תוכן שיווקי

ד"ר דניאל דור: "התעשיות השונות יעברו בקרוב טלטלת בינה מלאכותית"

מנכ"ל מיה אנליטיקס - נציגת SAS בישראל - אמר את הדברים לאנשים ומחשבים בהמשך להופעתו הנדירה של מייסד החברה העולמית, ד"ר ג'ים גודנייט, בשבוע שעבר

23/11/2023 11:30
ד"ר דניאל דור, מנכ"ל חברת מיה אנליטיקס - נציגת SAS בישראל.

מאת: הילל יוסף

בהופעה פומבית נדירה, אמר לאחרונה מנכ"ל ומייסד חברת SAS, ד"ר ג'ים גודנייט, כי "נמשיך לפעול בעולם ה-AI ונהיה מעורבים בהתפתחות שלה, אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד".
דבריו אלו נאמרו בהמשך להודעת החברה שהתפרסמה מוקדם יותר השנה כי היא תשקיע עוד מיליארד דולר בתחום הבינה המלאכותית.

כעת, בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו כמנכ"ל חברת מיה אנליטיקס – נציגת SAS בישראל – מסביר ד"ר דניאל דור לאנשים ומחשבים, כיצד תחום הבינה המלאכותית צפוי להשפיע על כל המגזרים השונים, ואילו שינויים, לדבריו, צפויים לקרות בענפים הגדולים.

"קצב האימוץ של טכנולוגיות בינה מלאכותית הוא המהיר ביותר בהיסטוריה של האינטרנט. הדבר מאפשר לחברות להיות הרבה יותר יעילות, אם הן עושות את ההשקעה בצורה חכמה וכחלק מאסטרטגיה סדורה", אמר ד"ר דור לאנשים ומחשבים. "המשך ההשקעה המשמעותית של תעשיית הביטוח, הבנקאות, וגם התעשיה הביטחונית בטכנולוגיות מבוססות AI ואנליטיקה, הוא קריטי כדי לאפשר לחברות לייצר יתרון תחרותי".

למרות שהבינה המלאכותית מסתמנת כמהפכה הטכנולוגית החשובה ביותר של השנים האחרונות, כשהיא עשויה לשנות מהיסוד את הדרך שבה אנחנו עובדים, לומדים, יוצרים וצורכים, לדבריו של ד"ר דור מדובר רק בתחילתו של עידן שעשוי לשדרג את כל השוק הפיננסי, רפואי, שיווקי וביטחוני.

תשתיות אנליטיקה ו-AI ישנו תחומים כמו בנקאות, בריאות וביטוח

"מגוון תשתיות אנליטיקה ובינה מלאכותית המאפשרות הרצה מבוזרת, יעילה וזולה של מגוון רחב של פתרונות ללקוחות Enterprise, ישלטו בשוק הפיננסי במהלך השנים הקרובות וכבר כעת אנו עדים לחידושים בולטים בתחום", טען ד"ר דור. אחד האתגרים המרכזיים של הבנקים הוא לזהות מבעוד מועד סיכונים עתידיים במגוון תחומים – אתגרים שעלולים להשפיע לרעה על הנזילות שלהם. לדברי ד"ר דור, בקרוב השוק הבנקאי ייהנה מפתרונות חדשים מבוססי בינה מלאכותית לניהול נכסים והתחייבויות, שיאפשרו לבנקים לחזות ולגדר את סיכוני הנזילות והמאזנים שלהם.

גם שוק הביטוח, אחד הסקטורים המשפיעים בכלכלה העולמית, עם אוסף גדול של רגולציות ואלמנטים שמרניים אחרים, צפוי, לדבריו, להתחדש בפתרונות מהפכניים ובהם הכנת נתונים אופטימלית ויכולות מידול גמישות במיוחד הנתמכות על ידי למידת מכונה. "פתרונות מסוג זה", אמר ד"ר דור, "יסייעו למבטחים להציע תמחור הוגן בשוק מהיר וגדוש".

לדבריו, גם ענף הבריאות – הנתפש גם כך כחוד החנית בהטמעת טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית המסייעות הן לרופאים והן למטופלים – עומד להתעדכן בעוד מגוון פתרונות שיסייעו בפועל גם לבריאות האוכלוסייה, וגם לחטיבות התפעול והפיננסים. "הפתרונות שייכנסו לשוק בתקופה הקרובה, יביאו בשורה כפולה בכך שהם יאפשרו לארגוני הבריאות לספק טיפול באיכות גבוהה, בטוחה והרבה יותר חסכונית", הבהיר מנכ"ל מיה אנליטיקס. 

פתרונות חכמים חדשים בתחומי השיווק והלוחמה בפשיעה הדיגיטלית

אחד האתגרים המרכזיים איתו השווקים העסקיים והממשלתיים מתמודדים במהלך השנים האחרונות הוא פשיעה דיגיטלית והונאות המבוצעות על ידי נוכלים מתוחכמים.

על פי דו"ח הרשות למלחמה בהלבנת הון שפורסם לאחרונה, היקף הפעילות ה'בלתי רגילה' שהתקבלה בחמש השנים האחרונות, הוכפל מ-90 אלף פעולות שבוצעו בשנת 2017, לכ-180 אלף בשנת 2022. לדברי ד"ר דניאל דור, כבר היום קיימות בשוק טכנולוגיות לזיהוי הונאות ומניעתן, ובקרוב השוק הזה יתרחב עם פתרונות חכמים נוספים, שיסייעו לממשלות להגן על זרמי ההכנסות שלהן על ידי יישום ניתוח מתקדם לכמויות עצומות של נתוני מס, במטרה לנטר ולזהות אוטומטית מקרים של אי ציות והונאה.

ד"ר דור טוען שתחום נוסף שצפוי לעבור טלטלה של ממש בהיבט הטכנולוגי והוא ענף השיווק. בשנים האחרונות חל גם שינוי מהותי בתפישה של הלקוחות כלפי המותג, וכיום המחיר לא מהווה את הפקטור המרכזי לרכישות, אלא החיבור שלהם לאותו מותג, גם אם מחירו יקר יותר מהמתחרים בשוק.

לדבריו "פתרונות ביג דאטה ואנליטיקה הפכו בשנים האחרונות לנכס רב עוצמה וכלי אפקטיבי להתמודדות גופים עם האתגרים בשווקים המשתנים. בקרוב טכנולוגיות בינה מלאכותית יאפשרו לאנשי שיווק לא רק לזהות הרגלי קנייה של לקוחות, אלא להתחבר אליהם בהיבט האישי, הפרסונלי, ממש כמו חבר אישי ונאמן. ה'חבר' הזה יוכל להתאים להם באופן ממוקד מוצרים מתוך ראיית מאקרו ובהתאם לתכתיבים בשוק, הן ברמת המחיר, הן ברמת השירות והן ברמת התקופה", אמר ד"ר דניאל דור, מנכ"ל מיה אנליטיקס נציגת SAS בישראל.

אירועים קרובים