תוכן שיווקי
לקראת כנס Hybrid Cloud, ביום א' הקרוב, ה-29 במאי, במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון

מתכננים מיגרציה לענן? כך עושים את זה

26/05/2022 13:39
אבנר מימון, מנהל הפעילות העסקית של BMC ישראל.

כתב: אבנר מימון, מנהל פעילות עסקית, BMC ישראל.

רוב הארגונים מאמצים כיום באופן פעיל אסטרטגיות ענן (תשתית כשירות, IaaS, ופלטפורמה כשירות, PaaS) ושירותי ענן (תוכנה כשירות, SaaS), לטובת טרנספורמציה דיגיטלית ועסקית. ההבטחה לנגישות, קלות השימוש, החיסכון בעלויות ובכוח אדם ועוד מעודדים את מנהלי ה-IT בארץ ובחו"ל לצאת לדרך עם אחד מספקי הענן הגדולים, במסע שיוביל אותם בתחילה לפרויקט מיגרציה של מערכות קיימות (Lift & Shift), ובהמשך לפרויקטים חדשים נוספים, נייטיב קלאוד.

בתחילת הדרך, הארגון יתמקד בספק ענן אחד, אבל על פי מחקרים שפורסמו השנה, בהמשך יש סבירות גבוהה שהוא ימצא את עצמו יחד עם 80% מהארגונים שעושים שימוש ביותר מענן אחד (מולטי קלאוד) ויחד עם יותר מ-80% מהארגונים שעדיין עובדים במודל של ענן היברידי. המשמעות היא שרוב הלקוחות ששוקלים לעבור לענן יצטרכו לנהל, בסופו של דבר, מערכות רבות בסביבה מרובת עננים לצד מערכות און-פרמיס, שלא יעברו לקלאוד – לפחות לא בשלב הראשון. צריך לקחת את זה בחשבון כבר בשלב התכנון ובניית האסטרטגיה.

איך מתחילים?

תהליך המיגרציה לענן מצריך ניתוח, תכנון וביצוע קפדניים, על מנת להבטיח מענה מדויק, בהתאם לצרכי הארגון ולקוחותיו.

ראשית, יש להגדיר יעדים עסקיים. אלה עשויים לכלול, בין השאר, את הפחתת עלות הבעלות הכוללת (TCO), הרחבת מנועי צמיחה ועוד. לאחר מכן יהיה אפשרי לזהות אילו יישומים, מערכות ופלטפורמות ענן יכולים להיות מועמדים טובים למיגרציה, ויתאימו לצרכי הטרנספורמציה של הארגון. התוכנית צריכה לכלול מדדים להצלחה, כדי לעזור להבטיח ערך עסקי מוגבר והחזר השקעה.

לאחר שתוכנית המיגרציה הושלמה, יש להבין ממה מורכבת הסביבה שאותה רוצים להעביר, כיצד היא מחוברת לשירותים עסקיים שונים ואיך מהלך המיגרציה ישפיע על כלל היישומים והשירותים העסקיים של הארגון. BMC Helix Discovery הוא המקום האידיאלי להתחיל בו – כולנו עובדים בסביבות IT מורכבות, שנבנו לאורך שנים (לעתים האחת על גבי השנייה), ולכן, בכדי למנוע עיכובים ולעמוד בעלויות הפרויקט, יש לוודא לפני המיגרציה שאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו מעבירים וכיצד העברה כזו תשפיע על יתר המערכות הארגוניות.

BMC Helix Discovery הוא פתרון ללא סוכנים, המסופק כשירות בענן (SaaS) והופך מידול תלויות (Dependency modeling) וגילוי יישומים וטכנולוגיות לקלים מתמיד. בתוך דקות ניתן לייצר מפת ויזואלית שכוללת מלאי מדויק של תלויות החומרה, התוכנה והשירותים העסקיים של הארגון – הן ברמה הפיזית והן ברמה הלוגית, כך שניתן יהיה להחליט ולתכנן את ארכיטקטורת המערכות, היישומים והשירותים בצורה אופטימלית במערך הענן החדש.

חשוב לציין שהשימוש בפתרון לא מסתיים לאחר המיגרציה – BMC Helix Discovery מעדכן את תצורות היישומים והתלויות שביניהם באופן אוטומטי, וכך שומר שהצוותים יהיו מעודכנים בכל עת.

עלויות הניוד לענן

כדי להבין את היתרונות האמיתיים של ניוד ענן, יש להבין את צרכי המשאבים של היישומים המועברים. פתרון BMC Helix Continuous Optimization מספק לארגוני IT את היכולת לנתח ולחזות במדויק אילו משאבים נדרשים ואת רמת ניצול המשאבים הנדרשת לפני שיישומים מועברים לענן. כמו כן, הוא מספק לצוותים את המידע הנדרש בכדי לקבל החלטות מושכלות – גם ברמה הטכנולוגית וגם מבחינת העלויות לאורך זמן.

החיים לאחר הניוד

השלמת הניוד לענן לא חותמת את הסיפור. יש להמשיך לנטר, לבצע אופטימיזציה ולדאוג לחוויית לקוח יוצאת דופן. BMC מסייעת לאלפי ארגונים בארץ ובחו"ל לטייב ביצועים בענן, עם מגוון פתרונות על בסיס פלטפורמת BMC Helix, שכוללת: גילוי, אופטימיזיציה, לימוד מבוסס בינה מלאכותית, ניטור, ניהול ושימור קונפיגורציה ואוטומציה חוצת טכנולוגיות ופלטפורמות, ויכולה לעזור לכם לנהל ולטייב את ביצועי האפליקציות שלכם בענן.

מעוניינים לשמוע עוד? מימון יהיה בין המרצים בכנס Hybrid Cloud של אנשים ומחשבים, שיתקיים ביום א' הקרוב, ה-29 במאי, במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

 

אירועים קרובים