הושלמה מכירת מוטורולה מוביליטי מגוגל ללנובו

העסקה, בסך של 2.9 מיליארד דולר, מציבה את לנובו כיצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם

איך אומרים מוטורולה מוביליטי בסינית?

גוגל (Google) ולנובו (Lenovo) השלימו היום (ה') את מכירת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) מהענקית האמריקנית לזו הסינית, בעסקה ששווייה בעת הסגירה עמד על 2.9 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה ממוקמת לנובו כיצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.

ליו ז'אן, סגן נשיא בכיר ונשיא חטיבת המובייל של לנובו, יכהן כיו"ר מועצת המנהלים של מוטורולה. ריק אוסטרלו, מוותיקי מוטורולה, יישאר נשיא ומנהל תפעול של החברה.

לנובו קיבלה את פורטפוליו הטלפונים החכמים של מוטורולה, בהם Moto X ,Moto G ,Moto E וסדרת ה-Droid. היא תפעיל את מוטורולה כחברה בת בבעלות מלאה ומשרדי ההנהלה הראשית של הנרכשת יישארו בשיקאגו. מצבת העובדים של מוטורולה עומדת על כ-3,500 איש, כ-2,800 מהם בארצות הברית והיתר במקומות אחרים בעולם, בהם מעצבים, מהנדסים ואנשי מכירות ותמיכה.

יצוין כי רוב הפטנטים של מוטורולה מוביליטי יישארו בידי גוגל, אולם מוטורולה תוכל להשתמש בהם ובנכסי קניין רוחני אחרים. הנרכשת תשמור על יותר מ-2,000 נכסי פטנטים ומספר גדול של הסכמי רישיונות פטנטים צולבים, וכן על המותג מוטורולה מוביליטי ופורטפוליו הסימנים המסחריים הקשורים אליו.

יאנג יואנקינג, נשיא ומנכ"ל לנובו, אמר כי "מדובר בלא פחות מציון דרך היסטורי עבור לנובו ומוטורולה . ביחד אנחנו נערכים להתחרות, לצמוח ולנצח בשוק הטלפונים החכמים הגלובלי. אנחנו מבטיחים לאתגר את שתי מובילות השוק ולהעניק לשוק משהו שהוא צריך: בחירה, תחרות וניצוץ של חדשנות".

לדבריו, "ללנובו יש אסטרטגיה ברורה ופריסה גלובלית רחבה. מוטורולה מביאה עימה נוכחות חזקה בארצות הברית ובשווקים בוגרים אחרים, וכן מותג שהיה לאייקון, קניין רוחני רב ועובדים מוכשרים".

לארי פייג', מנכ"ל גוגל, אמר ש-"מוטורולה עוברת לידיים טובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים