תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Big Data Analytics

כיצד הופכים מידע לידע ויוצרים תובנות עסקיות?

22/08/2021 15:32
שי עבאדי, מנהל תחום שירותים מקצועיים OpenText, נס-פרו. צילום: יח"צ

בכנס שנערך לאחרונה על ידי אנשים ומחשבים בתחום Big Data Analytics, הרצה שי עבאדי, מנהל תחום שירותים מקצועיים OpenText בנס-פרו, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, על הנושא "כיצד הופכים מידע לידע בעזרת OpenText Magellan". נס היא השותפה האסטרטגית בישראל של OpenText – חברה מובילה גלובלית בניהול מידע ארגוני (EIM). בין השאר, נס-פרו מתרגמת את מוצרי OpenText לעברית ומבצעת לוקליזציה של המוצרים, תוך תמיכה מלאה. נס-פרו אף הקימה ענן לניהול תוכן ארגוני המבוסס על מוצרי OpenText.

מוצר התוכנה Magellan, שאותו סקר עבאדי, הוא פלטפורמת אנליטיקה גמישה, המבוססת על בינה מלאכותית (AI), אשר משלבת למידת מכונה של קוד פתוח עם ניתוח מתקדם, בינה עסקית (BI) ברמה ארגונית ויכולות לרכוש, למזג, לנהל ולנתח Big Data ו-Big Content המאוחסנים במערכות  EIM וברשת כמידע מובנה, חצי מובנה או לא מובנה. Magellan מאפשר קבלת החלטות מושכלת ואופטימיזציה עסקית.

"הגענו למסקנה, כי Big Content גדול יותר מ-Big Data" אמר עבאדי. "Big Data מדבר על תוצרים של מכונות, בעוד Big Content מדבר על תוצרים של אנשים. מכונות בדרך כלל מייצרות קבצים טקסטואליים, ואילו אנשים מייצרים תוכן שהוא בעל משמעות עסקית לארגון. הטקסט של Big Data נגיש לנו, אך בדרך כלל המסמכים שאנשים מייצרים אינם נגישים לנו".

"מערכת Magellan של OpenText מספקת לארגון ערך מוסף עצום, משום שהיא מתבוננת הן בקובצי ה-Big Data והן בתוכן שהאנשים יוצרים, וכך היא יכולה לתת למנהלים תובנות עסקיות בעלות משמעות רבה", ציין עבאדי. "Magellan כוללת כמה שכבות, בהן עיבוד שפה טבעית, מודלים של למידת מכונה ובינה מלאכותית. המטרה היא לנתח כמויות אדירות של תוכן, להריץ עליו אלגוריתמים מתמטיים ולהגיע לתובנות עסקיות. Magellan יודע לקרוא ולנתח מידע מסוגים שונים: מידע לא מובנה, חצי מובנה או כלל לא מובנה".

עבאדי הוסיף, כי ארבעת הרכיבים העיקריים של Magellan הם Data Discovery – כלי היודע לסקור כמויות גדולות מאוד של תוכן, כולל אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, שרתי קבצים ושרתי דואר אלקטרוני וכל סוג של אפליקציה לניהול תוכן ארגוני; Data Analytics – רכיב המבצע כריית טקסט וניתוח טקסט על בסיס המידע שנלכד; כלי ל-Reporting ו-Dashboarding, אשר יוצר לוחות מחוונים, המספקים תמונה לגבי המידע שפוענח וחולץ; Predictive Analytics – כלי המיועד למדעני הנתונים בארגון לצורך ביצוע מניפולציות שונות על המידע ולצורך בדיקה כיצד התחזית עשויה להשתנות בהתאם לשינויים בתוכן.

Magellan כולל גם Chatbot, שיודע לנהל שיחות עם אנשים על בסיס התוכן שפענח ובוצע לגביו כריית טקסט. כמן כן יודע Magellan לטפל במדיה עשירת תוכן, כגון סרטים, תמונות ועוד.

עבאדי הציג גם את המוצר OpenText Core לניהול מידע, המאפשר לארגון לשתף מסמכים עם גורמים שמחוץ לארגון,  כאשר רק הארגון וגורמי החוץ הרלוונטיים יכולים לראות את המסמכים. פתרון זה נמצא על ענן, שהוקם בישראל על ידי נס-פרו ומאפשר הצפנת מידע מלאה ושמירה על מסמכים שחשוב שיישארו בישראל, בתוך גבולות המדינה.

בסיום דבריו הביא עבאדי דוגמאות לשימושים שונים ל-Magellan, בהם בדיקת מודעות למותג על בסיס סקרי לקוחות והרגלי רכישה; ניטור זמנים במתן שירות בשדה לשיפור חוויית לקוח; זיהוי פענוח ולמידת טקסט בתהליכי לכידת מידע עבור אוטומציה של תהליכים; ניתוח פעילות לקוח על ידי למידת תבניות פעולה; למידת התנהגות לקוח, הרגלי קנייה, שביעות רצון וכד'; אוטומציה בתהליך יצירת הצעות לביטוח; איסוף מידע רב מחיישנים למטרות תחזוקה מונעת, חיזוי תצרוכת דלק וכד'. "אלו הן רק דוגמאות ויש אין-ספור תכנים שבאמצעות עיבודם יכול Magellan להביא לארגון תובנות עסקיות חשובות", סיכם עבאדי.

 

אירועים קרובים