ספקיות האינטרנט יחויבו לפרסם גם את מהירות הגלישה המינימאלית

משרד התקשורת פרסם היום (ג') שימוע לפיו יידרשו ספקיות האינטרנט לפרסם את מהירות הגלישה המובטחת ללקוחות ● כיום, ספקיות האינטרנט לא אחראיות לספק את רוחב הפס אותו הן מבטיחות ללקוח ורוחב הפס שרוכש המנוי הוא רוחב הפס המקסימאלי, כאשר אין כל הבטחה למינימום כלשהו ● שר התקשורת, משה כחלון: "הלקוחות יידעו בדיוק מה הם זכאים לקבל מהחברות, ויוכלו להשוות בין הספקים השונים בצורה מיטבית"

משרד התקשורת פרסם היום (ג') שימוע לפיו יידרשו ספקיות האינטרנט לפרסם את מהירות הגלישה המובטחת ללקוחות. כיום, ספקיות האינטרנט לא אחראיות לספק את רוחב הפס אותו הן מבטיחות ללקוח. למעשה, רוחב הפס שרוכש המנוי הוא רוחב הפס המקסימאלי, ואין כל הבטחה למינימום כלשהו, או לפרקי הזמן שבהם מותר לספק להאט את הקצב.

לשימוע הוזמנו כל החברות הסלולאריות והקוויות המספקות תשתית גישה לספקי אינטרנט ולחברות המספקות גישה לאינטרנט (ISP).

לפי תוכנית משרד התקשורת, ההסדרה הנבחנת תקבע כללים לגבי חובת הכללת פרטים מסוימים בפרסומיהן של ספקיות האינטרנט. הפרסום יכלול את פירוט קצב העברת הנתונים המזערי בהורדת נתונים (Upload) ובהעלאת נתונים (Download) בנפרד, במיליוני סיביות לשנייה (מס"ש, Mbit\s), אותו מאפשרת החברה למנוי, בכל עת.

יתרה מכך, כשם שהחברה מפרסמת את הקצב המרבי היא תחויב מעתה לפרסם גם את הקצב המזערי של העברת הנתונים. הפרסום לגבי הקצבים המזעריים יהיה באותו מיקום ובאותה הבלטה כמו לגבי הקצבים המרביים. על פי משרד התקשורת, "הפרסום יהיה אמיתי, מדויק, הוגן ותואם את הוראות הרישיון".

שר התקשורת, משה כחלון, ציין כי "חשיבות המהלך היא בהגברת המחויבות של החברות והשקיפות מול ציבור הצרכנים. הלקוחות יידעו בדיוק מה הם זכאים לקבל מהחברות, ויוכלו להשוות בין הספקים השונים בצורה מיטבית"

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי "החידוש הוא בחיוב החברות לעמוד בסטנדרט של איכות שירות. כך, ייאלצו החברות להתחרות על הלקוח גם בפרמטר חשוב, אותו, עד היום, הן לא  טרחו למסור לו, והוא כלי מרכזי לקבלת החלטתו עם מי להתקשר".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודיק

    קלאם פאדי. כאשר מהירות הורדה מובטחת היא 2.5 מגה וממוצע הורדה בפועל עומד על 400 קילו - אני רוצה לראות איזה ספק יפרסם כאלה תוצאות.

  2. סמי

    כחלון ממשיך להוכיח לכל מח שחש לו ספק בכך שתפקיד השר הוא בראש וראשונה הוא שירות ווטפול ודאגה לאזרחים ורק בשלב שני טובת נותן השירות חזק ואמץ

  3. רותם

    לא הבנתי מה החידוש פה ? אין לספקיות בכלל מגבלות להורדה מקסימות תשתית לא יציבה בקיצור שום חידוש !!

אירועים קרובים