ועד העובדים של NCR מאיים לעכב את המעבר להודו

"ההנהלה מביאה עובדים מהודו כדי להחליף אותנו", טוענים בוועד ● ליאור טהור, היו"ר, הביע חשש שהדבר עלול להביא לחיסול המשרדים בישראל

אסיפת עובדי NCR. צילום ארכיון: ועד העובדים

ועד העובדים ב-NCR (לשעבר ריטליקס) הודיע כי הוא מתכונן להחריף את הצעדים נגד ההנהלה בנוגע להעברת הפעילות של החברה להודו ולנקוט שורה של פעולות, בגיבוי ההסתדרות. הוועד הודיע כי יפסיק לשתף פעולה עם ההנהלה בתהליך העברת המידע לעובדים ההודים.

לטענת הוועד, "הנהלת NCR פתחה בחודשים האחרונים ב-'רכבת אווירית', שבמסגרתה היא מטיסה מתכנתים ממשרדיה בהודו למרכז הפיתוח ברעננה, ואלה לומדים את פעילות החברה בישראל וחוזרים להודו. לעובדים בישראל נאמר כי העובדים ההודים אמורים לסייע בבדיקות תוכנה ובעבודה בשבת, אך בפועל לא מתבצע סיוע, ובמקום זאת מתבצעת העברה של פעילות מישראל להודו והעברת מידע מהעובדים הישראלים לעובדים ההודים. כיום יש 30 עובדים במשרדים בהודו שמבצעים עבודה שלמדו בישראל".

"במקביל", הוסיפו אנשי הוועד, "פיטרה ההנהלה באחרונה שבעה עובדים ישראלים וניסתה לפטר 20 עובדים נוספים – שלא פוטרו בעקבות התערבות של הוועד, שהתעקש למצוא לכל אחד ואחת מהם תפקיד נדרש שבו הם ממשיכים לעבוד בחברה".

"לא נאפשר להנהלה לחסל את מקומות העבודה שלנו"

ליאור טהור, יו"ר ועד העובדים של NCR, אמר כי "ההנהלה פועלת באופן אלים ודורסני לצמצום הפעילות בארץ, ועלולה להביא לחיסול המשרדים בישראל ולהחלפת העובדים הישראלים בהודים. לא ניתן לכך יד ונעשה ככל שביכולתנו למנוע זאת".

טהור ציין ש-"אין לנו דבר נגד העובדים ההודים, אך לא נאפשר להנהלה לקחת את הידע היקר שנצבר כאן בשנים של עבודה קשה ולחסל את מקומות העבודה שלנו. אנחנו קוראים להנהלה ולמנהל NCR ישראל, גיא פרי, להתעשת ולחתום סוף סוף על הסכם קיבוצי רציני והוגן".

עובדי NCR התאגדו בשנה שעברה במסגרת ההסתדרות וההנהלה הכירה בוועד באוקטובר שעבר, אך לדברי הוועד היא נוקטת סחבת במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי. בדצמבר האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה.

NCR היא ספקית של שירותי תוכנה לקופות ממוחשבות ברשתות שיווק גדולות. מרכז הפיתוח הישראלי שלה נוצר ב-2012, לאחר ש-NCR רכשה את ריטליקס בכ-800 מיליון דולר. בעת הרכישה הועסקו בחברה 1,300 איש ואילו כיום מועסקים בה כ-700 עובדים בלבד.

לא נמסרה תגובה מהחברה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמבין

    אני מאחל לך שיחליפו אותך בעובד זר מכל מדינה שתבחר ושכל חייך תחפש עבודה.

  2. ביזנס מן

    יאללה תתקדמו. אתם מנהלים את מלחמות האתמול. רוב החברות בארה"ב מעבירות פעילות להודו. מתכנתים עולים שם 1/3 . ומה לעשות וההנהלה רוצה לחסוך אפילו שהאיכות תרד. זו זכותה. חפשו מקום עבודה אחר. ההסתדרות לא תצליח לעזור לכם.

אירועים קרובים