גוגל מפתחת מערכת הפעלה חדשה – ו-"צבעונית" במיוחד…

המידע היחיד שהחברה שחררה על מערכת ההפעלה החדשה הוא רמז בנוגע לשם שלה ● ככל הנראה בונה הענקית מערכת שמיועדת למכשירי אינטרנט של הדברים עתידיים

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google), כך מתברר, מפתחת עוד מערכת הפעלה.

עם זאת, להבדיל מאנדרואיד (Android) ומ-Chrome OS, מערכת ההפעלה החדשה אינה מבוססת על קרנל של Linux ו/או Unix, אלא על קרנל חדש בשם Magenta, שנולדה מתוך פרויקט LittleKernel שמטרתו ליצור קרנל דל משקל במיוחד למערכות קטנות – מה שמצביע על כך שככל הנראה בונה גוגל מערכת שמיועדת למכשירי אינטרנט של הדברים עתידיים.

גוגל מכנה את מערכת ההפעלה החדשה שלה, שעדיין נמצאת רק בשלבי פיתוח ראשוניים למדי, בשם פוקסיה (Fuchsia). בדף ה-GitHub של הפרויקט מסופק המידע הבא בלבד, שאינו חושף כלום: "ורוד + סגול = פוקסיה (מערכת הפעלה חדשה).

עם זאת מה שברור הוא שבבסיס אמורה מערכת ההפעלה הזו להתחרות עם מערכות הפעלה אחרות שמשמשות מערכות משובצות. אבל, להבדיל ממערכות אלו, גוגל רומזת על הוספת מודלים לתמיכה בממשקי משתמש וכן לאבטחה, מה שיאפשר לה להשתמש במערכת החדשה גם בטלפונים ואפילו במחשבים.

בנוסף, המערכת תומכת במעבדי ARM ב-32 וב-64 סיביות וגם במעבדי x86 ב-64 סיביות, ואפילו יכולה לרוץ כמערכת וירטואלית בסביבת PC מלאה. גוגל אף ציינה כי היא שוקלת להציע אותה עבור ה-Raspberry Pi 3, המחשב הזעיר שזכה לפופולריות מסוימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים