ה-FBI חוקר האשמות שלפיהן הושתלו תוכנות ריגול במחשבים שחולקו לתלמידים

על פי החשד, רשת של בתי ספר ציבוריים בפנסילבניה הפעילה מרחוק מצלמות אינטרנט במחשבים נישאים שחולקו לתלמידים באחד מבתי הספר שהיא מפעילה ● במקביל, הסביר חוקר אבטחה בהודעה שפרסם בבלוג שלו כיצד להבטיח שהראיות יישמרו

התביעה הכללית של ארצות הברית וה-FBI החלו לחקור האשמות שלפיהן רשת של בתי ספר ציבוריים בפנסילבניה בשם Lower Merion School District הפעילה מרחוק מצלמות אינטרנט במחשבים נישאים שחולקו לתלמידים בתיכון Harriton – אחד מבתי הספר שהיא מפעילה.

בהודעה שפרסמו שני הגופים נכתב, כי בדרך כלל הם לא נוהגים להודיע על מעורבותם בחקירה, אך במקרה זה הוחלט לעשות כן בשל הפרסום הרב לו זכתה הפרשה. בתחילת החודש הגישה משפחה מפנסילבניה תביעה על חדירה לפרטיות וגניבה של מידע פרטי באמצעות מעקב אחר בן או בת המשפחה, תלמיד/ה קטין/נה, דרך המחשב הנישא שקיבל/ה מבית הספר.

"אנחנו מתכוונים לפעול בשיתוף עם ה-FBI, משרד התובע של מחוז מונטגומרי, הבולשת של מחוז מונטגומרי והמשטרה של Lower Merion", מסר מייקל אל. לוי, פרקליט מהתביעה הכללית האמריקנית. "לסוגיות שהועלו יש השלכות נרחבות והן עוסקות, בין השאר, בנקודת המפגש בין העולם המקוון לעולם הפיזי. החקירה תתמקד בשאלה אחת: האם מישהו ביצע עבירה". לוי ציין, כי החקירה עדיין בראשיתה, וסירב להוסיף עוד פרטים לפני שהחקירה תושלם.

מייק ווקר, יועץ בחברת האבטחה Intrepidus Group, פרסם בבלוג שלו פרטים על מנהל המיחשוב של רשת בתי הספר, שאחראי, לטענתו, על המעקב אחר התלמידים ועל תוכנת הריגול שהושתלה במחשבים. הוא אף פרסם סרטוני וידיאו שמתעדים את השימוש בתוכנת המעקב ואת התגובות של התלמידים כשנודע להם שבוצע אחריהם מעקב שכזה. כן פרסם ווקר הנחיות להסרה של תוכנת הריגול LANRev Trojen.

במקביל, קרא ווקר למשפחות התלמידים ולחוקרים לאסוף מיד ראיות מהמחשבים שחולקו לתלמידים. "אנשי המיחשוב של רשת בתי הספר עלולים להפעיל סקריפט שימחק מיד את כל הראיות מהמחשבים הנישאים", כתב ווקר בהודעה שפרסם בבלוג. "ההורים חייבים להסיר מיד את הכוננים הקשיחים ממחשבי התלמידים ולצלם תמונת מצב (Image) לפני ששבים ומתחברים באמצעות המחשב לאינטרנט".

עם זאת, שלשום הוציא בית משפט בארצות הברית צו האוסר על רשת בתי הספר לערוך שינוי כלשהו בתוכנה ובמחשבים הנישאים, ומחייב אותה לשמור את כל הראיות הדיגיטליות. כן נאסר על אנשי הרשת לשוחח על הפרשה בציבור.

דובר התביעה הכללית האמריקנית סירב להגיב לפרסומים של ווקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים