Superfish – החברה ש-"דגה" את התמונה

אתרים רבים מאפשרים לחפש תמונות, אבל רובם מתמקדים בפונקציה אחת ● Superfish, לעומת זאת, מאפשרת לעשות זאת דרך פונקציות שונות: מילת חיפוש, זיהוי אובייקטים בתוך תמונות וחיפוש אימאג'ים בעלי תכנים דומים

צוות Superfish

הפעם הטור ממשיך לעסוק בחברות הישראליות שנכנסו לחמש הגדולות ברשימת החברות הצומחות של דלויט (Deloitte). אחרי שבפעם שעברה עסק הטור ב-Taboola, הפעם החברה שהוא נסב סביבה היא Superfish, לשעבר לינק איט.

החברה פיתחה אלגוריתמים ופלטפורמה לחיפוש ויזואלי באינטרנט, הן על פי מילות חיפוש טקסטואליות, כמו במנוע רגיל, והן על פי זיהוי אובייקטים בתוך תמונות וחיפוש אימאג'ים בעלי תכנים דומים. יש לאלגוריתמים הללו מספר שימושים פוטנציאליים, החל ממציאת מוצרים דומים באתרי קניות אלקטרוניים ועד למציאת אנשים בעלי תווי פנים דומים במאגרי תמונות . כך, למשל, אם אתם מטיילים בפארק ורואים עגלת תינוק שמוצאת חן בעיניכם, תוכלו בצילום קצר לקבל מספר הצעות מחיר לרכישה שלה. אם אתם מחפשים בן/בת זוג, תוכלו לצלם אדם שעונה על הפרופיל שרלבנטי עבורכם ולקבל בפלטפורמות שידוכים שונות מישהו או מישהי שעונה על הדמות שרציתם.

המוצר עובד בצורה דומה למנוע חיפוש מילולי: הוא מפרק את התמונה לרכיבים ומחפש את אותם הרכיבים גם בתמונות אחרות. על ידי כך, הוא מאפשר למשתמשים להגיע לתוצאות קרובות למוצר שחיפשו בהתחלה ויכול לענות על דרישותיהם, גם אם לא מדובר באותו מוצר בדיוק.

הטכנולוגיה היא לקיחת צילום, פירוק על ידי האלגוריתם של המערכת, ניתוח תמונה "טהור" והפיכתו לטקסט שדרכו נערך ניווט לאיתור מוצרים והצעות לקנייה. המוצר של החברה, Window Shopper, מאפשר למשתמשים לקבל הצעות לחיפושים לצד רשימת פריטים בשלל אתרים נבחרים. המשתמש נחשף באמצעותו למוצרים שכלל לא ידע שקיימים בעוד מקומות.

החיפוש הוויזואלי של Superfish פועל דרך תוספים לדפדפנים המובילים: כרום (Chrome), פיירפוקס (Firefox) ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer).
לחברה יש API שמאפשר ליזמים וחברות לפתח דרכים חדשות לעשות שימוש ביכולות שהיא פיתחה, מתוך רצון להרחיב את הפעילות של המנוע ולהגדיל את ההכנסות ממנו.

אחד היישומים המעניינים שפותחו בעזרת הטכנולוגיה של Superfish הוא Pet match, שמאפשר לחובבי החיות בינינו לראות בעל חיים מסוג שהם רוצים לאמץ, לצלם אותו ולקבל מאגר של בעלי חיים דומים, שניתן לאמץ אותם באזור הקרוב למקום בו צולמה התמונה.

Superfish נוסדה ב-2006 על ידי עדי פנחס, שהגיע מאינטל (Intel) ומכהן כמנכ"ל החברה, ומיכאל צ'רטוק, ה-CTO, לשעבר איש Ceva. החברה מעסיקה כ-70 במשרדיה בפתח תקווה ובפאלו אלטו. יותר מ-80 מיליון גולשים משתמשים בטכנולוגיה שלה בכל חודש והיא גייסה עד כה כ-20 מיליון דולר.

עניין שמעיב על החברה הוא תביעה שהגיש נגדה אתר Like.com, בטענה להפרת פטנט. Superfish טוענת שהיא לא מפירה את הפטנט של Like.com וכי זו מפרשת את הפטנט באופן רחב מדי.

חוות דעה אישית

כולנו, או לפחות רובנו, מצלמים הרבה באמצעות הסלולר. בין אם זה נופים, סלפי או כל דבר אחר. מדי יום מועלות ומשותפות 1.8 מיליארד תמונות בווטסאפ (WhatsApp), פייסבוק (Facebook) ושירותים אחרים. הצילום והשימוש בתמונות רק יילכו ויגברו, ואיתם גם החיפוש שלהן. ל-Superfish יש את הפוטנציאל להיות המובילה בתחום, משום שבניגוד לחברות אחרות, שמתמקדות בפונקציה אחת בתחום, לה יש כמה פונקציות.

אלא שהיא לא לבד. מובלי של משה חוגג מפתחת אף היא מנוע חיפוש בתחום. שתי החברות הללו, ואחרות, צריכות להתגבר על כמויות המידע הגדולות מאוד.

יש הגורסים כי ייקח עשור עד שהטכנולוגיה תתקדם ותאפשר לחברות להציע כלים למוצרים שיזהו תמונות מכל זווית שיש, בכל תאורה – טובה ופחות טובה, ממרחקים שונים וברזולוציה שונה, במהירות הרבה אליה התרגל הצרכן. מדובר באתגר קשה לפיצוח.

על פי מדד INC 500, חברת Superfish היא בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בתחום התוכנה בארצות הברית, עם הכנסות של 35 מיליון דולר בשנה – גידול של 26,043% זו השנה השלישית. עובדה זו יכולה לרמז על הפוטנציאל הגבוה שטמון בה.

החברה, שמצליחה לייצר הכנסות הולכות וגודלת, תוכל להגיע בתוך זמן לא רב למצב בו אחת החברות הגדולות בתחום מנועי החיפוש בעולם תנסה לרכוש אותה. אולי הם יהיו הרכש הבא של גוגל?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים