סטארטר: סיכום שנה ותחזיות לשנה הבאה

המרקחה הישראלית לא נחה גם בשנת 2014: טכנולוגיות, חומרות, הדפסות תלת מימד ועוד הרבה חידושים ● אריאל שפירא יצא לפגוש את המובילים בתחומם לשיחה על השנה שהייתה ועל התוכניות החדשות שלהם

משה חוגג יזם ומשקיע בן 34, מייסד קבוצת ההשקעות סינגולריטים, Mobli ו-Yo

שנת 2014 לא אכזבה בתחום הטכנולוגיה והביאה חידושים רבים בנושא התוכנה, אפליקציות למכשירים שונים, מכשירים סלולריים חדשים – גדולים עם מסכים ברזולוציות של עד 4k, וכניסה של מוצרים חדשים בתחום האינטרנט של הדברים, שמחוברים לאפליקציות ולענן. לסיכום השנה, הנה דבריהם של מובילים טכנולוגיים בישראל לשמוע את ההתרשמות שלהם:

משה חוגג, יזם ומשקיע בן 34, מייסד קבוצת ההשקעות סינגולריטים, Mobli ו-Yo

בין שותפיו ניתן למצוא את איש העסקים המקסיקני קרלוס סלים ואת שחקן הקולנוע ליאונרדו דיקפריו. בחברות הפורטפוליו בהן השקיע ניתן למצוא את StoreDot ,Effective Space ו-InfinityAR.

איך הייתה השנה שלך?
"כשאני מסתכל על כל מה שקרה ב-2014, קשה לי להאמין שהכול קרה בשנה אחת: אפליקציית Yo קבעה שיא עולמי חדש במהירות הגעה למיליון הורדות, אנשים מתחילים להבין שפשטות היא לאו דווקא טיפשות והטרנד של אפליקציות מבוססות אלמנט יחיד וברור תופס תאוצה. Mobli המשיכה לצמוח והולידה את אפליקציית הבת Mirage, שגם היא צוברת פופולריות, ובמקביל, קבוצת ההשקעות סינגולריטים מצאה מספר פרויקטים מעניינים, כולל StoreDot, שהוכיחה שאפשר לייצר סוללה לנייד שנטענת ב-30 שניות.

יש לך תוכניות לשנה החדשה?
"ב-2015 אני מתכוון להתחיל ללמוד סינית. לא את השפה, אלא את השוק והתרבות. הפוטנציאל האינסופי בשוק בו 650 מיליון איש מחוברים לאינטרנט מעורר השראה ומחייב התמקצעות".

גל קלקשטיין, יזם סדרתי, משקיע סיד ואלגוריתמאי, בן 31, בעלים בכ-12 מיזמי סטארט-אפ וגופים עסקיים

גל קלקשטיין, יזם סדרתי, משקיע סיד ואלגוריתמאי, בן 31, בעלים בכ-12 מיזמי סטארט-אפ וגופים עסקיים

גל קלקשטיין, יזם סדרתי, משקיע Seed ואלגוריתמאי, בן 31, בעלים של כ-12 מיזמי סטארט-אפ וגופים עסקיים

איך הייתה השנה שלך ?
"קשה מאוד לצפות את השנה הבאה. אם נסתכל על השנה האחרונה, מי היה מאמין שעלי באבא (Alibaba) תונפק לפי שווי שגדול מ-200 מיליארד דולר? מי היה מאמין ש-LG תוציא מכשיר שהוא כנראה הטוב בשוק? ומי היה מאמין שאפל (Apple) תצליח לא לחדש כלום כל השנה? ובכל זאת, אם אני צריך לנחש מה יהיו המגמות בשנת 2015 ומה יחפשו המשקיעים, הנה הרשימה:

רובוטים – תחום הרובוטיקה יתפתח מאוד ונבין שלא צריך בינה מלאכותית בשביל רובוטים מדהימים שיכולים לשנות את חיינו כמו משרתים, שותפי כלים, ברמנים ומדריכי טיולים. אמנם, בשנה הקרובה נראה רק צעד בכיוון, אבל אין ספק שמדובר בתחום חם.

רחפנים – תחום הרחפנים היה חם מאוד השנה ולדעתי ימשיך ונראה את הרחפנים גם בתחומים חדשים, כמו צילומי ספורט, אבטחה אישית, ספורט אתגרי, סלפי חדשני ומי יודע? אולי זה יהפוך לתחום ספורטיבי בפני עצמו.

המלחמה באנונימיות – רשתות חברתיות כמו Secret נהיות סליזיות ובעייתיות – דבר שיהפוך להיות נושא מרכזי במאבק בין גורמים בניו מדיה ואולי אפילו יתחיל לזלוג למערכות משפט שונות בעולם.
 
הדפסה בתלת ממד– המדפסות התלת ממדיות התקדמו מאוד בשנים האחרונות, ולאט לאט נתחיל לראות מוצרים יותר מדויקים יוצאים מהמדפסות ומחירים שהולכים ויורדים. גם השנה נתקדם מאוד לכיוון מדפסת שמיוצרת מחומרי הייסוד של חומר את החומר עצמו, כלומר – ליצור ברזל ממולקולות של ברזל על ידי מדפסת תלת ממדית. אולם, אנחנו רק בחיתולים של התחום החם הזה".

יפעת אורון , מנכ"לית לאומי-טק, שפועלת בתחומי ההיי-טק והסטארט-אפים

יפעת אורון , מנכ"לית לאומי-טק שפועלת בתחום ההיי-טק וסטארט-אפים

יפעת אורון , מנכ"לית לאומי-טק שפועלת בתחום ההיי-טק וסטארט-אפים

איך הייתה השנה שלך?
"2014 הייתה שנה חזקה למגזר ההיי-טק בישראל ובעולם. היינו עדים להנפקות ענק בוול-סטריט (כולל של חברות ישראליות) ולזרם מרשים של רכישת חברות על ידי חברות גדולות יותר. ראינו התחזקות של מודלי מימון חדשים, כגון: מימון המונים, סופר אנג'לים ו-Micro VCs, שמספקים חמצן לתעשייה כבר מהשלבים הראשונים. גם בעולם של החברות הפרטיות ראינו עלייה מתמדת בשוויים לפיהן חברות אלה גייסו כסף (בולטת במיוחד הייתה Uber, שגייסה לפי שווי של כ-40 מיליארד דולר).

המגמה החיובית צפויה להימשך ב-2015. ישנן חברות פרטיות רבות וטובות, בישראל ובעולם, שנמצאות כבר ב-Pipeline להנפקה וסביבן צפוי המשך ייצור הביקושים, במיוחד לאור סביבת הריבית הנמוכה. יחד עם זאת, מכיוון שיש חברות בעלות שוויים גבוהים במיוחד, קיימת סבירות כי יהיה תיקון מסוים בשווי חברות אלה. תיקון זה, אם יתרחש, עלול להשפיע על המגמה הכללית בשוק ולגרום להתייצבות בשווי החברות – הן הציבוריות והן הפרטיות.

התחומים שהיו חזקים ב-2014 ימשיכו לצבור תאוצה ב-2015: סייבר – לאור המתקפות והאיומים על ממשלות, גופים פיננסיים ותאגידים גדולים אחרים, כגון ענקית הקמעונות האמריקנית טארגט (Target), תהיה דרישה הולכת וגוברת למציאת פתרונות שנותנים שכבת הגנה היקפית לארגון, הן מצד איומים מבחוץ והן מצד איומים מבית.

תחום נוסף הוא האינטרנט של הדברים: המיקוד יהיה בתעשיית הצ'יפים החכמים, כאשר האתגר מולו ניצבות החברות הוא למצוא את האפליקציות שיהיו רווחות מספיק על מנת לגרום לשוק שלם להתהוות סביבן. בעולם האינטרנט של הדברים, החיפוש אחר ה-Killer Application עדיין בעיצומו".

"אני מעריכה שתהיה התקדמות משמעותית ומעניינת בטכנולוגיות וידיאו, שכן העולם שלנו עובר לצריכה מרובה יותר ויותר בוידאו, על כל גווניו ובשימושים רבים. תופעת צריכת הוידאו הגוברת ועולה, וכן צריכת הדאטא באופן כללי, טומנות בקירבן פוטנציאל גדול לחברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות אחסון מתקדמות. אלו הן טכנולוגיות נדרשות אשר המהנדסים הישראלים מצליחים לחדש ולהיות בחזית הטכנולוגיה לאורך הרבה מאוד שנים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים