חדשנות דיגיטלית עם בנק הפועלים ו-AWS – חלק א'

הנמר היה באירוע ההשקה של Poalim Startup Week - שבוע של אירועים שבמסגרתו יוכלו סטארט-אפיסטים להיפגש עם בכירי המערכת הבנקאית ולפתח מוצרים חדשניים בתחום

28/09/2016 10:57
שבוע הסטארט-אפים והחדשנות של בנק הפועלים ו-AWS - בעוד כחודשיים

בנק הפועלים ואמזון (AWS) יקיימו בנובמבר הקרוב את Poalim Startup Week – שבוע של אירועים שיפגישו יזמי סטארט-אפים, משקיעים ובכירים בתעשיית ההיי-טק. השבוע יכלול האקתון בן 24 שעות לפיתוח אפליקציות בנקאיות. ההאקתון יאפשר למפתחים שימוש ב-API, שיכלול ממשק לנתוני מידע בנקאי ולנתוני פעולות בחשבונות הבנק.

Poalim Startup Week, שהושק השבוע, נערך ביוזמת חטיבת החדשנות בבנק, בראשותו של אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל, שטבעה לעצמה מיתוג חדשני משל עצמה – POINT (ר"ת POalim INnovation Team) – ובשיתוף AWS ישראל, בראשותו של הראל יפהר, המנכ"ל. מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה של בנק בישראל, כדי למסד ולחזק את מערכת הקשרים בינו לבין חברות סטארט-אפ וליצור ערוץ פתוח לשיתופי פעולה שיעודדו הטמעת חדשנות בתחום הבנקאות הישראלית.

שבוע האירועים יתקיים בין 13 ל-17 בנובמבר במתחם ראצ'ה בנווה צדק בתל אביב, ויכלול הרצאות וסדנאות מעשיות בתחומים שונים שקשורים לבנקאות העתיד, כמו פינטק, Big Data ואנליטיקה, האינטרנט של הדברים ובנקאות דיגיטלית.

את הסדנאות המעשיות יובילו מומחים מ-AWS מהארץ ומהעולם, והמשתתפים יוכלו להתנסות בכלים המתקדמים שמציעה החברה בענן.

השותפים למיזם. מימין: הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל; אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש חטיבת החדשנות בבנק; וטוני ואן דה ברג', מנהל החטיבה הארגונית (אנטרפרייז) ב-AWS לאזור EMEA.

כאמור, היום האחרון של Poalim Startup Week יוקדש להאקתון בן 24 שעות, שבמהלכו יוכלו מפתחים לפתח אפליקציה תוך שימוש ב-API, שיציע גישה למידע בנקאי ולנתוני ביצוע פעולות בנקאיות דוגמת העברת כספים וביצוע תשלומים. לרשות משתתפי ההאקתון יועמדו ללא עלות כלי הפיתוח של AWS.

בנק הפועלים הוא הבנק הישראלי הראשון ואחד הראשונים בעולם שמציע שירות כזה למפתחים. ההתחברות לאתר הבנק מתוך האפליקציה החיצונית נעשית תחת נהלי אבטחת מידע מחמירים, והנתונים של הלקוחות לא נחשפים לאפליקציה החיצונית.

חטיבת החדשנות של בנק הפועלים, שהוקמה בתחילת השנה, נועדה להוביל את השינויים בו לעבר בנקאות העתיד, תוך דגש על עולמות הטכנולוגיה, חוויית המשתמש ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופים וארגונים, חברות סטארט-אפ ופינטק. מבנה החטיבה מעיד על כוונותיה להתעסק בכל תחומי החדשנות ב-IT הפיננסי.

כפי שהתבטא כוכבא, הבנקים הגדולים והוותיקים לא ייעלמו בגלל הסטארט-אפים הקטנים, החדשים והזריזים, כי הם ייערכו להציע ללקוחותיהם אותם השירותים באותן היעילות והזריזות. כוכבא סיפר שגייס נבחרת של בכירים מצטיינים לעמוד בראש המיזמים הדיגיטליים בחטיבתו.

זה מה שקורה דיגיטלית כבר כיום בבנק הפועלים, שמשרת את לקוחותיו 24 על 7, כיאה לזירה החדשה.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים