עוד 63 מקרי חקירה זקוקים לגישה לסמארטפונים של אפל וגוגל

ה-iPhone המפורסם שה-FBI פרץ אליו השבוע אינו בודד במערכה - ניידים נוספים ממתינים לפריצה בארצות הברית ● על פי חוק חופש המידע, מבוקשת כעת חשיפתם של מקרים שהתמקדו בצורך בפריצתם של טלפונים מוצפנים

הפריצה תביא לפתרון? אילוסטרציה: BigStock

האגודה לזכויות האזרח האמריקני, ACLU (ר"ת The American Civil Liberties Union) אמרה אתמול (ד') כי חשפה 63 מקרים מאושרים שבהם סוכנויות פדרליות ביקשו צווי בית משפט על מנת לכפות על אפל (Apple) או גוגל (Google) לפתוח טלפונים בכדי לקבל גישה לנתונים.

ה-ACLU פרסמה בבלוג שלה מפה אינטראקטיבית של ארצות הברית, בכדי להראות היכן הוגשו המקרים המדוברים. הקבוצה ליקטה את המידע באמצעות בקשות על פי חוק חופש המידע, שהגישה במשותף עם מרכז סטנפורד לאינטרנט וחברה (Stanford Center for Internet and Society).

המפה האינטראקטיבית תעודכן כשעוד מקרים דומים ייחשפו, כך נכתב בבלוג על ידי עורכת הדין של ACLU, אלייזה סוורן-בקר. בכל 63 המקרים המאושרים נכלל נוהל בקשה של הסוכנות הממשלתית, שהסתמכה על חוק All Writs Act בכדי לאלץ את הענקיות אפל או גוגל לספק את העזרה בגישה לנתונים שיכולים להימצא במכשיר הנייד, טוענת סוורן-בקר. המקרים האמורים ותיקים בחלקם, וביניהם תיקי חקירה שהחלו מתנהלים כבר בשנת 2008, מרביתם קשורים בכלל לחקירות פשעי סמים ולא לנושאים ביטחוניים.

סמכות חדשה לאכיפת חוק

האגודה לזכויות האזרח יודעת על 13 מקרים אחרים הכלולים במפה, בנוסף ל-63 המקרים האמורים, למרות שמספר היומן שלהם או כמה פרטים אחרים אודות הסיפור העומד מאחורי הבקשה לפריצתם אינם ידועים, נאמר בבלוג. סוורן-בקר אמרה כי הגילוי של ה-ACLU בדבר מקרים מרובים הדומים לסוגיית ה-iPhone המפורסם וה-FBI מצביע על "מאמץ ממשלתי מתמשך להפעיל סמכות חדשה לאכיפת חוק".

כזכור, במקרה רב הפיתולים והדרמה, אחרי חודשים שבהם התעקשה אפל להתנגד להוראות בית משפט, ולאחר שבחודש שעבר אף הוצא צו המחייב את החברה לכתוב תוכנה חדשה שתאפשר לחוקרים גישה אל ה-iPhone של סייד ריזואן פארוק, הודיעו השבוע אנשי הסוכנות הפדרלית כי השיגו גישה עצמאית לסמארטפון המוצפן, וביקשו למשוך את הצו. אלא שכעת, עקב ריבוי המקרים הדומים שהתגלו על ידי ה-ACLU, מסתמן שייתכן שהתעקשותה של אפל על כך שלא היה מדובר במקרה בודד אלא בבקשה תקדימית שעלולה לסכן את זכויות הלקוחות שלה וזכות הציבור לשמירה על פרטיותם, הייתה מוצדקת.

"ה-FBI רוצה שתחשבו שהוא ישתמש בחוק All Writs Act רק במקרים חריגים על מנת לכפות על חברות היי-טק לסייע בפתיחתם של טלפונים", כתבה סוורן-בקר בבלוג והוסיפה כי "מתברר שסוג כזה של פניות בעצם הפך להיות די רגיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים