תוכן שיווקי
לקראת אירוע טכנולוגיה כמנוף לניהול מוניציפלי, בעידן של פוסט קורונה

Infosight for InfoCity – ניהול מידע בפלטפורמה אחודה לניהול מוניציפאלי חכם

26/04/2021 12:14
האקו-סיסטם חכם. שיתוף הפעולה בין מרכיביו לסייע גפ לערים להיות חכמות. אילוסטרציה: BigStock

אין ספק שמשבר הקורונה הציב את הרשויות המקומיות בחזית המאבק במגיפה. מהפיכה של דיגיטציה וניהול ידע, תוך שימוש בטכנולוגיות אחסון מתקדמות, היוו תשתית הכרחית להצלחה בטיפול במשבר.

השבוע יתקיים כנס ייחודי המסכם את האתגרים והתובנות, וכמובן התוצרים, שנולדו בעקבות הטיפול במשבר ברמה המוניציפלית.

לקראת הכנס ערכנו ראיון קצר עם גור קרייתי, Storage Sales Specialist, מחברת HPE; ניר שילוני, ארכיטקט פתרונות בכיר מחברת וואן (ONE); ואראל שטרן, מנהל מגזר ציבורי ואקדמי בוואן שילוב מערכות, חטיבת התשתיות והאינטגרציה של וואן. 

אראל, שנת הקורונה שמה את הרשויות המקומיות בחזית המלחמה במגיפה, וכגורם מרכזי בהוצאה לפועל של שמירה על רציפות תפקודית של הרשויות המקומיות. אילו מגמות בולטות זיהיתם בדפוסי הצריכה של הרשויות המקומיות, מבחינה טכנולוגית, בשנה החולפת?

אראל שטרן, מנהל מגזר ציבורי ואקדמי, וואן מערכות. צילום: יח"צ

אראל שטרן, מנהל מגזר ציבורי ואקדמי בוואן שילוב מערכות. צילום: יח"צ

אראל: "היום, יותר מתמיד, לאחר תקופה מאתגרת, עולה המסקנה החד-משמעית שעיר מבוססת דטה ומידע זמין היא עיר שתדע לנהל את עתידה טוב וחכם יותר.

ניהול שירות יעיל יותר לתושב, התמודדות עם אתגרים כמו ניהול בריאות הציבור, חזרה ללימודים וניהול מערכי חינוך אינטראקטיביים, ניהול של תחבורה עירונית צפופה, וניהול תשתיות קריטיות – כל אלו הפכו לאתגרים שניתן לנהל אותם בצורה מהירה ופשוטה בעזרת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים".

גור, איזה טכנולוגיה מובילה כיום HPE בטיפול באתגרים הללו? 

גור קרייתי, חברת Storage Sales Specialist, HPE. צילום: יח"צ

גור קרייתי, Storage Sales Specialist ב-HPE. צילום: יח"צ

גור: "לאחר חמש שנות הבשלה ופריסה של תשתיות מבוססות HCI, יותר ארגונים מבינים כי לא צריכים להתפשר על זמינות, גמישות, ועבודה מול מספר יצרנים בפתרונות בהם היצרן ה-SDS אינו יצרן החומרה, למשל. כמתבקש משוק דינמי ומשתנה, עלה הצורך לפתח את HCI ולעבור ל- HCI 2.0, זאת על ידי ארכיטקטורה חדשה המספקת את החוויה של ניהול אחוד ושילוב מושלם עם התשתית הווירטואלית, אך עם זמינות גבוהה יותר, ביצועים מהירים יותר ועלות כוללת (TCO) נמוכה יותר ליישומים קריטיים, כאלו שלהם עומסי עבודה משתנים.

מדובר בטכנולוגיה ש-HPE מובילה כיום, ומבוססת על ארכיטקטורת HPE Nimble Storage dHCI, המספקת פלטפורמה חכמה, המשלבת מענה מושלם לדטה סנטר, על-ידי Converged Solution מבוסס שרתי HPE ProLiant ומערכת האחסון מסוג HPE Nimble, ובכך לנצל את תועלות ה-HCI, אך להפריד בין מחשוב ואחסון כשצריך. באופן זה פתרון dHCI מציע את גמישות ה-Consolidation ואת הפשטות של HCI.

פתרון ה-HPE Nimble Storage dHCI, כאמור, מספק ניהול אחוד ופשוט של הדטה סנטר, לצד גמישות מקסימלית ומוכנות ליישומים בעלי Workload גבוה. כל זאת על גבי פלטפורמה המתחייבת לזמינות של 99.9999% ו-Sub ms Response time בזמן אספקת ביצועי IO גבוהה ועקבית.

בנוסף – חיזוי, אופטימיזציה ופתרון תקלות טרם התרחשותן, באמצעות ניהול מבוסס AI – HPE Infosight – מערכת ה-HPE Infosight מהווה חלק אינטגרלי ממערכת ה-Nimble Storage dHCI, מערכת זו מבוססת מנועי Machine Learning, שאספו מידע מעל 10 שנים מאתרים שונים בעולם, וכיום מספקת את פלטפורמת ה-Artificial Intelligence המתקדמת ביותר בעולם.

בכך מספקת ה-Infosight מענה של Troubleshooting, Optimization לכלל ה-Stack, לרבות: Compute, Networking, Storage והחשוב מכולם Virtualization Platform".

ניר, מה היכולות הייחודיות שאותן מביאה וואן שילוב מערכות לשולחנו של מנהל מערכות המידע ברשויות המקומיות, איתן הוא יכול לנצח את האתגרים העומדים בפניו?

ניר שילוני, ארכיטקט פתרונות בכיר, וואן מערכות. צילום: יח"צ

ניר שילוני, ארכיטקט פתרונות בכיר בוואן שילוב מערכות. צילום: יח"צ

"וואן הינה חברה מובילה בתחום הפתרונות הטכנולוגיים, שירותי תוכנה ואינטגרציה. החברה מביאה איתה ניסיון רב שנים בביצוע פרויקטים ברשויות מוניציפליות, ובאמצעות חטיבת וואן שילוב מערכות היא מספקת פתרון רוחבי מקצה לקצה של כל האתגרים הטכנולוגיים הנדרשים ברשויות המקומיות, לרבות פתרונות אבטחת מידע, ניהול תשתיות קריטיות, ניהול כ"א, ניהול מערכות חינוך, ניהול חיישנים ותחבורה עירונית/ניהול השירות לתושב תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אספקה והטמעה של כל מערכות המחשוב, ועוד. רק לאחרונה יישמנו הקמת עמדות לשירות עצמי בעיריית כרמיאל.

עיריות, מועצות ורשויות מקומיות הפכו בשנים האחרונות למובילות של טכנולוגיה וחדשנות, בדרכן למימוש חזון העיר החכמה. אולם, בדרך למימוש החזון יש אתגרים רבים, הנוגעים לתשתיות המחשוב ולמערכות הקריטיות הכרוכות בניהול רשות מקומית. רשויות מוניציפליות זקוקות, כיום יותר מתמיד, לכלים ולפתרונות ניהול מידע, שיתאימו לצרכים הייחודיים שלהן – פתרונות גמישים ומבוססי ענן, אשר תומכים במתן שירות מתקדם לתושבים, בניהול התשתיות העירוניות, ובכל ההיבטים הדרושים לתפעול הרשות ולפיתוח היומיומי שלה.

וואן שילוב מערכות מובילה בפיתוח ויישום טכנולוגיות מתקדמות, ומספקות את המגוון הרחב ביותר של פתרונות ושירותי מחשוב חדשניים לרשויות מוניציפליות.

בשנים האחרונות סייענו לעשרות רשויות בדרכן למימוש חזון העיר החכמה, ורבות מהן אף זכו בתחרות מצטייני המחשוב הנערכת מדי שנה, ביניהן: עיריית תל אביב, עיריית חיפה, עיריית כפר סבא, עיריית חולון, עיריית רמת גן ועיריית פתח תקווה.

אני גם שמח להזמין אתכם ולשמוע מקרוב את סיפור ההצלחה של עיריית אשדוד, אשר הטמיעה פתרון HPE".

יוסי בן סימון, מנמ"ר עיריית אשדוד, ישתתף בכנס שיתקיים מחרתיים (ד'), ואף יחלוק תובנות בפאנל מנמ"רים ייחודי בו יישתתפו: איריס אלפסי, מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית מעלה אדומים; ערן מועלם, מנהל מערכות המידע של עיריית מגדל העמק; יודן פירט, מנהל מערכות המידע והמחשוב של מועצה אזורית אשכול; דגנית בן יעקב, מנהלת מערכות המידע של עיריית רעננה; ושרון הימן, מנהל הטכנולוגיות של מרכז המחשוב של החברה למשק וכלכלה.

להרשמה לאירוע היכנסו לקישור הבא

אירועים קרובים