תוכן שיווקי
בעקבות כנס רד האט למגזר הביטחוני

"מגזר הביטחון – בחזית הטכנולוגיה, עם פתרונות IT ו-IoT מתקדמים"

איציק סקוברוניק, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל, מספר על אתגרי אבטחת המידע של מגזר הביטחון ועל שיתוף הפעולה עם רד האט בעקבות הכנס של החברה למגזר הביטחון

11/07/2022 12:24
איציק סקוברוניק, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל

"רבים נוטים לחשוב שהמגזר הביטחוני נמצא מאחור מבחינת התקדמות טכנולוגית ושמערכות ה-IT שבהן הוא משתמש ישנות ומיושנות, אך ההיפך הוא הנכון. המגזר הביטחוני נמצא היום בחזית הטכנולוגיה בארץ ובעולם עם הון אנושי מצוין, יכולת אימוץ טכנולוגיות ופתרונות מהמתקדמים שקיימים היום בעולם ה-IT וה-IoT", מסביר איציק סקוברוניק, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל, בשיחה בעקבות כנס למגזר הביטחון שקיימה רד האט.

מה הם האתגרים המרכזיים במגזר הביטחון כיום?

"האתגרים העומדים בפני מגזר הביטחון כפולים ומכופלים בהשוואה למגזרים אחרים, כאשר הבולט שבהם הוא חוסר קישוריות לאינטרנט הגלובלי בעולמות המבצעיים. מדובר באתגר מרכזי, המצריך חשיבה יצירתית, הקמה ותחזוקה של מערכות מתקדמות שיישארו תמיד מעודכנות, שרידות ויציבות. אתגר נוסף הוא, שהמגזר חשוף יותר לאיומי חוץ. הצבא ותעשיות הביטחון הם יעד אסטרטגי לתקיפה של מדינות אויב או גורמים זרים, המצריך מהם השקעה בתוכנות הגנה נגד מתקפות זדוניות ומתקפות כופרה על גבי מערכות מצילות חיים. האתגר האחרון הוא התפוצצת המידע וגידול אקספוננציאלי של הנתונים במערכות האחסון, כאשר לא תמיד קיימת היכולת לזהות מידע ישן ושאינו רלוונטי, או לנתח ולחקור ניהול זהויות ואנומליות בקבצים המשותפים בארגון".

כיצד קומוולט פועלת במגזר הביטחון?

"הפעילות של חברת קומוולט במגזר הביטחון הינה רחבה וענפה. פתרונות ההגנה וניהול הנתונים של קומוולט מאפשרים לגופי הביטחון יציבות באמצעות מערכת ניהול מידע אחודה, קלה ופשוטה לניהול.

"כאחד שהיה בתוך המערכת הצבאית במשך לא מעט שנים והיום יצרן ושותף לעשייה של המגזר הביטחוני, אני יכול לומר, שהעבודה עם אנשי הביטחון היא מאתגרת יותר וגם מהנה הרבה יותר. העבודה נעשית מתוך שיתוף פעולה מלא, המגיע ממניעים אידאולוגיים ולא כלכליים, במטרה להוביל את המגזר לקדמת הבמה הטכנולוגית, כאשר בסופו של דבר, זה מה שמקדם אותנו יחד כעם וכמדינה. הסיפוק הוא הרבה יותר גדול מהידיעה שסיפקנו מענה טכנולוגי המייצר ערך מבצעי, שהתוצאה שלו מחר בבוקר מצילה חיי אדם – הערך העליון ביותר".

מה מהות שיתוף הפעולה של קומוולט ורד האט במגזר הביטחון?

"שיתוף הפעולה בין שתי חברות מובילות כמו רד האט וקומוולט הוא חשוב ואסטרטגי בכמה היבטים, כאשר הבולט שבהם הוא היכולת של קומוולט לגבות מערכות ואפליקציות המבוססות על הפתרונות של רד האט, מסדי נתונים המתארחים על שרתי Linux וגיבוי מערכות OpenShift בעולמות הקוברנטיס (מיקרו שירותים). בנוסף, שרתי הניהול של קומוולט ומערכות ה-HyperScale (אחסון חסין מפני כופרה) שלנו מבוססות על Kernel של רד האט, מה שמאפשר יציבות והגנה אולטימטיבית על המידע המגובה עם יכולות אבטחה מובנות ואמינות".

מה החשיבות והיתרונות של הפתרונות המשותפים עם רד האט עבור מגזר הביטחון?

"גופי הביטחון עושים שימוש נרחב במסדי נתונים המתארחים על גבי המערכות של רד האט, כאשר מסדי נתונים אלו מבצעים גיבוי ומוגנים באמצעות המערכות המתקדמות של קומוולט. בשנה האחרונה היינו עדים למגמה של טרנספורמציה במערכות ה-IT במגזר הביטחון, כאשר אפליקציות מונוליטיות משתנות לאפליקציות מבוססות קוברנטיס, הבאות לידי מימוש באמצעות פלטפורמת OpenShift של רד האט. מדובר בפתרון שמביא עימו שאלות ואתגרים חדשים בעולמות הגיבוי, כגון מה הן אפשרויות הגיבוי של מיקרו שירותים? האם נדרש לגבות את כלל אפליקציות ה-Stateful ו-Stateless? כיצד נוכל לבצע זאת באמצעות כלי גיבוי חכם המאפשר שחזור ברמת האובייקט?

"הפתרונות של קומוולט מאפשרים לגבות בצורה קלה ופשוטה, דרך ממשק הניהול של האפליקציות המונוליטיות, גם מיקרו שירותים ואת פלטפורמת OpenShift של רד האט. כמו כן, קיימות יכולות שחזור מתקדמות ברמת ה-Cluster level, מסד הנתונים ETCD, שחזור ברמת האפליקציה Deployments או ברמת ה-Persistent Volume".

אירועים קרובים