CeBIT: עבר מפואר ועתיד שצפוי לחדש – חלק ב'

האינטרנט של הדברים, דטה סנטרים, מחשוב ענן ושאר המגמות החמות בשוק יהיו בין הנושאים המרכזיים בתערוכת CeBIT2016, שתתקיים באמצע מרץ ● האירוע המקדים לתערוכה הוכיח שיש למה לצפות

26/01/2016 15:26
המספרים הגדולים ממשיכים להתעופף: 50 מיליארד "דברים" יחוברו לרשת האינטרנט העולמית כבר בקרוב ובעוד חמש שנים יגיע מספרם ל-500 מיליארד

ל-CeBIT יש עבר מפואר, הווה מדשדש ועתיד שצפוי לחדש – כך לפחות לדברי מארגני תערוכת ה-IT, שמתקיימת מדי שנה בהנובר, גרמניה, ושעדיין נחשבת הגדולה ביותר מסוגה בעולם, גם אחרי 46 שנים מאז התקיימה בפעם הראשונה.

מקור השם CeBIT הוא ראשי התיבות בגרמנית של Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation. בתרגום חופשי לעברית: המרכז למיכון משרדי, טכנולוגיות מידע ותקשורת. השם התאים ל-1970, עת היא נערכה בראשונה, כחלק קטן בתערוכת "יריד הנובר לתעשייה – Hanover Fair". מאז העולם הטכנולוגי השתנה רבות ומכל המגזרים, ה-IT הוא השולט, כי בכל התחומים עברו לשימוש בפרוטוקול IP (אינטרנט פרוטוקול) והוא מנוהל על ידי ה-IT. כלומר, אין יותר הפרדה בין תקשורת למחשוב ולמיכון משרדי – הכול IT, שמנוהל בדטה סנטרים שמנפקים את הנתונים למשתמשים, בענן.

במקביל, צצו להם מכשירי הקצה הניידים, כמו הסלולריים וכל שאר הגאדג'טים למיניהם.

במשך השנים נהנתה הנהלת יריד הנובר, חברה ששייכת לעירייה המקומית, ממעמדה כתערוכה הטכנולוגית הגדולה בעולם, עם קרוב ל-400 אלף מבקרים בשנה בחלק מהן, בשטח האולמות הגדול בתבל – כ-400 אלף מ"ר. החברה המשיכה לסמוך על המומנטום בלבד, בלי לחדש את המודל: אוסף מקרי של חברות מקומיות ובינלאומיות המציגות בעשרות אולמות ענק.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

אלא שבמקביל אליה, התפתחו בעולם תערוכות מתמחות שהפכו למתחרות של ממש ל-CeBIT, ביניהן שתיים שלקחו את הבכורה, כל אחת בתחומה. הראשונה היא תערוכת CES של איגוד יצרני האלקטרוניקה הצרכנית, שנערכת מדי שנה בתחילת ינואר בלאס וגאס ומציגה את חידושי הגאדג'טים בעולם ליותר מ-170 אלף מבקרים. השנייה היא MWC, שנערכת בכל שנה בפברואר בברצלונה ומושכת קרוב ל-100 אלף מבקרים שתרים אחרי החידושים בעולם המובייל.

לקראת CeBIT2016, שתיערך השנה ב-14-18.3, החליטה ההנהלה לחדש את פני האירוע ולהוכיח שהוא צועד עם הזמן, ושתערוכת ה-IT הגדולה בעולם מקצועית בתכניה ומתאימה את עצמה לנושאים החמים ביותר בתעשייה. כך היא מקווה לחדש את שיאי תנועת המבקרים, שכבר ירדה לכדי פחות מ-200 אלף לפני כעשור. השנה צופים שהמספר ישוב לצמוח ויעמוד על קרוב ל-350 אלף איש. השנה התערוכה מצטמצמת בימיה לשני עד שישי בלבד, בלי ימי סוף השבוע, שמשכו קהל לא מקצועי. מעתה CeBIT היא מפגש B2B בלבד ולא אירוע לקהל הרחב.

בחוץ – קר, בפנים – חם

במסגרת המאמצים לחזור למספרים הגבוהים הללו הוזמנו עיתונאים מרחבי העולם, בהם עבדכם הנאמן, לאחד מאולמות התערוכה בהנובר, לכנס חד יומי בו הוצגו הנושאים המרכזיים שיועלו ב-CeBIT2016. בחוץ ירד שלג והרחובות היו חלקלקים מהקרח שהצטבר – כך זה בינואר בצפון גרמניה – אך בתוך האולם היה חם, פיזית ונושאית.

חברי הנהלת התערוכה הציגו את הנושאים הלוהטים שצפויים השנה, כפי שיוצגו על ידי כ-2,400 חברות. בין אותם נושאים ניתן למנות את האינטרנט של הדברים, דטה סנטרים, מחשוב ענן, תצוגת סטארט-אפים והחידוש האחרון – תערוכה בת של רחפנים. כמובן, יהיו גם שאר הנושאים שמהווים "הלחם והחמאה" של ה-IT, בהםERP  ,ECM ,CRM ועוד.

התערוכה כולה עומדת בסימן המעבר של העולם העסקי לדיגיטל והיא תתקיים תחת הכותרת D!conomy. הישג חשוב להנהלת התערוכה, שמחפשת כל מנוף להתחדש, הוא החלטתה של Salesforce לקיים את הכנס האירופי השנתי שלה, DreamForce, באחד האולמות בתוך CeBIT.

בסיכומו של דבר, האירוע המקדים ל-CeBIT היה מעניין ביותר והראה שיש למה לצפות.


תשתית ה-IT העולמית שוכנת על הקרקע או עמוק מתחתיה, בדטה סנטרים של הארגונים ברחבי העולם. גם הם נושא מרכזי ב-CeBIT השנה.


ב-CeBIT 2016 צפויים שורה של כנסים מקצועיים עם מרצים מעניינים. כדאי להיכנס לאתר הכנס ולראות מי במרצים, שישכנעו את המשתתפים להיכנס לאולמות במקום לשוטט בתערוכות.


אחד החידושים הבולטים באירוע השנה הוא תצוגת סטארט-אפים בה יציגו כ-250 חברות ממדינות שונות.


אחד התחומים המסקרנים של הזמן האחרון הוא הרחפנים. כמצופה מתערוכה חדשנית כמו CeBIT, גם הוא יבוא בה לידי ביטוי.

נושא חם וסקסי עוד יותר הוא הביו-האקינג. הכוונה היא להפיכת הגוף שלנו לדיגיטלי, על ידי השתלות של מכשירי IP. כולנו נהפוך לסייבורגים.

בכל שנה, מדינה אחת היא המדינה השותפה של CeBIT. הפעם המארגנים הגרמניים לא הלכו כל כך רחוק ובחרו בשווייץ. השווייצרים יציגו 50 מיצגים שיביאו את בשורת החדשנות שיוצאת ממדינה זו.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים