סוף להתדיינות המשפטית: אריקסון ואפל יפתחו טלפוני דור 5

העסקה היא במידה מסוימת תפנית בעלילה ● רק בחודש פברואר הגישה הספקית השוודית 41 תלונות על פטנטים בנוגע לטכנולוגיה במכשירי iPhone ו-iPad, וזאת לאחר שהשנייה סירבה לחדש את הסכם הרישוי לטכנולוגיה הניידת של חברתה, בטענה שהיא מבקשת יותר מדי כסף

רואות ביחד את העתיד. אריקסון ואפל

חברת הטלקום השוודית, אריקסון (Ericsson) חתמה על עסקה בת שבע שנים עם ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple), והדבר מביא לסיומה של סאגת הפטנטים ההדדית יוצאת הדופן בנפתלותה. הפשרה בהתדיינויות הפטנטים בין שתי החברות סוללת את הדרך לפיתוח משותף של הדור הבא של הניידים הסופר-מתקדמים שלהן.

אריקסון, יצרנית הציוד האלחוטי הגדולה בעולם, לא חשפה את תנאי העסקה בינתיים, אבל הודיעה שהעסקה כוללת רישיון צולב המכסה פטנטים שבבעלות שתי החברות, ובכללם תקני GSM, UMTS ו-LTE שנמצאים בשימוש בטכנולוגיה ניידת. ההסכם דומה במיוחד לזה שנחתם בשנה שעברה מול היצרנית הגדולה בעולם לטלפונים חכמים, סמסונג (Samsung).

מן הצד שכנגד בעסקה, אפל – היצרנית השנייה בגודלה של טלפונים חכמים, עם נתח שוק עולמי של 13%, כך על-פי חברת המחקר גרטנר (Gartner) – תעביר תשלום ראשוני לאריקסון ולאחריו תמלוגים. למרות שהסכומים הכספיים המעורבים בהסכם לא פורסמו, המשקיעים אהבו את מה ששמעו ובסיום המסחר באותו יום (ב') נרשמה עלייה של 3% במחיר מניית אריקסון.

תפנית בעלילה

העסקה היא במידה מסוימת תפנית בעלילה. רק בחודש פברואר הגישה אריקסון 41 תלונות על פטנטים בנוגע לטכנולוגיה המשמשת במכשירי iPhone ו-iPad, וזאת לאחר שאפל סירבה לחדש את הסכם הרישוי לטכנולוגיה הניידת של אריקסון, בטענה שהספקית השוודית מבקשת יותר מדי כסף.

הסכם שיתוף הפעולה מאתמול הוא תופעה ייחודית בתעשייה אשר נגועה במכת התדיינות על פטנטים – חברות התובעות אחת את רעותה על העתקה לכאורה של מוצרים, ומחקר אחד שמצא יותר מ-250 אלף פטנטים בטלפון החכם. למשל, בסבב האחרון בקרב המתמשך בין סמסונג ואפל, החברה הדרום קוריאנית פנתה לבית המשפט העליון האמריקני בתביעה לקבלת 399 מיליון דולר כפיצוי על העתקת פטנטים לא חוקית, בכל הנוגע במראה ה-iPhone. בית המשפט יכול להחליט בתחילת השנה הבאה אם לשמוע את המקרה, אבל הטיעונים לא יתקיימו לפני סוף 2016.

אריקסון הודיעה כי משמעות העסקה הנוכחית שלה עם אפל היא שיתוף פעולה בפיתוח הדור החמישי – 5G, כמו גם בפיתוח תחומי הווידיאו והרשתות האלחוטיות.

ממטה אפל שבקליפורניה לא נמסרה כל תגובה בעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים