תגמול למקצועני ה-IT: כמה אתם משתכרים?

לקראת דיוני השכר של סוף השנה, המגזין CIO פרסם כמה נתונים שכדאי שתדעו על השכר הממוצע בענף ב-2016 ● לראות ולהשוות

המנכ"ל של איזו חברת היי-טק הכי כדאי להיות? צילום אילוסטרציה: BigStock

סוף השנה בפתח וזה הזמן להיערך לדיוני השכר מול המנהלים שלכם. לקראת הדיונים, אתם מוזמנים להציץ בנתוני סקר השכר לשנת 2016 שערך המגזין CIO במהדורה האינטרנטית שלו. לא בטוח שתקבלו את אותם הסכומים, אבל אתם יכולים להתנחם בכך שגם בארצות הברית יש הערכה כי השכר של הטאלנטים בתחומי ה-IT לא יעלה בהרבה בשנה הבאה, בגלל המצב הכלכלי שבו נתונה המדינה.

באופן כללי, בולטים נתוני השכר הגבוהים של מומחים בתחום הענן ומומחים שעובדים עם ספקי שירותים ויכולים לסייע לארגונים להדביק את הפערים בתום חם זה. להלן המקצועות שנסקרו והשכר הממוצע המדווח של הבכירים בכל מקצוע:

שכרו השנתי של מהנדס תוכנה בכיר בשוק העבודה האמריקני היה בשנה המסתיימת 97,355 דולר. בעל תפקיד זה נדרש להוכיח השכלה במדעי המחשב, יכולת פיתוח בווב, ויכולת לכתוב קודים לתוכניות ליבתיות ולאפליקציות. כמה כסף הביא הביתה מהנדס תוכנה לא בכיר? התשובה: 81,287 דולר.

מנהל פרויקטים בכיר ממוצע מסיים את 2016 עם שכר של 84,118 דולר. עורכי הסקר מציינים שבעל תפקיד זה נדרש לכישורים שבאים מתחום הניהול הארגוני, המשולבים בידע ובניסיון טכנולוגי.

מה עם יועצי ה-IT, המפתחים ומהנדסי התקשורת?

יועצי ה-IT השתכרו השנה 75 אלף דולר בממוצע. זהו תפקיד מהסוג שארגונים תמיד יצטרכו, כי הם אלה שיודעים לחבר בין הצרכים של הארגון לפתרונות הטכנולוגים שמתאימים לו – הן מבחינת התרומה שלהם לפעילות העיקרית והן מבחינת החיסכון בתקציב.

גם שכרם של מפתחי התוכנה לא היה רע ועמד בשנה החולפת בממוצע על 70,173 דולר. הם נחוצים מאוד לארגוני פיתוח, גם ארגוני אנטרפרייז, מאחר שהם למעשה מהווים את "קו הייצור", שמיישם את תוכניות הפיתוח והכלים שהארגון נדרש להם.

מהנתונים עולה גם שלא נס עדיין ליחם של מהנדסי התקשורת – כי יש להם את היכולת לבדוק את ההיתכנות של כלים ויישומים שהצד העסקי של הארגון דורש אותם וזקוק להם. השכר השנתי שלהם היה 63,956 דולר.

בתחתית סקר השכר נמצאים מנהלי הסיסטם, שאחראים על התפעול השוטף של מערכות המחשוב. מדובר בתפקיד בעל אחריות גדולה, אבל עם שכר לא גבוה, יחסית לתפקידים אחרים: 60,905 דולר ב-2016.

מה המצב בישראל?

בשוק הישראלי המצב קצת שונה מאשר בארצות הברית, אבל גם אצלנו, שכרם של מקצועני ה-IT נמצא ברמות הגבוהות של מקבלי השכר, יחסית לשכירים אחרים.

בישראל עדיין שווה לכל זוג הורים לשאוף שילדיהם ילמדו חמש יחידות במגמה ריאלית, כדי שבעתיד, אחרי שילמדו באוניברסיטה יוכלו להתבסס מבחינה כלכלית.

סקר שנערך בתחילת השנה על ידי SEE.V קבע שהשכר הממוצע של מקצוען בהיי-טק עומד על 24,000 שקלים לחודש בממוצע – 10% יותר לעומת השנה הקודמת. יש לציין כי בתחילת השנה הסתמן ש-2016 תהיה חלשה מבחינת ההיי-טק הישראלי, עקב ירידה בביקושים, אבל ברבעונים המאוחרים יותר שלה המצב התייצב והשכר של המקצוענים המשיך לשמור על רמתו הגבוהה.

אחד הדברים הבולטים השנה היה הביקוש הגובר לאנשי אבטחה ומומחי סייבר, כאשר השכר המשולם להם הוא בהתאם. מנתונים שאספה Cyber-Jobs, חברת השמה למקצועות אבטחת מידע וסייבר, עולה כי השנה נרשמה מגמת עלייה בשכר ובמקצועות מסוימים בתחומים אלה הגיע שכר הוותיקים והבכירים ל-27-30 אלף שקלים לחודש.

ומה יהיה בשנה הבאה?

לאף אחד, לא בישראל ולא בארצות הברית, אין תשובה לכך. יש יותר מדי גורמי השפעה על הביקוש והפעילות של הענף שאין לאף אחד שליטה עליהם, במיוחד בחברות שמבוססות על ייצוא. אין לדעת מה יהיה המצב הכלכלי באירופה שאחרי הברקזיט של בריטניה ואולי גם של איטליה, ומה תהיה המדיניות של ממשל טראמפ, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. הוא אמנם שפע מחמאות והבטחות בפגישה עם ראשי ההיי-טק, אולם אלה התנגדו לו נחרצות במהלך הבחירות. אפשר לקרוא לזה עימות מנומס.

השורה התחתונה: אם המקצועות שנסקרו בסקר של CIO תואמים את העיסוק שלכם, מצבכם לא רע וכדי לשפרו עוד יותר אתם צריכים לתאם פגישה עם הבוס. כדאי לכם לשמור את המאמר הזה, לשם השוואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים