הושקה הגרסה החדשה של אובונטו

גרסה 10.04 של הפצת הלינוקס הפופולרית מתהדרת בזמני עלייה משופרים - כך, למשל, בפחות מעשר שניות אפשר להגיע לשולחן העבודה ● הגרסה גם מציעה, בין היתר, כלי חדש בשם Gwibber, המיועד לכתיבת בלוגים; וכלי חדש נוסף בשם Menu Me, שמאפשר התחברות ממקום אחד לרשתות חברתיות

גרסה 10.04 של אובונטו (Ububtu), הפצת הלינוקס הפופולרית, הושקה בסוף השבוע באופן רשמי. המהדורה הסופית של גרסת מערכת ההפעלה החדשה הושקה בדיוק בהתאם ללוח הזמנים, לאחר שלוש מהדורות אלפא, שתי מהדורות בטה ומהדורת RC חדשה. חתול הבר הבהיר (Lucid Lynx), כפי שמוכנה גרסה זו של אובונטו, היא גרסת LTS – כלומר גרסה עם תמיכה לאורך זמן, ולפי כך היא תזכה לתמיכה במשך שלוש שנים למהדורות המיועדות למשתמשים הצרכניים, וחמש שנים עבור המהדורות המיועדות לשימוש בשרתים.

הגרסה החדשה מתהדרת בזמני עלייה משופרים – בפחות מעשר שניות אפשר להגיע לשולחן העבודה – וכן במסך פתיחה חדש, שאמור להציג גישה מרעננת יותר לעומת הצבעים הקודמים ששימשו את אובונטו בגרסאותיה הקודמות. הגרסה גם מציעה כלי חדש בשם Gwibber, המיועד לכתיבת בלוגים; כלי חדש בשם Menu Me, שמאפשר התחברות ממקום אחד לרשתות חברתיות; גישה לשירותי ענן שכוללים גם אפשרות סנכרון לקבצים; ועוד.

שינוי משמעותי נוסף הוא קיבוץ התוכניות המותקנות והמוכנות להתקנה באובונטו, תחת שירות אחד שנקרא Software Cente. השירות אמור להיות נגיש, יותר ולהציע מידע רב יותר למשתמשים שרוצים לחפש תוכניות נוספות להתקנה, מעבר להתקנת ברירת המחדל. ההתקנה הסטנדרטית כוללת גם את גרסה 3.6.3 של פיירפוקס (Firefox), וכן את גרסה 3.2.0 של חבילת היישומים המשרדיים OpenOffice.org.

כרגיל זמינה הגרסה החדשה של אובונטו להורדה בחינם מאתר החברה בגרסאות שונות, כולל גרסאות שמשתמשות בשולחן עבודה מבוסס KDE במקום GNOME. כמו בגרסה הקודמת, יכולים המשתמשים לבחור במהדורה שמכונה Ubuntu Netbook Remix, אשר מיועדת לשימוש בעיקר במחשבי Netbook. מהדורה זו מאפשרת שימוש בממשק מעט שונה, שחוסך במקום בשולחן העבודה, וניתן להפעיל אותה גם מדיסק-און-קי בנפח ארבעה ג'יגה בייט בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים