תוכן שיווקי
בעקבות כנס Fintech Junction 2022

הבנק השני בגודלו בהולנד הטמיע את פתרון התשלומים של פינסטרה

הפתרון, PAYPlus, פותח בישראל ● היעד של רבובנק: להגדיל את החדשנות והיעילות של תחום התשלומים בו

14/07/2022 16:07
טל וייזר, סמנכ"ל מכירות גלובלי לתחום התשלומים בפינסטרה.

רבובנק (Rabobank), הבנק השני בגודלו בהולנד, הטמיע את פתרון התשלומים Fusion Global PAYPlus של ענקית הפינטק פינסטרה (Finastra). תחום התשלומים של פינסטרה מנוהל מישראל, באמצעות יותר מ-300 מהנדסי פיתוח במרכז המו"פ בכפר סבא ו-470 עובדים בארצות הברית, גרמניה והודו, שההנהלה בארץ ממונה עליהם.

Fusion Global PAYPlus הוטמע בקרב 300 מוסדות פיננסיים ברחבי העולם. מערכת זו מעבדת מדי יום תנועות בהיקף כספי של 23 טריליון דולר, כולל על ידי 5 מתוך 10 הבנקים הגדולים בעולם והבנקים המובילים בישראל.

בתמיכתה של פינסטרה, רבובנק זכה באחרונה בהכרה רשמית ביכולתו לעבד תשלומים באופן אוטומטי בהיקף של יותר מ-99% מתנועות התשלומים בחמש השנים האחרונות. השדרוג לפתרון של פינסטרה יאפשר לבנק להמשיך לעבד באופן יעיל תשלומים חוצי גבולות בעלי ערך גבוה, וליהנות מנתונים איכותיים יותר וממספר קטן יותר של טעויות ועיכובים.

"אחד השיקולים המרכזיים לבחירתה של מערכת PAYPlus כפתרון לעיבוד תשלומים חוצי גבולות היה האצת קצב העיבוד האוטומטי (STP rate – Straight Through Processing) של התשלומים", מסר פטריק קיפינג, האחראי על עיבוד תנועות כספיות ברבובנק. "ההכרה הרשמית שקיבלנו על קצב ה-STP שלנו היא הישג המשותף לנו ולפינסטרה, ואנחנו משוכנעים ששיתוף הפעולה יאפשר לנו להמשיך להאיץ את קצב עיבוד התשלומים האוטומטי בשנים הקרובות, לקראת המעבר לתקן ISO 20022".

Fusion Global PAYPlus מציע גישה הדרגתית להגירה לתקן ISO 20022: הוא תומך בעיבודי MT ו-MX ומאפשר המרה של מסרים בין פורמט MT של SWIFT לפורמטים מבוססי XML. לכן, הבנק יוכל לעבור באופן הדרגתי למודל תואם ISO 20022, עם הפרעה מינימלית.

"מערכת התשלומים שלנו מסייעת מזה שנים רבות לרבובנק לעבד את התנועות הכספיות שלו באופן יעיל ומהיר", מסר טל וייזר, סמנכ"ל מכירות גלובלי לתחום התשלומים בפינסטרה העולמית. "הפתרון תוכנן כדי לתמוך בחדשנות מתמשכת והתאמה לדרישות חדשות של התעשייה. עתה, כשמתקרבת הכניסה לתוקף של תקן ISO 20022, השדרוג יבטיח לבנק ציות לרגולציה ואת היכולת העתידית שלו בתחום התשלומים. אנחנו שמחים להרחיב את תמיכתנו ברבובנק בעת שהוא ממשיך את מסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלו".

אירועים קרובים