הקשר ושירותי Google Play.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים