תוכן שיווקי
בעקבות כנס VMware vForum 2022, ה-28 במרץ, אווניו

VMware ומלם תים: פתרונות לצרכי עידן הקורונה וריבוי העננים

29/03/2022 13:01
חררדו רודניק, ארכיטקט ראשי במלם תים.

הקורונה השפיעה רבות על עולם הטכנולוגיה, ואין ספק שהעידן הנוכחי מספק אתגרים שלא ידענו בעבר, כשנושא העבודה מהבית הפך לקריטי. שני תחומים אשר הושפעו רבות והשתנו במהלך השנתיים האחרונות הם תחום הענן ותחום ה-VDI המתבסס עליו.

חררדו רודניק, ארכיטקסט ראשי במלם תים, מציג כמה מהפתרונות של VMware לאתגרים אלו, במסגרת  השותפות רבת השנים בין שתי החברות, עליה הוא מספר: "אנחנו עוסקים בליבה של הארגונים הקריטיים ביותר במדינה, עם פרוייקטים ברמת משתמש הקצה, בדטה סנטר ובענן. במהלך השנים חתמנו על הסכמים עם קשת רחבה של ארגונים, ובהם התעשיות הביטחוניות, בנקים וחברות פיננסיות, ופלח חשוב מעבודתנו המשותפת נמצא באקדמיה. אנו עדים לפעילות ערה בתחום המסחרי, שכל הזמן מתחדש עם לקוחות חדשים אשר בונים מערכות חדשות ועדכניות".

VMware מאפשרת מודרניזציה של אפליקציות והתאמתן לענן

"למרות שאנחנו חיים בעידן של עננים, הענן הוא לא המניע", אמר רודניק. "הבאזז הגדול הוא פיתוח אפליקציות 'קלילות' ומודרניות, שאפשר להפעילן בטלפונים הניידים ובטאבלטים והן תומכות בעשרות אלפי משתמשים בו-זמנית, עם יכולות אוטומציה, וירטואליזציה, גמישות, אבטחת מידע, המשכיות עסקית וכדומה. את כל אלו מאפשרים עולמות הענן.   

VMware שולטת בעולם הענן הפרטי, On-Premise כענן, בתחום הווירטואליזציה והרחבתה לעולמות הקונטיינרים. היא מאפשרת לארגונים באמצעות VMware Tanzu לבצע התאמה ומודרניזציה של אפליקציות (Application Modernization) לעולם החדש.

ארגונים מחפשים את האיזון בין אפליקציות הרצות באתר הלקוח לבין אלו הרצות בענן. כפועל יוצא, ארגון נדרש כיום לנהל ענן היברידי, עם דגש על אבטחת מידע, באיזור הציבורי והפרטי.

אנחנו עובדים עם יצרני השרתים המובילים בתעשייה וביניהם: לנובו (Lenovo), דל (Dell) סיסקו (Cisco) ו-HPE, המציעים פתרונות של ענן פרטי, באמצעות VMware Cloud Foundation – אחד הפתרונות הטובים בתחום, הנותן פתרון כולל Out Of The Box ומציע את הנתיב המהיר ביותר ללקוחות, לבניית ענן היברידי משולב.

אחד ה-use cases הנפוצים בענן היברידי הנו Burst To The Cloud, שמשמעותו שאם חדר השרתים עמוס, ניתן להזיז חלק מהמערכות לענן הציבורי ולהתרחב בשירות על פי הצורך ולזמן מוגבל, ולאחר מכן לחזור לדטה סנטר להמשך פעילות".  

ה-VDI כמשנה חיים עבור ארגונים קריטיים

תחום ה-VDI הפך לנושא החם, כשבתקופת סגרי הקורונה, עם המעבר לעבודה מהבית, ארגונים בעלי תשתית VDI התחברו מרחוק והמשיכו את הפעילות השוטפת ללא הפרעה וללא שינוי הרגלי העובדים.   

"כדוגמא, שני ארגונים בעלי תפקיד מכריע בתקופת הקורונה, אשר ה-VDI היה קריטי עבורם", מסביר רודניק, "הם הביטוח הלאומי, אשר כל עובדיו המשיכו לעבוד באמצעות מערך ה-VDI מהבית, כפי שעבדו מהמשרד, והקהל לא חש בהבדל, ושירות התעסוקה, אשר הרחיב את תשתיות ה-VDI שלו, כדי לאפשר לכל העובדים לעבוד מהבית, כשכמות הלקוחות גדלה מ-70,000 לפני הקורונה, עד 1,200,000 בתוך ימים.

בנוסף, תשתיות ה-VDI חוסכות לארגון משאבים רבים בתחזוקת התחנות, מאחר שהן מייתרות את הצורך בהגעת טכנאי, שכן התחנה והאפליקציות נמצאות בדטה סנטר. יתרון נוסף להטמעת פתרונות VDI, הוא  שכל הפעילות מתבצעת ונשמרת בדטה סנטר של הלקוח, כך שהארגון מוגן ונמנעת זליגת מידע לתחנות הקצה.

VMware ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות חדשות ומרחיבה טכנולוגיות כמו vSAN ו-NSX ל-VDI, המקנה לתשתיות גמישות וביטחון. עם רכישת חברת אבטחת הסייבר קרבון בלאק (Carbon Black), עמדות הקצה מאובטחות עוד יותר.  

בעולם האקדמיה, נושא ה-VDI חשוב ביותר, והיה קריטי בתחילת הקורונה, בשל הצורך לאפשר לסטודנטים ללמוד מכל מקום.

אבל גם חברות מסורתיות הרגישו את הצורך בתשתית ה-VDI. כשהקורונה החלה פנתה אלינו ענקית מזון,  על מנת שנאפשר ל-300 מוקדני המכירות שלה לעבוד מהבית, ותוך 3 ימים הקמנו מערכת VDI באתר הלקוח בירושלים. אין ספק כי זהו אחד הפרוייקטים היפים והמאתגרים שעשינו בתחום ה-VDI", סיכם רודניק את דבריו.

אירועים קרובים