HP תרכוש את וריטקה הפועלת בעולם ניתוח הנתונים העסקיים

ורטיקה מספקת תוכנות המסייעות לארגונים לנתח את נתוניהם העסקיים ולדלות את המשמעויות העולות מהניתוח ● העסקה צפויה לסייע ל-HP להתמודד בעולם ניתוח הנתונים מול יבמ, שרכשה בספטמבר האחרון את נטצה תמורת כ-1.7 מיליארד דולרים ● היקף העסקה לא נמסר לפרסום ● אנליסטים בירכו את HP על המהלך

HP תרכוש את ספקית התוכנות לניתוח נתונים, ורטיקה (Vertica). העסקה, שהיקפה הכספי לא נמסר לפרסום, צפויה להסתיים ברבעון השני של השנה. הרכישה עתידה לסייע ל-HP להתמודד בעולם ניתוח הנתונים מול יבמ (IBM), שרכשה בספטמבר האחרון את נטצה (Netezza) תמורת כ-1.7 מיליארד דולרים במזומן. המהלך, לדברי אנליסטים, מעיד כי התחום של ניתוח הנתונים העסקיים הולך ומתחמם.

ורטיקה נוסדה ב-2005 ופועלת ממסצ'וסטס שבארצות הברית. היא מספקת תוכנות המסייעות לארגונים לנתח את נתוניהם העסקיים ולדלות את המשמעויות העולות מהניתוח. ארגונים משתמשים בתוכנות שלה בהכנת תחזיות מכירות, ניתוח ביצועי רשתות, מעקב אחר מהלכי שוק ולטובת יישומים עסקיים מתוחכמים נוספים. החברה שילשה את כמות לקוחותיה בשנתיים האחרונות, וכיום הנתון עומד על 300. בין לקוחותיה נמנים קומקסט (Comcast), גרופון (Groupon), בנק אוף אמריקה (Bank of America), ורייזון (Verizon), טוויטר (Twitter) ו-AOL. למרות שוורטיקה חברה פרטית, אנליסטים העריכו שהיא רווחית.

מ-HP נמסר, כי "הרכישה תסייע לארגונים להתמודד עם שפע ומגוון הנתונים המצויים במערכות ה-IT שלהם, המגיעים מערוצים רבים – אינטרנט, מכשירים ניידים, טלפונים חכמים ומקורות נוספים".

לדברי שיין רובינסון, אסטרטג ראשי לטכנולוגיה ב-HP, "בסביבה התחרותית הקיימת כיום בין ארגונים, הם חייבים להיות בעלי יכולת לנתב ולנתח את המידע הרב שבידיהם ולעשות זאת במהירות". הוא הוסיף, כי "הפלטפורמה של הנרכשת מייצגת את ארבעת ה-C: אחסון בטור, אשכולות, דחיסה, וביצועים נמשכים".

כריסטופר לינץ', מנכ"ל ורטיקה, אמר, כי "הרכישה תסייע לנו להגיע לעוד לקוחות".

לדברי האנליסט מאט אסלט מ-451 Group, "ברכישה של נטצה, יבמ הרחיבה את ההיצע שלה בעולם ניתוח הנתונים הנאגרים במערכות ה-IT שלהם, ובאמצעות זאת, הבאה של יותר ערך עסקי. HP רוצה גם היא להיות שם".

אנליסטים אחרים הוסיפו, כי "נראה שליאו אפותקר, מנכ"ל HP, הבין שעליו להיכנס לתחום בו החברה בראשותו נמצאת בפיגור לעומת יבמ (IBM),אורקל (Oracle) ו-EMC.

"זהו צעד משמעותי ראשון של אפותקר", אמר פיטר גולדמאצ'ר, אנליסט השקעות ב-Cowen and Co. "סוף-סוף HP שבה לעסקי התוכנה. רוב החומרה שהיא מוכרת הוא בעל רווח שולי נמוך. בעולם התוכנה יש הזדמנויות רבות לצמיחה וליותר רווחיות".

"מדובר בעסקה קטנה מבחינה פיננסית, אבל משמעותית מבחינה אסטרטגית עבור עסקי התוכנה של HP", אמר אנליסט ההשקעות ג'ייסון נולאנד מ-Robert W. Baird & Co.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גולן נחום

    מוצר מדהים , מאפשר טעינה של מיליארדי רשומות בשעה שאילתות חוזרות פי 1000 יותר מהר בבסיסי נתונים אחרים (כולל אורקל ) הנתונים מתכווצים פי 90% - חוסך המון מקום בדיסקים חברת טווינגו מתמחה בהטמעה של המוצר בשותפות עם חברת HP

אירועים קרובים