תוכן שיווקי

צים שירותי ספנות מנווטת במים סוערים עם טאבלו

18/12/2022 14:48
אונייה של צים.

Time to insight הוא מושג שגור בעולם ה-BI, ואחד מהיתרונות הגלומים בפלטפורמת טאבלו (Tableau). הוא מתייחס ליכולת לנתח נתונים מהר בקצב שהעולם העסקי המודרני דורש. הסיפור שלפניכם גם הוא נוגע לקצבים מהירים, אבל מזווית קצת אחרת.

שיתוף הפעולה בין צים שירותי ספנות ו-טאבלו הוא סיפור הצלחה מרשים. צים שירותי ספנות משולבים – חברת הספנות העשירית בגודלה בעולם והחברה הרווחית בישראל – עברה בשנים האחרונות מהפך שבמרכזו קפיצת מדרגה בתחום הדיגיטל כולו, עם דגש משמעותי על שימוש בנתונים – Data Driven אמיתי. צים הפכה את השימוש בנתונים לחלק בלתי נפרד משגרת העבודה של אנשיה, מה שתרם את חלקו למהפך הכולל של החברה. 

צים הוסיפה ליכולות ה-BI הארגוניות שלה את הפלטפורמה המתקדמת של טאבלו, והגיעה תוך שנתיים ל-1300(!) משתמשים, עם מודל Self Service רחב. המשתמשים העסקיים בצים נכנסים לסופרמרקט הנתונים הארגוני (שכבה סמנטית מוכנה לניתוח בשרת טאבלו), בוחרים עולם נתונים עסקי, מנתחים אותו, מייצרים דשבורד – ומפרסמים למשתמשים. בנוסף לכך, צים נמצאת בעיצומו של פרויקט טאבלו Embedded המיועד ללקוחות החיצוניים של החברה.

הפלטפורמה של טאבלו, המציעה קלות ונוחות שימוש, מאפשרת תגובה מהירה לאירועים בלתי צפויים, תכונה חיונית בסביבה העסקית הדינמית והגלובלית בה פועלת חברת צים.

אג'יליות – אחד מערכי היסוד של החברה – פירושה תגובה מהירה ונכונה לשינויים דרמטיים בשוק, כפי שאירע בתקופת הקורונה או לנוכח אירועים גיאופוליטיים כמו המלחמה באוקראינה. טאבלו מאפשרת שימוש מהיר ויעיל בנתונים, והדבר מהווה יתרון עסקי מובהק.

טאבלו – התמודדות יעילה עם פרויקטים קריטיים בהליך מהיר

דוגמה נוספת לאירוע בלתי צפוי: הפסקת פעילות של חברה צד שלישי, שסיפקה לצים מערכת לניטור מדדי הארגון. זוהי מערכת קריטית בשימוש רוחבי על ידי כל מנהלי הארגון.

דרור גולני, מנהל יחידת ה-BI ב-צים, מרחיב על המערכת ועל ההתמודדות עם האירוע: "מערכת ZIMPulse, כמשתמע משמה, מאפשרת למנהלים 'למדוד את הדופק' של החברה בכל רגע נתון. ברמת המנכ"ל, הסמנכ"לים, מנהלי מדינות, קווים, סחר ועוד. מדובר בניטור של כ-150 מדדים שונים, משמונה דיסציפלינות עסקיות שונות. לכל מדד עולם תוכן משלו, עם עדכניות נתונים משתנה, תכנון מול ביצוע ומידע חזותי מהיר על בריאות המדד. הכלי בנוי מארבע שכבות של נתונים, המאפשרות Drill Down, בהתאם לצורך.

בהתחשב בקריטיות של המערכת, ולאור העובדה שהדיון התקופתי הבא היה בעוד חודשיים, נעשו דיונים דחופים בליווי מומחי נתונים ויזואליזציה מטעם חברת SIT – שותף Premier של טאבלו, המלווה את צים מהיום הראשון – והגיעו למסקנה ש-טאבלו מסוגל לתת את המענה הפיתוחי, עם יתרון אדיר של קלות שימוש ופיתוח שייאפשר לקיים את הדיון בזמן. הוחלט על פרויקט בזק.

הוגדר MVP (ר"ת Minimum viable product) לפרויקט – המדדים שהיו אמורים להיות מוצגים בדיון הקרוב. נקבע צוות פרויקט שכלל את מנהלת יחידת המדידה, צוות מאגף ה-BI, צוות מחברת SIT, עם מומחי טאבלו ומומחיות Ui/UX. הפרויקט התרחש במתכונת Agile, עם פגישות בוקר יומיות וספרינטים שבועיים, והיה אתגר מקצועי ומרוץ נגד הזמן. בסופו של דבר הצוות הקדים את הלוז בשבוע(!) והדיון עם המנכ"ל התקיים כמתוכנן.

כמובן שהפרויקט ממשיך לגדול ולהתפתח ונוספות לו עוד שכבות של מדידה. האימפקט פה הוא כפול: גם פתרון מיידי לבעיה אקוטית שמחייבת תגובה, וגם הבנה שהבחירות הטכנולוגיות הנכונות שנעשו ברמה הארגונית מספקות לצים חוסן ויכולת התמודדות עם כל המהמורות שצפויות עוד בדרך".

מחפשים חוסן דומה עבור הארגון שלכם? צרו איתנו קשר

אירועים קרובים