תוכן שיווקי
לקראת כנס Fintech Junction, ביום ב' הקרוב, ה-11 ביולי, בבורסה בתל אביב

מחר: כנס הפינטק המרכזי של ישראל, בהשתתפות החברות המובילות בשוק

10/07/2022 13:58
קולאז' של תמונות מכנס Fintech Junction שנערך במרץ האחרון.

חלק ב'*

Fintech Junction 2022, הכנס המרכזי והוותיק לעולם הפינטק, יתקיים מחר (ב') ויאגד את מיטב החברות והמרצים בתחום. לפרטים מלאים, לתוכנית הכנס ולהרשמה אליו לחצו כאן.

יבמ
יבמ (IBM) פיתחה את IBM Cloud for Financial Services, כדי לעזור למוסדות פיננסיים לאזן בין הצורך לשדרג ולעדכן את המערכות שלהם עם דרישות האבטחה והרגולציה של התעשייה. IBM Cloud for Financial Services נועד לאפשר לבנקים להריץ עומסי עבודה קריטיים, תוך הקפדה על תקנות האבטחה והציות לרגולציה. 

יותר מ-100 סטארט-אפים ושותפים – אינטגרטורים, ספקי תוכנה עצמאיים, ספקי SaaS וחברות פינטק – העלו את הפתרונות שלהם ל-IBM Cloud for Financial Services כדי לעזור לספקי שירותים פיננסיים להגביר יעילות תפעולית, להאיץ חדשנות, לשפר את חווית הלקוח, להפחית סיכונים, להקטין עלויות ציות לרגולציה ולהניע צמיחה בהכנסות.

לאחרונה הודיעה יבמ על הסכם חדש עם CaixaBank, אחד הבנקים הגדולים באירופה – מהלך שיאפשר לבנק לחזק את החזון החדשני שלו של פיתוח יישומי הליבה ושיפור היעילות, לצד זמינות וגמישות מוגברת. CaixaBank מצטרף לרשימה של בנקים מובילים שכבר משתפים פעולה עם יבמ, לרבות בנק אוף אמריקה, BNP Paribas, MUFG ובנקו סבאדל. יבמ גם השיקה MZR (ר"ת IBM Cloud Multizone Region) בספרד, כדי לתמוך בלקוחות ברחבי האזור בעוד הם ממשיכים במסע אימוץ הענן ההיברידי.

אירוספייק
אירוספייק (Aerospike) היא חברת סטארט-אפ אמריקנית הפועלת בעולמות מסדי הנתונים. החברה, לה מרכז מחקר ופיתוח בישראל, משרתת את מיטב חברות הטק המקומיות: פלייטיקה, איירון סורס, וויקס, ריסקיפייד, סייבריזן, אפספלייר, ווקמי ועוד, ובין לקוחותיה בעולם ניתן למנות את פייפאל, סוני, סנאפ ואחרים.

אירוספייק מציגה פלטפורמת דטה שיודעת להתמודד עם כמויות אדירות של מידע בסקייל (טרה בייט ופטה בייט) ובביצועים מהירים, תוך צמצום שימוש משמעותי בחומרה.

תעשיית הפיננסיים העולמית החלה בשנים האחרונות באימוץ מאסיבי של כלים טכנולוגיים ובינה מלאכותית, מגמה שהלכה והתחזקה עם פרוץ מגיפת הקורונה. השימושים המגוונים בכלים טכנולוגיים מאפשרים ביצועים מיטביים בטרנזקציות, מניעת הונאות, תשלומים ועוד, כאשר גופים גדולים מבינים שהיתרון התחרותי והפוזיציה שלהם בשוק קשורים קשר הדוק לשימוש בטכנולוגיה. גופים פיננסיים מתמודדים עם כמויות מידע אדירות, כאשר טעות או ביצועים כושלים ברמת מהירות התגובה עלולים להפוך לנזק של מיליוני דולרים. אירוספייק מאפשרת לגופים מענפים שונים, ביניהם חברות פיננסיות ענקיות, להתמודד עם כמויות מידע עצומות בזמן אמת ובסקייל, מבלי לפגוע בביצועים.

פינסטרה
פינסטרה – אחת משלוש חברות הפינטק הגדולות בעולם – מפתחת מוצרים מובילים בתחום של הלוואות, תשלומים, שוק ההון, קמעונאות ובנקאות דיגיטלית לסקטור הבנקאות. לפינסטרה יש כ-10,000 עובדים ש-350 מהם בארץ – במרכז פיתוח; ו-8,500 לקוחות בנקים (כולל 90 מתוך 100 הבנקים הגדולים בעולם). פינסטרה השיקה בשלוש שנים האחרונות מרקטפלייס, שמאפשר חיבור בין חברות פינטק למוצרי פינסטרה על מנת להביא ערך מוסף, חדשנות ובנקאות פתוחה לבנקים וללקוחותיהם.

בכנס של fintech junction ידבר אנשי פינסטרה על החשיבות של דטה בעולם התשלומים ואיך ניתן לייצר ממנו ערך באמצעות דו"חות, אנליזה ומודלי מכונות לומדות, כמו גם על שיתופי פעולה עם חברות צד שלישי בתחום של קריפטו, על מנת לאפשר לבנקים להציע מסחר בביטקויין ללקוחותיהם.

בארץ מפותח המוצר שמנהל תשלומים בבנקים בכל העולם, כמו CitiBank ו-HSBC. עולם התשלומים הינו מאוד שוקק מבחינה רגולטורית, פיננסית ו-e-commerce, עם זאת יש לא מעט שחקנים שנכנסים לתחום.

לפי דעתנו אנחנו נראה בעתיד יותר שיתופי פעולה בין הבנקים לחברות הפינטק בתחום התשלומים ולא רק. שיתופי פעולה אלה יאפשרו לקדם טרנספורמציה דיגיטלית ולתת שירותים נוספים ללקוחות הבנקים.

FinSec Innovation Lab
FinSec Innovation Lab, מעבדת החדשנות של מסטרקארד ו-Enel X, מסייעת לסטארט-אפים בתחומי הסייבר והפינטק להשלים POC, שיאיץ את הפיתוח והמסחור של מוצריהם. סידני גוטסמן, מנכ"ל המעבדה, יציג מדוע מסטרקארד ומעבדת החדשנות הם השותפים הטבעיים למיזמי פינטק, ואת הערך העסקי והטכנולוגי שנותנת המעבדה לחברות הפורטפוליו שלה. חברות הפורטפוליו Kenbi ו-Fugu יציגו את פעילויותיהן ברמה העולמית.

בנק לאומי
FinTeka הינה חברה טכנולוגית מתקדמת שתנהל עבור בנק לאומי את הפעילות מול תעשיית הפינטק.

היא תאפשר חיבור פשוט, קל ונוח של פינטקים לפלטפורמת הבנק, תסייע להם בהגדרת הצרכים, ותספק להם כלים ופתרונות מותאמים אישית במגוון תחומים: טכנולוגי, פיננסי, דטה, משפטי, אבטחת מידע, סייבר ועוד.

על ידי הנגשת השירותים, התשתיות והיכולות הטכנולוגיות של לאומי, FinTeka תאפשר לפינטקים להתמקד בעשייה ובפיתוח טכנולוגיות ומוצרים בצורה המהירה והיעילה ביותר.

*לחלקה הראשון של הכתבה – הקישו כאן

אירועים קרובים