מחקר: משקפי גוגל מסיחה את הדעת בנהיגה כמו טלפון

שמונה מדינות בארצות הברית שוקלות לאסור נהיגה תוך שימוש במשקפי גוגל או מכשירים ממוחשבים אחרים המורכבים על ראש הנהג ● הבשורה הטובה: המשקפיים יכולות למנוע תאונה

כולם מוציאים משקפיים ורק הם מתעכבים. Google Glass

מחקר מדעי ראשון על נהיגה עם Google Glass מראה, כי למרות שהמשקפיים אינם דורשים מגע – הם אינם בטוחים לשימוש בנהיגה יותר מסמארטפון.

"כאשר בודקים עד כמה מהר יכולים אנשים להגיב לאירוע תנועה לא צפוי או  כמה מהר הם לוחצים על דוושת הבלמים – לא מצאנו הבדל סטטיסטי משמעותי בין משקפי גוגל לסמארטפון", אמר אחד החוקרים, בן סויר, פסיכולוג מאוניברסיטת מרכז פלורידה. כידוע, המשתמשים במשקפי גוגל יכולים לשלוח הודעות טקסט באמצעות פקודות קוליות.

שמונה מדינות בארצות הברית שוקלות לאסור נהיגה תוך שימוש במשקפי גוגל או מכשירים ממוחשבים אחרים המורכבים על ראש הנהג. לדברי סויר, חסידי המשקפיים של גוגל טוענים בטעות, שמכשירים לבישים מעבירים מידע תוך גרימת פחות הסחת דעת, משום שעיני הנהג מכוונות כל הזמן אל הדרך. "כשאתה מסתכל, זה לא אומר בהכרח שאתה רואה", אמר סויר, "משום שתהליך החשיבה מושפע מההפרעה".

כ-40 משתמשים השתתפו במחקר, שבמהלכו הם הזינו פתרון לבעיה חשבונית במשקפי גוגל או בסמארטפון תוך נהיגה בסימולטור. תוך כדי נסיעה, עומתו הנהגים עם עצירה פתאומית של מכונית לפניהם. לאחר מכן, גם הנהגים עצמם הביעו רמות שונות של ביטחון באשר ליכולתם להזין טקסט תוך כדי נהיגה. לפי הניסוי, דווקא משתמשי הסמארטפון שמרו על מרחק גדול יותר מהמכונית שלפניהם לעומת משתמשי המשקפיים.

יתרון קטן למשקפיים שבכל זאת נצפה בניסוי, לדברי סויר, הוא שמשתמשי המשקפיים התגברו על ה"כמעט תאונה" מהר יותר וחזרו למהירות הנסיעה הרגילה מהר יותר ממשתמשי הסמארטפונים. לדעתו, ההבדל הזה מראה שאולי התפתחות טכנולוגית עתידית תוכל להפחית את בעיות הסחת הדעת בגלל המשקפיים. דבר זה, לטענתו, יהיה קריטי עבור נהגים מסוימים, שביטחונם תלוי במידע שהם משיגים תוך כדי נהיגה, כמו אנשי צבא או חירום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים