מיקרוסופט השיקה את Security Essentials – כלי אבטחה חינמי שפותח בישראל

לפי החברה, הכלי החדש מספק פלטפורמת הגנה נגד נוזקות, וירוסים ורוגלות, והוא מספיק לכל הצרכים של המשתמש הביתי ● מדובר בתוכנה קלת משקל ופשוטה לתפעול, שמבוססת על פלטפורמת ה-Forefront של מיקרוסופט ● Security Essentials זמין להורדה ב-19 מדינות, כולל בארץ

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה אתמול (ג') את Security Essentials, כלי האבטחה החינמי שלה, המיועד לשוק הצרכני. כלי זה מספק, לפי החברה, פלטפורמת הגנה נגד נוזקות, וירוסים ורוגלות שמספיקה לכל הצרכים של המשתמש הביתי. הכלי, המבוסס על פלטפורמת ה-Forefront של מיקרוסופט שמיועדת למגזר העסקי, הוא תוכנית קלת משקל וקלת תפעול, שאמורה לעבוד היטב גם במחשבי Netbook. ניתן להוריד את Security Essentials ב-19 מדינות, ובכלל זה בישראל, והוא מוגש בשלוש גרסאות: גרסת 32 ביט עבור גרסה XP של חלונות (Windows XP), גרסת 32 ביט עבור חלונות ויסטה (Windows Vista) או חלונות 7 (Windows 7) וגרסת 64 ביט עבור כל אחת משתי גרסאות אלה.

הכלי החדש פותח במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, על ידי צוות של עשרות מפתחים בראשות אריאל כץ, מנהל קבוצת הפיתוח של MSE בחטיבת מוצרי האבטחה של מיקרוסופט. הוא מושק פחות מעשרה חודשים לאחר תחילת הפיתוח, ופחות מארבעה חודשים לאחר ששוחררה גרסת בטה מוגבלת שלו.

התקנת Security Essentials נמשכת מספר דקות בלבד. הוא זמין בשמונה שפות, אולם לא בעברית. לפחות בינתיים, במיקרוסופט לא מתכוונים להשיק גרסה עברית של הכלי החדש.

יש לציין שלא מדובר בחבילת אבטחה מלאה. עם זאת, טוענים במיקרוסופט ש-Security Essentials יכול להתחרות מול כל כלי אבטחה אחר לשימוש צרכני. לדברי החברה, הוא עבר בהצלחה שורה ארוכה של מבחני הסמכה, שנערכו על ידי גופים מובילים בתעשייה בעולם. "מדובר במוצר למשתמשים פרטיים בלבד. זהו כלי מהשורה הראשונה של כלי ההגנה שקיימים בשוק, שנותן אבטחה מלאה למחשב האישי למשתמשים ביתיים. הדבר הוכח ונבדק באמצעות גופי ההסמכה המובילים בתעשייה", אמר שי קריב, מנהל קבוצת מוצר ה-MSE במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים.

כץ אמר עם ההשקה, כי "למאות מיליוני משתמשים ביתיים בעולם יש את חלונות, ולכ-60% מהם אין תוכנת הגנה עדכנית נגד נוזקות. זאת בשנה שבה חל גידול של 23.5% במספר המחשבים שנפגעו ממתקפות זדוניות". לדבריו, "פתרונות האבטחה החדשים שלנו למשתמש הפרטי יעצימו את האבטחה בכל האקו-סיסטם של עולם ה-PC מבוסס חלונות ויבטיחו חוויית שימוש איכותית ובטוחה".

משתמשי גרסת הבטה של כלי האבטחה החדש שרוצים להיות בטוחים שהם שדרגו למוצר הסופי צריכים לשים לב שגרסת המוצר עודכנה ל-1.0.16 (גרסת הבטה האחרונה הייתה 1.0.15). כך או כך, מומלץ להוריד את הגרסה המלאה ולהתקין אותה מחדש, גם ללא הסרת גרסת הבטה. יצוין, כי מעבר לשינוי במספר הגרסה, אין כל עדכון בתוכנה עצמה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    האם הכלי חינמי לתקופה בלתי מוגבלת ?

אירועים קרובים