בהריון? אפליקציה חדשה תאפשר לך לאכול בראש שקט

נוטרינו הישראלית השיקה אפליקציה מבוססת ווטסון שמספקת המלצות מותאמות אישית לארוחות ותמיכה בנושאי תזונה

נוטרינו (Nutrino) השיקה אפליקציה המשלבת את ווטסון (Watson), פלטפורמת המחשוב הקוגניטיבית של יבמ (IBM), כדי לספק לנשים בהיריון ייעוץ תזונתי אישי, על בסיס מדעי – ובזמן אמת.

האפליקציה משלבת את התובנות מתחום התזונה של נוטרינו עם יכולות השפה הטבעית של ווטסון ויכולתו לענות על שאלות מורכבות. זאת, כדי לספק המלצות מותאמות אישית לארוחות ולהציע תמיכה בנושאי תזונה בכל שעות היממה. האפליקציה זמינה להורדה ב-App Store.

מעבירים את ההיריון בקלות. נוטרינו

מעבירים את ההיריון בקלות. נוטרינו

"אכילה בריאה, אתגר שניצב בפנינו בכל רגע בחיים, הופכת למשימה הרבה יותר קשה בזמן ההיריון, כשהצרכים התזונתיים של אמהות לעתיד יכולים להשתנות משבוע לשבוע", אמר ד"ר ירון חדד, מייסד והמדען הראשי של נוטרינו. "האפליקציה מסייעת לנשים לנווט בנבכי המידע הזמין לגבי תזונה, ומספקת המלצות העונות על הצרכים המשתנים של נשים בכל שלבי ההיריון".

בזמן הרישום לאפליקציה, מתבקשת האישה להזין פרטים על מצב ההיריון שלה, מטרות בריאותיות אישיות, צרכים תזונתיים, העדפות מזון, הרגלי אכילה ונתונים הנאספים אוטומטית – כגון נתונים ממכשירי מדידה לבישים בזמן אימונים, שינה ולחץ. לאחר מכן היא יכולה לבחור מתוך רשימה, שאלות נפוצות בנוגע לתזונה, הנוגעות לשלבים ספציפיים של ההיריון, כגון: האם מותר לאכול ביצים במהלך השליש הראשון? האם עלי לשנות את התזונה אם אני בהריון עם תאומים/שלישיה? האם אני יכולה לשתות קפה? כיצד ניתן להרגיע צרבת בשליש האחרון של ההריון בעזרת תזונה?

להתאים את התשובות לכל משתמש

התשובות ניתנות מתוך ניתוח נתונים מבוסס ווטסון, המאוחסנים בפלטפורמת התובנות של נוטרינו – הכוללת כיום יותר מ-500 אלף סוגי מזון ו-100 אלף מקורות. נתונים אלה מושווים לכלל המידע שדווח על ידי המשתמש. היכן שהדבר רלוונטי, פלטפורמת התובנות של נוטרינו מציפה גם המלצות תזונה סותרות.

בנוטרינו תכננו את פלטפורמת התובנות, כך שניתן להבין עד כמה מהימן כל מקור מידע ולמצוא תשובה עקבית, או לאפשר למשתמשת לדעת מה הן העדויות התומכות בכל נתון. האפליקציה מנצלת את יכולות הלמידה העמוקה (Deep Learning) של ווטסון, כדי להתאים יותר ויותר את התשובות לכל משתמשת, עם הזמן, בהתבסס על השאלות שהיא שואלת והנתונים שהזינה.

נוטרינו היא חלק מקהילה של חברות סטארט-אפ וחברות מבוססות, אשר ממנפות את שירותי הענן למפתחים של ווטסון. הפלטפורמה משמשת יותר מ-77 אלף מפתחים בכל העולם, במטרה לנסות, לבחון וליישם רעיונות עסקיים חדשים בתעשיות שונות – שירותי בריאות, שירותים פיננסיים, קמעונאות, חינוך, מוזיקה וספורט.

נוטרינו היא אחת החברות המשתתפות באקסלרטור AlphaZone של יבמ בישראל. האקסלרטור תומך בחדשנות ובחברות סטארט-אפ בשלבים ראשונים. בשנת 2014 השיקה יחידת ווטסון של יבמ קרן הון סיכון בהיקף של 100 מיליון דולרים. עד כה, השקיעה הקרן, בין היתר, ב-Pathway Genomics, Welltok  ו-Fluid.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים