חרדים להיי-טק – חלק ג'

עולם גיוס המועמדים של תעשיית ההיי-טק מסתמך רבות על שיטת "חבר מביא חבר" ● בקמא-טק זיהו את הקושי של מועמדים חרדים להשיג דריסת רגל בתוך התעשייה, ומצאו דרך לגשר על הפער הזה

לשלב חרדים בקידמת תעשיית ההיי-טק. קמא-טק

אחרי שבשבוע שעבר שעבר הצגנו את המיזם החברתי קמא-טק שמסייע לשלב חרדים (נשים וגברים) בתעשיית ההייטק, נציג את ההישגים שכבר נראים בשטח ונסקור את נושא היזמות שהוא עולם בפני עצמו.

כאמור מאחורי מיזם מבורך זה עומד משה פרידמן, יזם היי-טק חרדי, וזיקה אב-צוק, מנהלת בכירה לפיתוח עסקי בסיסקו (Cisco), שהובילה בעבר מיזמים כלכליים וחברתיים גדולים. את היוזמה מלווה מתחילתה בתמיכה רבה, עזרה וייעוץ ד"ר יוסי ורדי.

רק כדי לסבר את האוזן: במועצה המייעצת של המיזם חברים שורה ארוכה של בכירי ההיי-טק של ישראל ביניהם: פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ויו"ר Mobileye; דב מורן, ממציא הדיסק און-קי; אנשי ההון סיכון חמי פרס, שלמה קליש, אלן פלד, ג'רמי ברבי, יזהר שי ועוד יזמים ומנכ"לים של חברות ענק בהיי-טק הישראלי.

כמו כן, למיזם שותפים גופים שונים ועמותות שונות העוסקות בתחומים אלו: קרן קמח, הפדרציה היהודית של ניו יורק, מכון לב, האוניברסיטה הפתוחה, לשכת המדען הראשי, שגרירות ארצות הברית בישראל ועוד.

למרות שקמא-טק פועלת יחסית זמן קצר, עם תקציבים מצומצמים ועם מעט כוח אדם, היא רשמה הישגים מרשימים. את הבולטים שבהם מציג פרידמן שדואג לפרגן לכל עמיתיו ושותפיו:

בתחום ההשמה

"עד כה קיימנו סדנאות שונות ליותר מ-1,500 אנשי היי-טק חרדים, ועשינו למעלה מ-400 השמות של חרדים בתפקידים איכותיים בחברות ההיי-טק המובילות בישראל. כמו כן אנחנו עורכים כנסים ואירועים שונים בתחום ההיי-טק לציבור החרדי. בכנסים שקיימנו עד כה יחד עם גוגל (Google), ומיקרוסופט (Microsoft), לשכת המדען הראשי וגורמים נוספים השתתפו למעלה מ-2,500 איש".

בתחום ההדרכה וההכשרה

"קיימנו קורסים מקצועיים ללמעלה מ-500 איש בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק, בכלל זה קורסים יחד עם גוגל, סיסקו, Wix ,HackerU, ג'ון ברייס, ועוד".

בתחום היזמות

"אנו עוזרים גם ליזמי היי-טק חרדים שמקימים סטארט-אפים, בקורסים של יזמות, בסדנאות שונות ובמפגשים עם משקיעים, שותפים, ולקוחות. עד כה פנו אלינו למעלה מ-500 סטארט-אפים חרדים, ומתוכם עזרנו לכ-50 במנטורים, סדנאות, מפגשים עם משקיעים, ועוד. מתוכם כמה וכמה סטארט-אפים זכו להשקעות והתקדמו בצורה משמעותית".

אקסלרטור

"לפני כשנתיים הקמנו מאיץ לסטארט-אפים חרדיים בשותפות עם כמה מאנשי ההון סיכון המובילים בישראל. במחזור הראשון של המאיץ השתתפו שמונה חברות סטארט-אפ. כל החברות שהשתתפו בתוכנית הצליחו לגייס כסף, חלקם מהמדען הראשי וחלקם מקרנות הון סיכון ומאנג'לים. סכום הגיוסים המצטבר הוא מעל שישה מיליון דולר, כאשר הסטארט-אפים הללו מעסיקים כיום כבר 72 עובדים".

"מאיץ הסטארט-אפים של קמא-טק זכה בכמה וכמה פרסים כאחד המאיצים הטובים ביותר הפועלים בישראל. ואל יהיה הדבר קל בעיניכם, כי ההתמודדות היתה עם מאיצי סטארט-אפים ותיקים ומושקעים של חברות היי-טק מובילות בתחומן בארץ ובעולם".

סדרת הרצאות על יזמות

"בסדרת הרצאות מיוחדת שהשקנו לפני כשנתיים, אנחנו מזמינים מדי חודש לבני ברק יזם היי-טק גדול או משקיע ידוע מקהילת ההיי-טק הישראלית, להרצות לפני יזמים חרדים ולהיפגש איתם לשיחה בלתי אמצעית. בסדרת הרצאות אלו השתתפו עד כמה למעלה מ-2,500 יזמים ואנשי היי-טק חרדים".

"בין המרצים שהשתתפו בתוכנית; מריוס נכט, אחד ממייסדי צ'ק פוינט; אורני פטרושקה, מייסד כרומטיס (האקזיט הגדול ביותר בתולדות ישראל); אורי לוין, מייסד Waze; ניר ארז, מייסד ומנכ"ל Moovit; אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל Wix, ועוד דמויות מובילות בהייטק הישראלי".

פרידמן טוען שעולם גיוס המועמדים של תעשיית ההיי-טק מסתמך רבות על שיטת "חבר מביא חבר" (בוגרי ממר"ם, 8200 וכו'). בקמא-טק זיהו את הקושי של מועמדים חרדים להשיג דריסת רגל בתוך התעשייה, לאור העובדה שכרגע יש למועמדים מעט מכרים וחברים שכבר עובדים בתעשייה. מערך ההשמה של קמא-טק בא לגשר על הפער הזה ומשמש כמו "חבר" שמביא איתו את החברים החרדים שלנו, ושעוזר להם להשתלב בהשמה איכותית בתעשייה.

לדבריו, נושא נוסף שעתיד לצמוח הוא יזמות בעולם החרדי, וכיום גולת הכותרת של קמא-טק היא הפעילות לעידוד יזמות טכנולוגית. הפעילות החלה בקיום הרצאות, מפגשים, אירועים, כנסים ותחרויות ליזמים חרדים, והתפתחה להקמת מאיץ הסטארט-אפים החרדי הראשון כאשר שנה אחרי כן כבר התקיים המאיץ השני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים