הארגונים העיוורים

יש עדיין ארגונים רבים מדי שלא רואים את הדטה שלהם, ולא מסוגלים לנתח ולרתום אותו ליצירת ערך עסקי ● אלה הם "הארגונים העיוורים", ש-"עיוורון הנתונים" הפך אותם קצרי רואי כמעט בכל היבט עסקי

אדר שומרון, מנכ"ל BIyond. צילום: פלי הנמר

אנחנו חיים בעידן המידע: האינטרנט של הדברים משנה לנצח את הדרך בה אנו מתקשרים עם העולם הסובב אותנו – בין אם אלה אנשים או אובייקטים, חיים את חיינו ועושים עסקים.

כמויות אדירות של נתונים מצטברים כל הזמן מחיישנים, מכונות ומכשירים, ו-Big Data הוא הדבר הגדול הבא – או, ליתר דיוק, המפץ הגדול הבא. מדובר ביצירת ערך חדש מחלקיקים של נתונים שתמיד היו קיימים אבל מעולם לא היו נגישים ומקושרים בצורה משמעותית מבחינה עסקית.

השימושים של ה-Big Data מדהימים ומגיעים לגבהים חדשים של חדשנות ויצירתיות, עם הבטחות גדולות כמעט בכל תחום. יחד עם זאת, עם כל מה שקורה סביבנו, יש עדיין ארגונים רבים מדי שלא רואים (או לא יכולים לראות) את הדטה שלהם ומסוגלים לנתח אותו ולרתום אותו ליצירת ערך עסקי. אני קורא להם "הארגונים העיוורים", מכיוון ש-"עיוורון הנתונים" שלהם הפך אותם קצרי רואי כמעט בכל היבט עסקי, כגון:

● הגדרה ופיתוח של מוצרים חדשים;
● שיפור מוצרים קיימים כדי להגביר את השימוש בהם וההכנסות מהם;
● הערכת הביקוש בשוק ובשלותו למוצרים;
● זיהוי הזדמנויות עסקיות וניצולן;
● מדידת איכות השירות;
● ניהול פיננסי.

הדבר המעניין בארגונים העיוורים הוא שהם לא תמיד יודעים שהם עיוורים. הם עלולים להרגיש מאוד בטוחים שיש להם תמונה טובה של הדרך שלפניהם, גם אם התמונה היא של דרך אחרת לגמרי מזו שבה הם הולכים. במקרים מסוימים הם מבינים שהם עיוורים רק כאשר משהו רע מאוד קורה: לקוח או שותף מרכזי עוזב, ירידה פתאומית בהכנסות מתרחשת, וכן הלאה. לפעמים אירוע כזה משמש קריאת השכמה למנכ"ל ולצוות שלו לעשות משהו בקשר לעיוורונם, ואם הם מגיבים במהירות וביעילות – המצב יכול לחזור ולהשתפר. לצערנו, זה לא תמיד המצב.

הדבר המעניין בסיוע לארגון עיוור "לראות" הוא "אפקט ה-WOW": הם פוקחים את עיניהם ורואים דברים מדהימים שמעולם לא ראו לפני כן – חלקם סיכונים וחלקם הזדמנויות, אבל כולם צריכים להיות מטופלים אם העסק רוצה לשרוד, לשגשג, ולנצח בתחרות העיסקית. מה שעוד יותר מעניין ב"אפקט ה-WOW" הזה הוא שעם טכנולוגיות ה-BI וה-Analytics של ימינו, עם הצוות הנכון ועם המתודולוגיה הנכונה – כל זה ניתן להשגה בתקופה קצרה יחסית וללא עלויות כבדות!

אז… למה להישאר עיוור?

אני מזמין אתכם לקפוץ למים היום, לפתוח את העיניים, לראות את הדרך האמיתית של העסק ולמצוא דרכים לשפר את השורה התחתונה על ידי שימוש בנתונים כמנוע ליצירת ערך עסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים