הגעת נטפליקס לישראל – מהפכה? לפחות לא בינתיים

שירות הסטרימינג הפופולרי נוחת בישראל ומציע עשרות אלפי סרטים וסדרות ● אלא שהממשק שלו באנגלית ובנטפליקס לא ממהרים בינתיים לצרף כתוביות בעברית ● האם יש ל-HOT ול-yes ממה לחשוש?

נטפליקס

נטפליקס (Netflix), שמספקת שירות סרטים וסדרות בסטרימינג, הודיעה אתמול (ד') בתערוכת CES בלאס וגאס שהיא מתרחבת ל-130 מדינות נוספות, בהן ישראל. החברה עוררה בכך התרגשות ברשתות החברתיות ובאתרים שונים בארץ, שבישרו על "מהפכה", סוף עידן הדואופול של HOT ו-yes ואולי, מי יודע, הורדת מחירים בשוק. אלא שכמה נתונים מעוררים סימן שאלה האם זה הולך להיות המצב.

גולשים-צופים שמעוניינים יכולים להצטרף לאחת משלוש חבילות שנטפליקס מציעה: הבסיסית במחיר של שמונה דולר (קצת יותר מ-30 שקלים), חבילה מורחבת יותר, שנקראת "סטנדרטית", ב-10 דולר והחבילה המלאה ב-12 דולר לחודש, שמאפשרת להתחבר לשירות מעד ארבעה מכשירים בבת אחת. היא כוללת גם HD ו-Ultra HD, החודש הראשון ניתן בכל החבילות בחינם.

מה הם מקבלים בתמורה? מאגר של סדרות, ביניהן בית הקלפים, נרקוס וכתום זה השחור החדש, וכן סרטים רבים. בסך הכול יש במאגר עשרות אלפי פריטים.

אחת הסדרות הפופולריות של נטפליקס. בית הקלפים

אחת הסדרות הפופולריות של נטפליקס. בית הקלפים

אלא שאליה וקוץ בה: הממשק של נטפליקס לא מוצע, לפחות בינתיים, בעברית (בערבית – כן) והחברה לא מתכוונת להוסיף בקרוב כתוביות לעברית.

בכל מקרה, ניתן להשתמש באפליקציה של נטפליקס בחלק גדול מהטלוויזיות החכמות שמשווקות כיום בישראל, ב-Apple TV, בסמארטפונים ובקונסולות המשחק של סוני (Sony) ומיקרוסופט (Microsoft). היא ניתנת להורדה מחנות האפליקציות של גוגל (Google). משתמשי אפל (Apple) בישראל לא יכולים להוריד אותה בשלב הזה.

אם אנתח לרגע את הדברים, בצד החיובי, נטפליקס מציעה מאגר בלתי נדלה של סרטים וסדרות במחירים סבירים, מה גם שחלקם כלל לא משודרים בערוצים האחרים. מצד שני, העובדה שהממשק לא מותאם לעברית ויותר מזה שאין כתוביות בעברית עלולה להוביל ישראלים רבים שלא לרכוש את השירות. זה, בצירוף העובדה שרבים מאתנו לא ממהרים לעזוב את מה שאנחנו מתרגלים אליו – גם בתחומי הטלוויזיה והאינטרנט.

יכול להיות שנטפליקס תתקן את זה בעתיד ותשקיע בשיפור השירות לציבור הישראלי. עד אז, נראה של-HOT ול-yes אין הרבה ממה לחשוש.

ועוד דבר: בניגוד לשמועות שרצו בשוק, נטפליקס לא מתכננת לפתוח בינתיים סניף בישראל, בהתאם למדיניות החברה שלא למהר ולפתוח סניפים במדינות שהיא נכנסת אליהן. עם זאת, בחברה לא שוללים פתיחת סניף בארץ בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים