תוכן שיווקי

פרוסיד טק משיקה פעילות אוף שור במיקור-חוץ בעולם הערבי

פרוסיד טק מבית פרוסיד מפעילה מרכזים טכנולוגיים במודל אוף שור בקהיר וברבת עמון ● עידן מלול, מוביל הפעילות: "הפתרון למצוקת כוח האדם החריפה בהיי-טק יכול להיות קרוב לכאן, מעבר לגבול"

15/02/2022 16:34
מבט על קהיר. כ-40 חממות ואקסלרטורים טכנולוגיים פעילים בעיר.

פרוסיד (Proceed) משיקה בימים אלה פעילות אוף שור במיקור-חוץ בעולם הערבי – בדגש על אספקה של שירותי פיתוח תוכנה הממוקמים בירדן ובמצרים. הפעילות החדשה תרוכז בפרוסיד טק (ProceedTech), זרוע האוף שור של פרוסיד, שכבר מפעילה מזה כמה שנים מרכז פיתוח במודל זה באוקראינה. את הפעילות מנהל עידן מלול, מוביל פרוסיד טק.

"שוק ההיי-טק הישראלי מצוי במצוקה חריפה לכוח אדם מיומן", ציין מלול בראיון עימו לרגל השקת הפעילות. "למעשה, המחסור במהנדסים, מפתחים ומתכנתים הוא אתגר שאתו מתמודדות חברות רבות – החל מחברות התוכנה הגדולות, דוגמת נייס ואמדוקס, עבור ביוניקורנים הצמאים לידיים עובדות, וכלה בסטארט-אפים. חברות מפנות פעילות פיתוח לחו"ל – למרכזי פיתוח במזרח אירופה או במזרח הרחוק, כדי לנסות להתמודד עם המחסור בטאלנטים מקומיים. אלא שהפתרון לידיים עובדות לא חייב להיות רחוק – הוא יכול להימצא גם קרוב לכאן, ממש מעבר לגבול, מתחת לאף – בירדן ובמצרים".

מה היתרונות של העסקת עובדים במודל אוף שור בעולם הערבי?
"הדבר שהוא אולי החשוב ביותר הוא הרמה הגבוהה של עובדי ההיי-טק הירדנים והמצרים. חלק מהאוניברסיטאות ברבת עמון ובקהיר נחשבות מוסדות אקדמיים ברמה גבוהה מאוד. הבוגרים של אוניברסיטאות אלה הם אנשים מקצועיים, משכילים, דוברי אנגלית על בוריה.

שנית, את האוניברסיטאות בקהיר וברמת עמון מסיימים מדי שנה עשרות אלפי בוגרים בתחומי ההיי-טק והטכנולוגיה. בקהיר לבדה מסיימים מדי שנה 25 אלף בוגרים תארים בתחומי הטכנולוגיה.

שלישית, בניגוד לדימוי שלהן כמדינות לואו-טק, הרי שבלוקיישנים הללו יש אקו-סיסטם היי-טקיסטי מפותח. כך, לדוגמה, בקהיר פועלים כ-40 חממות ומאיצי טכנולוגיה, 80 חללי עבודה שיתופיים, כמה עשרות קרנות הון-סיכון ואנג'לים, ומאות סטארט-אפים, שפעילים בעיקר בעולמות הפינטק והתשלומים, התחבורה, הלוגיסטיקה ועוד".

עידן מלול, מוביל פרוסיד טק, זרוע האוף שור של פרוסיד.

עידן מלול, מוביל פרוסיד טק, זרוע האוף שור של פרוסיד. צילום: יח"צ

מהי ההתרשמות שלכם מאנשי ההיי-טק בעולם הערבי?
"ההתרשמות היא טובה מאוד. מעבר להיותם מקצועיים, ניכרת בהם תכונה חשובה נוספת, והיא לויאליות. רבים מהם מתמידים במקום העבודה שלהם, והם מעריכים מאוד יציבות תעסוקתית וכלכלית. זה שונה, לדוגמה, מהמתכנת ההודי, שקצת יותר כסף יגרום לו להחליף מקום עבודה. כמו כן, בקהיר בפרט, אנחנו רואים פעילות ענפה של חברות טכנולוגיה בינלאומיות – דבר התורם למקצועיות ולהתפתחות של האקו-סיסטם המקומי".

מהם השירותים שאותם אתם מציעים במסגרת פעילות פרוסיד טק?
"שני סוגי שירותים מרכזיים, שניהם במודל אוף שור: האחד, Build a Team – בנייה של צוותי עבודה שלמים, והשני, Build a Product – פיתוח מקצה לקצה של מוצר או פתרון מבוסס תוכנה. ההתמחות שלנו היא בפיתוח של מוצרים דיגיטליים לחברות, דוגמת פלטפורמות תוכנה כשירות (SaaS), אתרים, אפליקציות, ומערכות מידע וניהול. כחלק מהפעילות שלנו אנחנו מפעילים שלוחות ברמת עמון ובקהיר שמבצעות את גיוס העובדים והתאמתם לדרישות הספציפיות של הלקוח בישראל.

בסופו של יום, הלקוח הישראלי מקבל כוח אדם טכנולוגי זמין ואיכותי, בעלויות אטרקטיביות, עם צוות ניהול ישראלי מבית פרוסיד, שיודע לגשר בין הצרכים של הארגונים הישראליים ליכולות והכישורים של העובדים הממוקמים במצרים או בירדן. הכל מתבצע תחת בקרה שוטפת שלנו ועל פי נהלי עבודה מסודרים. אלה מסייעים באופטימיזציה של כוח העבודה, ומונעים ביצוע של טעויות שנובעות מפערים תרבותיים או גיאוגרפיים".

לפרטים נוספים אודות הפעילות לחצו כאן.

ליצירת קשר עם עידן מלול, מוביל פרוסיד טק, לחצו כאן.

 

 

אירועים קרובים