שלוש מחמש חברות ההיי-טק הצומחות ב-EMEA – ישראליות

חברת שיווק התוכן באינטרנט טבולה היא הצומחת ביותר על פי מדד של Deloitte, לאחר שהציגה יותר מ-42 אלף אחוזי צמיחה ● רו"ח טל חן, ראש מגזר ההיי-טק בפירמת רואי החשבון: "גם השנה הבאה תהיה טובה"

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; טל חן, ראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte ישראל; אילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי ב-Deloitte ישראל; ונציגי החברות הזוכות. צילום: גיא דנציג

שלוש מחמש חברות ההיי-טק הצומחות במהירות הרבה ביותר ב-EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) הן ישראליות – כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר (א') פירמת רואי החשבון Deloitte. מבין העשירייה הראשונה, חמש הן חברות כחול לבן.

הנתונים נחשפו בטקס פתיחת המסחר שנערך היום בבית הבורסה בתל אביב, בו התארחה פירמת רואי החשבון. הם מעלים כי ממוצע הצמיחה של החברות הישראליות היה יותר מפי ארבעה מהממוצע הכללי של החברות ברשימה.

אריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בטבולה. צילום: קובי קנטור

אריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בטבולה. צילום: קובי קנטור

החברה הישראלית הגבוהה ביותר ברשימה היא טבולה (Taboola), שלדברי אריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בחברה, "עוסקת בשיווק תוכן, עוזרת לגולש למצוא את התוכן ולבעליו – לבנות מודל של החזר השקעה, שמאפשר תוכן טוב ואיכותי יותר". טבולה הציגה השנה צמיחה של 42,048% ודורגה ראשונה בתחום האינטרנט.

לדברי פיסצקי, החברה הגיעה להישג הזה כי "אנחנו עושים דבר שאנחנו מאמינים בו. כשיש מטרה ברורה ושוק תחרותי, שעוזר לך להגדיר את עצמך טוב יותר, אתה יכול להגיע להישגים טובים יותר".

למקום השלישי הגיעה Superfish, שפיתחה מנוע חיפוש שמנתח תמונות באמצעות אלגוריתמים ייחודיים והציגה 37,102% צמיחה. Valens, שהגיעה למקום הרביעי עם 33,244% צמיחה, מפתחת שבבים להעברת וידיאו ואודיו לבתים, באיכות שידור דיגיטלית גבוהה. היא הגיעה למקום הראשון בדירוג חברות הסמיקונדקטור והאלקטרוניקה.

חברות ישראליות נוספות שהגיעו לעשירייה הראשונה בדירוג הכללי הן Hiro Media (במקום השביעי) ו-Celeno communications (במקום השמיני). ראשונה בדירוג הכללי הגיעה Weezevent הצרפתית.

בסך הכול, מתוך 500 חברות שדורגו, 22 הן ישראליות – עלייה לעומת 2013, אז דורגו 20 חברות, ו-2012, עם 14. רו"ח טל חן, ראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte ישראל, מסביר זאת בכך ש-"ישראל עשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה, בגלל הפלטפורמות הטכנולוגיות, ומפני שהיא חזקה בתחומים החמים עכשיו בשוק – Big Data, Analytics, אינטרנט ו-וידיאו".

מה להערכתך יקרה בשנה הקרובה?
"אני צופה גיוסים משמעותיים. השוק נכנס לתהליכי קונסולידציה, רוב החברות רוכשות או נרכשות פוטנציאליות, גם החברות בישראל. חלק נכבד מהחברות מהארץ יישארו גם ברשימה הבאה, ישראל תמשיך לתפוס מקום בולט. גם השנה הבאה תהיה טובה".

יוסי באיינרט, מנכ"ל הבורסה, ציין כי "45% מהחברות במדד של Deloitte נמכרו. זה כישלון של שוק ההון הישראלי. המשימה הכי חשובה שלנו היא לעודד את החברות הגדולות להישאר בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים