תוכן שיווקי
לקראת אירוע DiscoverAI של אלעד מערכות, ביום ה', ה-11.1, בקריפטון, יקום

"ה-AI היא לא עוד כלי – היא תשנה את צורת העבודה הארגונית"

07/01/2024 16:01
עוזי יערי, מנהל חטיבת הדיגיטל באלעד מערכות.

כתב: הילל יוסף.

"כולם מדברים על בינה מלאכותית בכלל ועל בינה מלאכותית יוצרת בפרט. אלא שבשטח, העשייה בתחום רק החלה ויש עוד הרבה מה לעשות. לפני שנכנסים לתחום, יש לבחון באילו מקומות ותהליכים הטמעת רכיבי AI תביא לשינוי מהותי ודרמטי בארגון, כיצד ניתן לקחת תהליכים חזרתיים ושגרתיים, שמצריכים עבודת נמלים, ולהפוך אותם לממוכנים, פשוטים, מהירים ונטולי טעויות אנוש – כאלה שיאפשרו לארגון להתמקד בליבתו העסקית, בצורה אפקטיבית, גוברת והולכת. יש לזכור: ה-AI היא לא עוד כלי בארגז הכלים הארגוני, אלא משהו שישנה את צורת העבודה בארגונים", כך אמר עוזי יערי, מנהל חטיבת הדיגיטל באלעד מערכות.

יערי התראיין לקראת כנס DiscoverAI. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה' הקרוב, ה-11 בינואר, באולם קריפטון ביקום, בהשתתפות נציגי לקוחות אלעד מערכות.

"לפני שהארגון נכנס לתחום ה-AI", ציין יערי, "יש למפות את כלל נכסי הארגון ולבחון 'מה אנחנו רוצים מעצמנו?', משמע – מהם המקומות שבהם ההטמעה תועיל לארגון בצורה המרבית. לשם כך, נערוך באירוע סדנה ייעודית, מחשבתית, שתנוהל על ידי אנשי UX שלנו, שיביטו על הלקוח הארגוני וישאלו את השאלות הנכונות שיש לשאול לפני שמתחילים את המסע לבינה המלאכותית – למשל: מהי מטרת העל הארגונית? מהן החוזקות ונקודות התורפה בתהליכי העבודה? מהן הנקודות שאם ניגע בהן נשנה באופן מהותי את האפקטיביות הארגונית?".

מהי שאלת העל?

לדברי יערי, "משיחות שכבר ניהלנו עם לקוחות ומסדנאות מחשבתיות דומות שערכנו להם מצאנו שהתהליך הזה, מעבר להיותו מרגש, מנפק תשובות ממוקדות ויעילות. הוא עונה לשאלת העל: היכן ניתן לגרום לארגון להיות מהיר ויעיל יותר, על בסיס יכולות AI? המומחים שלנו מגיעים לתשובות משני כיוונים: האחד, הקלט הארגוני, והשני, הניתוח של הנתונים באופן מעמיק, נגיש ומושכל. כך, באמצעות בירור ממוקד ניתן לצאת מהסדנה עם ערך, תוצרים ופעולות להנעה".

הוא ציין כדוגמה הטמעת רכיב לימוד מכונה (ML) שאלעד מערכות ביצעה באתר של ג'יימס ריצ'רדסון. "כאשר שני רוכשים פוטנציאליים שונים נכנסים לאתר – על בסיס לימוד המכונה, כל אחד מהם מקבל תצוגה שונה של האתר, וחוויית משתמש שמותאמת לפי המאפיינים שלו", אמר. "האתר מציג לכל אחד מהם דוגמאות רלוונטיות במסך הפתיחה, בהתבסס על מאפיינים אישיים, חלקם ייחודיים, כגון מין, גיל, עיסוק והעדפות. הטמענו את הרכיב במהלך 2023 ואנשי ג'יימס ריצ'רדסון הצליחו להגדיל בשל כך את מידת הנאמנות והידוק המעורבות (Engagement) של הלקוחות עם מועדון הלקוחות שלהם. כל לקוח מקבל בסיום הקנייה שלו הודעת SMS עם משוב. אנחנו עוזרים לג'יימס ריצ'רדסון לבודד את החיווי של הלקוח ולתרגם אותו לתובנות המניעות פעולות".

פרויקט נוסף שיערי דיבר עליו בראיון בוצע "בחברת בנייה, מהמובילות בארץ". "היו שם אישורים רבים, עשרות אלפים, מנייר, כגון תעודות משלוח ואישורי בטיחות", אמר. "נדרש היה לסרוק אותם כדי לשלבם במערכות החברה. על בסיס AI הענקנו לחברה יכולת קריאה אוטומטית עם סריקה, שמביאה את הנתונים ישר למערכות. עוד בוצעו פעולות לבדיקת שגיאות והתראה במקרה של טקסטים לא הגיוניים. הבאנו להפחתת עלויות משמעותית בכל הקשור להזנה הידנית של הנתונים, ולהאצת ההליכים התפעוליים. כך, הארגון יכול להפנות את התשומות שלו לטובת פעילות בליבתו העסקית".

לסיום אמר יערי כי "באירוע, נציג לארגונים כיצד אנחנו יכולים לסייע להם בטרם ותוך כדי המסע של ה-AI, איך לבנות מפת דרכים נכונה להטמעת בינה מלאכותית ברמה הארגונית. היעד שלנו הוא לקחת את התחום, להנגיש אותו לארגונים ולעשותו טוב יותר – ורצוי כבר מחר בבוקר. חווינו התעניינות רבה במהלך 2023 ואני מעריך שהשנה יותר מנכפיל את היקף הפעילות שלנו בתחום. אנחנו מתמחים בלתרגם את ה-'חלום' של הלקוח בעולם ה-AI לפרקטיקה שניתן לממש בשבוע הבא. הבינה המלאכותית תהיה זו שמביאה את 'משאלות הלב' של הארגון לכדי ביצוע".

מתעניינים ב-AI? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים