הרווח כולו שלכם

BetterWage מסייעת להגדיל קצת את ההכנסות בכך שהיא מאפשרת חיבור בין מבקשי משימות לאלה שמעוניינים למלא אותן, תמורת שכר ● אמנם, מדובר יותר ב-"דמי כיס" מאשר במשכורת, אבל לא כדאי לזלזל באף סכום

דין פורמן, מנכ"ל BetterWage

אחד התחומים הבולטים שמתאפשר עם התפתחות הטכנולוגיה וצומח רבות בשנים האחרונות הוא הכלכלה השיתופית. הכוונה היא לשירותים שמציעים אונליין אנשים יחידים או עסקים קטנים ולהתקשרויות שמבוצעות ישירות בינם לבין אנשים אחרים, שמחפשים את אותם שירותים. החברות שמציעות את הפלטפורמות הללו מתערבות בדרך כלל בגביית עמלות – ולא בעסקות עצמן.

כך, למשל, ניתן להסיע אנשים אחרים בתשלום באובר (Uber) או להשכיר דירה לימים בודדים לאדם אחר ב-Airbnb. נכון שלפעמים השירותים האלה נתקלים בקשיים רגולטוריים – למשל אובר בישראל ובמדינות נוספות – אבל הקדמה כבר כאן, והיא כאן כדי לנצח.

שירות שמציע התקשרויות לצורך ביצוע משימות שונות, שיאפשרו למבצעיהן להגדיל את ההכנסות שלהם, הוא BetterWage. השירות מאפשר למבקשי המשימות ולאלה שרוצים עוד קצת כסף "מהצד" לתקשר ביניהם ישירות.

החברה החלה לפעול ממש בחודשים האחרונים ויצאה מתוך אינקובטור הפינטק של אלכסנדר פורבס מדרום אפריקה. כרגע מבקשי העבודה לא משלמים על השירות ובהמשך תהיה מונטיזציה מהשירותים הניתנים.

דין פורמן, מנכ"ל BetterWage, אמר כי "המשימה שלנו היא לעזור לאנשים לייצר הכנסה נוספת על מנת להשיג את המטרות הכלכליות שלהם בחיים. אנחנו מרגישים שאין כיום פתרון טכנולוגי שיכול לעזור להם לעשות את זה, וזה מה שאנחנו באים לפתור".

לדבריו, "BetterWage מציעה פלטפורמה שנותנת לשני הצדדים – מבקשי המשימות ומבקשי העבודה – להתחבר. מבקש המשימה ממלא את פרטי הבקשה שלו בצורה מדויקת ומקוטלג כך שמחפש העבודה יוכל לצפות בהצעה שלו, במידה שהיא רלוונטית לצרכיו, אחרי שהוא עונה על מספר שאלות כן ולא".

"אנחנו מראים לאנשים שהם יכולים להגדיל את ההכנסות שלהם. אנחנו מציעים להם מגוון משימות שיכולות להתאים לצרכיהם. החל מגיל צעיר ועד לגיל מבוגר, כל אדם יכול לבחור את המשימות שלו על מנת להרוויח יותר – מחמישה ועד עשרות ומאות דולרים".

מה גודל הפעילות שלכם?
"יש לנו יותר מ-30 קטגוריות ולמעלה מ-450 פלטפורמות שאפשר לבחור מהן משימות. רוב האנשים לא חושבים לעצמם שהדבר אפשרי. חוסר הידע בנושא גדול ואנחנו פועלים על מנת לגשר עליו".

האם השינוי בהכנסות של אנשים שמשתמשים בשירות שלכם משמעותי?
"השינוי תלוי באדם אבל יכול להיות מאוד משמעותי. כך, למשל, אישה מבוגרת שיושבת בבית יכולה לגלות שהיא יכולה לייצר הכנסה משמירה על בית, לחכות לשליח, לשמור על ילדים – משימות קצרות אבל כאלה שמייצרות לה כסף. מהניסיון שלנו, הקשר הזה מייצר עוד פעילות כלכלית ומחזק את אותו אדם מבחינה חברתית".

נקודת מבט

BetterWage פותחת ערוץ של כלכלה שיתופית שיכול לשחרר אנשים מקיפאון מחשבתי להישרדות כלכלית. דווקא מאחר שמדובר, לפחות בהתחלה, בסכומים נמוכים, אנשים רבים פונים לנסות ומגלים את האפשרות האדירה ושבירת הפרדיגמה של יצירת הכנסה רק ממעסיק קבוע.

במדינות רבות, ובהן בישראל, עדיין יש הסתייגות מהשתתפות בשירותים כגון אלה. יש לפרוץ את הסגרים הללו על מנת לאפשר לרבים יותר להרוויח ולהוריד מחירים, כפי שעשו אובר ו-Airbnb.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים