קרייג היימן, יבמ: "העולם הולך ומשתטח; הטכנולוגיה חשובה, אבל השינוי האמיתי מתחיל בראש"

"החוויה של העובד משפיעה על החוויה של הלקוח, שמשפיעה על התוצאה הסופית. דמיינו מחדש איך יכולה להיראות חוויית העובד, ותצליחו ליצור חוויה חדשה גם עבור הלקוח", אמר היימן - מנכ"ל תחום הפתרונות לתעשייה בחטיבת התוכנה של יבמ ● בנוסף: יבמ מציגה גישה חדשה לדוא"ל וכוכב סטרדיי נייט לייב, סת' מאיירס, מספר על איך הוא משתמש בטכנולוגיה כדי לאתר כותבים לתכנית החדשה שלו

"העולם הולך ומשתטח יותר ויותר בכל יום. מובייל, Big Data, מיחשוב ענן ורישות חברתי הם הביטוי הטכנולוגי של התהליך הזה, אבל הם לא העיקר. יבמ (IBM) משקיעה הרבה מאוד בטכנולוגיות הללו, אבל אנחנו גם פה כדי לקדם אג'נדה שתשנה את התפישה של אנשים. הטכנולוגיה חשובה, אבל השינוי האמיתי מתחיל בראש", כך אמר קרייג היימן, מנכ"ל תחום הפתרונות לתעשייה בחטיבת התוכנה של יבמ.

היימן אמר את הדברים אמש (ב'), במליאת הפתיחה של כנס IBM Connect 2014, שנערך השבוע באורלנדו שבפלורידה. האירוע, שנערך זו השנה ה-21 ברציפות, משך אליו אלפי משתתפים – לקוחות, שותפים ועובדים בכירים מ-יבמ, ויינעל בסוף השבוע הקרוב.

"האג'נדה שלנו היא שינוי הדרך שבה כולנו חושבים ועובדים", פירט היימן. "אנחנו רוצים להחדיר לארגונים תרבות של מהירות, של עיצוב ושל תקשורת הרבה יותר אישית עם הלקוח. אנחנו חיים בעולם חברתי, שבו כל אינטראקציה הופכת לפומבית. זה כאילו שלכל אחד מהלקוחות שלנו יש עיתון או ערוץ טלוויזיה שמשדר 24 שעות ביממה את דעותיו ורשמיו. הטכנולוגיות להתמודד עם התופעה הזו קיימות – והן אפילו משתכללות כל הזמן, אבל השינוי צריך להתחיל בגישה שלנו".

לדבריו, "עובדים בארגונים צריכים לשתף פעולה בתוך ומחוץ לארגון ואנחנו, כמנהלים ואנשי מיחשוב, חייבים לא רק לתת להם את האפשרות לעשות זאת, אלא להפוך את זה לסוג של מטרה עבורם – משהו שגם קל להם לעשות, והם גם רוצים לעשות. בסופו של דבר, החוויה של העובד משפיעה על החוויה של הלקוח, שמשפיעה על התוצאה הסופית. דמיינו מחדש איך יכולה להיראות החוויה של העובד שלכם, וכך תצליחו ליצור חוויה חדשה גם עבור הלקוח".

גישה חדשה לדוא"ל
במהלך הבוקר הכריזה יבמ על שורה של מוצרים חדשים בנושא, ובראשם היצע חדש של כלים בתחום ה-Social Business בענן. במסגרת זו, נמסר, תאחד את יבמ את מערכות הדוא"ל, הצ'אט, ניהול הפגישות, היעילות המשרדית וניהול התוכן שלה, תחת המותג IBM Connections. כפועל יוצא של המהלך, הציגה ענקית המיחשוב את IBM Mail Next – מערכת המשלבת דואר אלקטרוני, יכולות אנליטיקה, רישות חברתי וכלים להגברת היעילות והתפוקה הארגוניים.

כך זה נראה: צילום מסך מתוך הפלטפורמה החדשה, IBM Mail Next

המערכת החדשה, שתהיה זמינה גם בתצורת ענן וגם בתצורה מקומית, משנה את תיבת הדואר הנכנס, ומשווה לה מראה של רשת חברתית, הכוללת תמונות פרופיל ומידע נוסף על כל משתתף. Mail Next מאפשרת לסדר את פריטי הדואר לפי קריטריונים כמו פרויקט או שיחה או מסוימת, ולהסתיר באופן אוטומטי הודעות בלתי רלוונטיות, אפילו אם הן נשלחו על ידי אחד ממשתפי הפרויקט.

ב-יבמ אומרים, כי באמצעות הגישה החדשה הזו לדואר אלקטרוני, עובדים בארגונים יוכלו לנהל את הזמן והמשימות שלהם טוב יותר, ולקבל חוויה אינטואיטיבית, פשוטה ונוחה יותר בעת השימוש בתיבת הדואר הנכנס שלהם. "הטמעת יכולות רישות חברתי בתהליכים העסקיים של ארגונים, הולכת ומוכיחה את עצמה יותר ויותר", אמר  ג'ף שיק, סגן נשיא לתוכנות רישות חברתי ב-יבמ, שהציג את המערכת בכנס. לדבריו, "הוספת כלי אנליטיקה למשוואה והאפשרות לעבוד באופן מלא גם בענן, משפרות באופן דרמטי את חוויית העובד ומגדילות את היעילות שלו ושל הארגון כולו".

ג'ף שיק - סגן נשיא לתוכנות רישות חברתי ב-יבמ (מימין), ולויס בניטז - מנהל בכיר למוצרי רישות חברתי, מציגים את פלטפורמת הדוא"ל החדשה, IBM Mail Next, על הבמה ב-IBM Connect 2014

כדי להדגים את היכולות החדשות הללו, הציגה יבמ שורה של סיפורי לקוחות המשתמשים ביכולות ה-Social שלה. פרן ג'ונסון – דירקטורית בכירה בפפסי (PepsiCo), הציגה את הרשת החברתית הפנימית של החברה, PEPnet, המבוססת כולה על כלי יבמ. הרשת, סיפרה ג'ונסון, משמשת כיום כ-25 אלף עובדי פפסי, כאשר התכנית היא להרחיב את היקף השימוש ליותר מ-100 אלף מעובדי המשקאות הקלים.

פרן ג'ונסון, דירקטורית בכירה בפפסי, על הבמה ב-IBM Connect 2014

קרול וונטוורת', סגנית נשיא בכירה לשיווק ברשת חנויות האופניים Performance Bicycle, סיפרה שהלקוחות שלה צמאים לקבל מידע ממומחים בתחום, ושהסיבה העיקרית שבגללה הם פונים למתחרים, היא שחנויות מקומיות יכולות לתת ללקוח יחס אישי יותר. לכן, אמרה, הוחלט בחברה להנגיש כמה שיותר מידע מקצועי ללקוחות ולחבר אותם עם הידע הארגוני הנרחב שקיים בחברה. בין היתר, הפיקו ב-Performance Bicycle יותר מ-400 סרטוני וידיאו וכ-200 מאמרי מומחה בתחום, שזמינים באתר האינטרנט שלה. בנוסף, אמרה וונטוורת', נעשה מאמץ ארגוני וטכנולוגי להפוך יותר פריטי מידע לזמינים עבור העובדים בסניפים השונים – הכל במטרה לתת ללקוחות את המידע שהם מחפשים.

הצד המצחיק של הטכנולוגיה
את המליאה המרכזית פתח הקומיקאי סת' מאיירס – הכותב הראשי של סטרדיי נייט לייב (Saturday Night Live) ואחד הכוכבים הגדולים של תכנית המערכונים המיתולוגית. "אני לא טיפוס טכנולוגי", אמר מאיירס על הבמה. "למעשה, אני כל כך מיושן מבחינה טכנולוגית, שאני עדיין משתמש בבלקברי (Blackberry) ובהוטמייל (Hotmail)".

למרות זאת, אמר מאיירס, "הטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אני עושה את העבודה שלי. דוגמה טובה לכך היא תהליך הגיוס של כותבים חדשים לסטרדיי נייט לייב. בעבר, כשהיינו צריכים לחפש כותבים חדשים לתכנית, היינו עוברים על בדיחות שהיינו מקבלים מסוכנים או דרך חברים של הכותבים הקיימים שלנו. היינו עוברים על מאגר קטן מאוד יחסית של חומר, ובהסתמך עליו היינו מזמנים כותבים לראיון עבודה".

"אני כל כך מיושן מבחינה טכנולוגית, שאני עדיין משתמש בבלקברי ובהוטמייל", הקומיקאי סת' מאיירס

אולם, אמר מאיירס, "בשנים האחרונות עברנו להשתמש יותר ויותר בטוויטר (Twitter). אם אנחנו שומעים על כותב פוטנציאלי או נתקלים במישהו מצחיק בטוויטר, אנחנו עוברים על לפחות שנה שלמה של ציוצים. זה הרבה מאוד חומר, שמאפשר לנו לדעת מי באמת יודע לעשות את העבודה ומי לא. בזכות טוויטר, הצלחנו לגייס שורה של כותבים מצוינים, שלא בטוח שהיינו מגייסים פעם".
בחודש הבא ייכנס מאיירס לנעליו של ג'ימי פאלון, וינחה את תכנית הלייט-נייט היומית של רשת NBC – תפקיד שמילאו בעבר אושיות טלוויזיה דוגמת דיוויד לטרמן וקונן אובראיין. הוא סיפר, כי אחד הכותבים המצחיקים ביותר בתכנית החדשה, הוא בכלל איש IT בחברת ביטוח. "מצאתי את הבחור הזה דרך טוויטר, והוא פשוט הצחיק אותי יום אחרי יום", אמר מאיירס. "הזמנתי אותו לראיון וציפיתי לשמוע ממנו שהוא גר בניו יורק או בלוס אנג'לס, כי שתי הערים הללו הן המרכז של סצנת הסטנד-אפ והכתיבה הקומית. מסתבר שמדובר באיש מחשבים מעיר קטנה באילנוי, שלא עבד ככותב טלוויזיה יום אחד בחייו. הוא האדם השלישי ששכרנו לעבודה בתכנית החדשה והוא בלי שום ספק אחד האנשים הכי מצחיקים בצוות שלנו. מדהים לחשוב שלא היינו מגיעים אליו אם הטכנולוגיה לא הייתה קיימת".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים