כך מחמיץ עולם התקשורת את הדטה

בתחום התקשורת, מהירות התגובה היא חשובה ביותר ● השירותים המודרניים מאפשרים למידע לעבור בצורה קלה והכי חשוב - במהירות המירבית ● ראוי שערוצי המדיה והפרסום יאמצו את עולמות הדטה, כדי להעניק ללקוחות שירות טוב ואיכותי יותר

31/01/2017 13:21
עדי עזריה, מייסד משותף של Sisense. צילום: יח"צ

עולם ה-Big Data, כפי שנתפש בענפי הטכנולוגיה וההיי-טק, הוא ללא ספק אחד הענפים המשפיעים ביותר בשנים האחרונות. בעידן בו מתקיימת הצפת מידע כמעט בכל ענף או עיסוק אפשרי, גם בענפי תקשורת ההמונים נוצרת בכל העת אינפורמציה מעניינת.

למעשה, אם תשאלו כל חברת תקשורת – בייחוד אלה הנמנות עם עולמות הפרסום או הדוברות – מהי הפעולה שהכי מעקבת את עבודתן השוטפת, אזי שהן יענו כי איסוף המידע ומדידת הפעולות התקשורתיות, הם אלה שמערימים עליהן קשיים רבים. לראייה- רוב רובם אפילו לא מתחילים להתעסק עם כמויות המידע שעולות מעבודתם, ולבטח רובם גם אינם מנתחים אותן.

ככלל, מקורות מידע הולכים וגדלים מדי שנה, ואחת הבעיות המרכזיות היא להכין את המידע הזה לפני האנליזה. יתרה מכך, יש להבין כי איסוף המידע, הנגשתו וניתוחו, אינם נחלתם הבלעדית של חברות קמעונאיות.

הטכנולוגיות העכשוויות רחבות מבעבר

בעידן הנוכחי עולמות הדטה רלוונטיים יותר ויותר לגופי המדיה השונים ולנותני השירות במעגל השני של התעשייה. נכון, נהוג לחשוב כי ערוצי הספורט ומדיות אחרים אשר נשענים על מידע סטטיסטי, הם והם בלבד אלה שצריכים להתמודד עם ניתוחים סטטיסטיים של הדטה. אך לא כך הדבר.

יותר ויותר גופי תקשורת בעולם מתחילים להבין כי ניתוחים אלה יעילים ואפקטיביים להמשך קיומם ולהגדלת כמות הלקוחות שלהם. תמהיל הגופים במגמת התרחבות. בין אם זה כלי התקשורת עצמם לרבות ערוצי הטלוויזיה, אתרי חדשות, עיתונים, ובין אם מהצד השני- משרדי פרסום, ובמקרים רבים גם פירמות יחסי ציבור.

בתעשייה בישראל, הנחשבת לקטנה יחסית, ניתן לומר בביטחון כי ניתוח המידע נעשה כיום באופן חלקי בלבד, וחבל שכך הדבר, שכן היכולת הטכנולוגיות העכשווית רחבות מבעבר.

חברות הפרסום יכולות לקבל תובנות עמוקות ביותר על הקמפיינים שהם מריצים, על הפרזנטורים שהם מייצגים, לגלות מה הטרנדים הפופולריים, ומצד השני המדיה עצמה יכולה לנתח ולקבל מידע חשוב על הפרשנים, הנושאים והסוגיות הציבוריות המעניינות ביותר נכון לאותו רגע.

לעניין הדטה יש אספקטים רבים, קצרה היריעה מלפרט על כך, אך ללא ספק הגיעה הזמן שגופים אלה יבינו בחשיבותה. מה גם שניתוח, וקבלת המידע היום נעשים בצורה כמעט אוטומטית- מי שעומד בראש אותם ארגונים יכול אם ירצה, לקבל את המידע על מגש של כסף ישירות לסמארטפון שלו, או אפילו בדרך קולית וקלה.

שירות טוב ואיכותי יותר

כמי שעומד בראש חברה המעסיקה מאות עובדים בארץ ובעולם, אשר מעניקים שירותים לאלפי לקוחות בכל התחומים, אני יכול להעיד ממקור ראשון כי נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית בכל מה שקשור בהנגשת המידע של בית העסק, חברה או כל גוף מדיה.

כך לדוגמה, המוצרים המודרניים מאפשרים לכל בעל עניין לקבל את המידע באמצעות עוזרת אישית קולית, ולקבל תשובות לכל שאלה. משאלה פשוטה על הנושאים המדוברים ביותר, כמות הצופים העכשווית, עלויות קמפיינים כאלה ואחרים ועד לניתוחים רחבים יותר. המידע פשוט מועבר באמצעות קול, בצורה קלה והכי חשוב במהירות המירבית.

זה לכשעצמו בשורה גדולה, שכן בתחום התקשורת, מהירות התגובה חשובה ביותר. לסיכומו של עניין- ועל מנת שלא נשאר מאחור, ראוי לו ערוצי המדיה והפרסום יאמצו את עולמות הדטה אליהם ויעשו בהם שימוש, על מנת להעניק ללקוחותיהם שירות טוב ואיכותי יותר.

הכותב הוא מייסד משותף בסייסנס (Sisense).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים