סטיב ווזניאק מודאג מעתידה של אובר

מייסדה של הענקית מקופרטינו הביע את דעתו לגבי הפעילויות של חברת שיתוף הנסיעות ואמר שהוא מבקש יותר חלופות ● ווזניאק גם מודאג בנוגע למוסר התשלום לנהגים וחושש שהיא עלולה להפוך למונופול

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיבן גארי ווזניאק – אחד מחלוצי מהפכת המחשוב האישי, האקר ומורה אמריקני שהקים את אפל (Apple) ב-1976 יחד עם סטיב ג'ובס ורונלד ויין – רוצה שאובר (Uber) תתמודד מול מתחרות, ומעוניין שיהיו ארבע או חמש חלופות לשירות הנסיעות של החברה שאם לא כן, לטענתו, אובר "תדחוף את כוח העבודה שלה עד שכר המינימום הנמוך ביותר שתוכל לשלם תוך כדי התחמקות מעונש".

"זוהי סכנה כאשר כל קבוצה הופכת למונופול חזק מאוד, כי הם יכולים לנצל ולהשתמש בו בדרכים רעות", אמר ווזניאק בסידני ביום שני. אובר קיבלה את אישור הפעולה החוקי על ידי ה-ACT government באוסטרליה באוקטובר האחרון. השר המסייע לראש השרים לעניין רפורמת התחבורה, שיין רטנבארי, אמר בזמנו כי הרפורמה בענף המוניות היא חלק מרפורמה רחבה לתחבורה ציבורית, שמתחברת לאמונה שהשינוי יעניק ללקוחות גישה בטוחה, גמישה ובמחיר סביר לשירותי שיתוף נסיעות, שבנוסף גם יאפשר הפחתת עלויות בעבור נהגי המוניות, בעליהן והנוסעים בהן.

אבל עכשיו נראה כי לא כולם מאושרים מהצמיחה של אובר. בכנס Future Transport Summit שנערך ב-NSW אוסטרליה, דיבר ווזניאק על אובר ותיאר כמה אינו בטוח לגבי החברה. ווזניאק טען שנראה כי בהדרגה תהפוך החברה למונופול. "כמו הרבה אנשים, יש לי חוסר אמון מסוים בנוגע לאובר ואיך הנהגים שלה לא באמת מבינים בהתחלה כי הם לא מרוויחים מספיק כסף", אמר מודאג והוסיף שמה שיעורר את הנהגים יהיה "אולי להפסיד כסף על הבלאי של המכוניות שלהם".

כפי שדווח על ידי Mashable Australia, מי שמכונה ווז (Woz) שיתף את מחשבותיו על איך שהעבודה של אובר עלולה להוריד את שכר המינימום הנמוך ביותר (באוסטרליה) ואיך החברה תצליח להתחמק מזה. למרות זאת אמר כי Lyft – שירות דמוי אובר, טרם הגיע לאוסטרליה.

המנהל הכללי של אובר באוסטרליה, דיוויד רוהרשים, לא לקח את דבריו של ווזניאק בקלות כשהצביע בתחילת דבריו על כך ש-ווז אינו נהג אובר. הוא המשיך להגן על החברה וגרס כי "יותר מ-20 אלף נהגים-שותפים חודשיים מפקידים כסף בחשבון הבנק שלהם בזכות אובר". עוד טען רוהרשים כי החברה מספקת לנהגיה גמישות מלאה להכניס ככל שהם רוצים ואמר כי "זו הסיבה מספר אחת שהנהגים מגיעים פלטפורמה בזכותו".

אלא שהחששות של ווזניאק לא היו בנוגע לתפקודה של אובר אלא על כך שבסופו של דבר החברה מקבלת את כל הרווחים, ושבאופן כללי חברות – מאובר ועד TaskRabbit, ישמשו אך ורק כדי לבסס את רווחי עסקי ההיי-טק הנבחרים ולא את העובדים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים פין

    כתבה מבולבלת. לא ברור מהי השורה התחתונ״ה. עברית קלוקלת, כמו מרבית כתבותיכם. עליכם לשכור באופן דחוף שירותי עורך לשוני.

אירועים קרובים