תוכן שיווקי
לקראת כנס Dell Technologies Forum - Israel, ה-6 ביולי, לאגו ראשל"צ

העלויות ארוכות הטווח של הענן הציבורי: האם יש לשנות אסטרטגיה?

28/06/2022 11:04
בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבה המסחרית, דל ישראל.

"אימוץ הענן הציבורי נתפש על ידי ארגונים כפתרון יעיל להגדלת הקיבולת במהירות, אך צוותי IT מוצאים את עצמם מתמודדים עם עלויות תפעוליות בלתי צפויות, המציבות בפניהם בעיה: כיצד לממש את היתרונות של הענן, תוך שמירה על המורכבות והעלויות שלא יזנקו", כך אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבה המסחרית, דל (Dell) ישראל.

מלכה התראיין לקראת כנס Dell Technologies Forum. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' בשבוע הבא, ה-6 ביולי, באולם לאגו בראשון לציון.

לדברי מלכה, "יתרונות הענן הציבורי תמיד היו מפתים: הצורך בתשתית זמינה באופן מיידי, יכולת גידול הדרושה לעסק ויעילות בתפעול, תוך שמירה על גמישות מרבית, זמינות מיידית וקלות שימוש".

"אולם", סייג מלכה, "ארגונים רבים מבינים, כי ענן ציבורי אינו תמיד התשובה. מחשוב ענן הוא מהשינויים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של המחשוב ונמצא בשלב צמיחה מהירה. בלא סביבת ענן, ארגון אינו יכול להתחרות בשוק המודרני. אם הוא לא יוכל לחדש, לספק שירות במהירות, ובאופן חסכוני – הוא לא ישרוד כי יהפוך ללא רלוונטי בעולם הדיגיטלי".

"אלא שמסתבר", ציין, "כי בעוד שהענן מקיים בבירור את ההבטחה שלו בשלב מוקדם במסע השינוי שהארגון צולח, הרי שהלחץ על כלכלת החברה גובר. וכך, ארגונים מבינים יותר מבעבר כי יש השלכות לעלויות ארוכות הטווח של הענן. לכן, חלק מהחברות נקטו בצעד דרמטי של הגירה מחדש של רוב עומסי העבודה לדטה סנטר ולחילופין – אימצו גישה היברידית".

"ארגונים שעשו זאת", ציין מלכה, "דיווחו על חיסכון משמעותי בעלויות. כך, מארק אנדרסון ובן הורוביץ, כתבו מאמר בו תיארו את התהליך שעברה דרופבוקס (Dropbox). החברה החלה ביוזמת מיטוב התשתיות שלה ב-2016, וחסכה כ-75 מיליון דולר בתוך שנתיים, כשהעבירה את רוב עומסי העבודה שלה מהענן הציבורי ל'תשתית בעלות נמוכה יותר, בהתאמה אישית', ב'מתקני מיקום משותפים', המופעלים ישירות על ידה".

האם הגיעה העת לשינוי אסטרטגיה? שירותי ענן. אילוסטרציה.

האם הגיעה העת לשינוי אסטרטגיה? שירותי ענן. אילוסטרציה. צילום: BigStock (אילוסטרציה)

עלות זולה בכשליש עד מחצית מזו של עבודה בענן הציבורי

מומחי תשתיות גורסים כי העלות של עבודה במודל היברידי, או חזרה לפעול בענן פרטי יעיל, זולה בכשליש עד מחצית מהעלות של הפעלת אותם עומסי עבודה בענן ציבורי.

"בסופו של דבר", הסביר מלכה, "ענן אינו יעד – אלא מודל הפעלה לניטור, ניהול והנעה של עומסי מחשוב בהיקפים משתנים, עם היבטי עלויות, אבטחה ויעילות – בלא קשר למקום בו מופעלים יישומים. בין אם באמצעות עיצוב והטמעה של המערכת מחדש, שימוש בפתרונות בענן של צד שלישי – או העברת עומסי עבודה לחומרה ייעודית – ברור שזו החלטה מורכבת, בעלת השלכות רחבות. כך, למרות שלענן ציבורי יש יתרונות רבים, יותר מובילי IT מבינים שזה אינו בהכרח הפתרון הרצוי. רוב הארגונים מחפשים את הזריזות של הענן הציבורי, יחד עם הגמישות לבחור את הענן המתאים, פרטי או ציבורי – עבור כל עומס עבודה – תוך מיטוב העלויות והנראות של ההוצאות".

"קפצנו לתחום זה – ובגדול", סיכם מלכה, "עם השקת שירותי תשתית APEX שלנו. המודל הייחודי שלנו משתרע על טווח האחסון המבוסס על צריכה מקומית, באמצעות פתרונות מנוהלים, מבוססי ענן ומותאמים אישית. תשתית שירותי אחסון נתונים של APEX נפרסת בחצר הלקוח – אך מופעלת על ידינו. לאחר מכן, מנהל IT מספק ומנהל את משאבי האחסון באמצעות פורטל ניהול מבוסס ענן. כך, הלקוחות משלמים רק עבור האחסון שנצרך. ניתוח של IDC מעלה כי הלקוחות הארגוניים מקבלים ערך משמעותי על ידי הפעלת ארכיטקטורה מקומית, במודל תשלום גמיש ולפי שימוש, עם יכולת לבניית סביבות בעלות פונקציונליות חזקה ותמיכה ושירותים מנוהלים של טכנולוגיות. כך, ניתן להציג במהירות רבה יותר טכנולוגיות חדשניות, להרחיב את קיבולת ה-IT במהירות ולספק משאבים בהתאם לדרישות העסקיות והפיתוחיות המשתנות".

"אני מעריך", סיכם מלכה ואמר, "כי לקוחות רבים בארץ יאמצו את המודל הייחודי לנו בחודשים הקרובים".

להרשמה לכנס לחצו כאן

אירועים קרובים